• Barbaboo

4 missfall.. Finns det hopp?

Hopplöst känns det just nu. Står mitt i mitt 4:e missfall (varav 3 på mindre än ett år)..
    (Ofostrig, MA, MF & MF)

Vi har stor önskan att få fler barn och jag är 39 år nu.. Vår dotter är 9 <3

Månaderna går för varje missfall...

Finns det hopp? (har haft fragminsprutor & proggisar nu sista gången, utan resultat)..

Jag behöver PEPPNING, finns ni där ute, ni som lyckats till slut?

...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-12 11:07
    Feb -11, Jag lägger till ett MA som upptäcktes v 11, fostret dött v 6 =(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-21 15:59
    Välkomna alla nya till denna tråd, den är "gammal" och lång tråd, men ack så viktig för alla oss... Hoppa gärna in här omm du känner för att prata av dig och finna hopp.

Jag är lycklig över att skriva att jag nu är gravid i v 18 och ska på RUL om en vecka. Denna graviditet har varit psykist väldigt jobbig, men än så hänger bebben i..

Nästa uppdatering hoppas jag skriva att jag fått en bebis, i slutet av juni -12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-21 20:24
    Äntligen har jag fått mitt efterlängtade barn. Det finns hopp!

Det var inte kört, fastän jag trodde det många gånger. Jag tänkte många gånger "ja, det kanske fungerar för andra efter så många missfall, men det kommer inte fungera för mig."
    Men jag tänkte ännu oftare "jo, det ska gå!"

Min dotter kom till världen 25/6 och allt har gått jättebra, hon är snart 4 veckor gammal och jag är otroligt lycklig.

Jag hoppas att denna tråd lever vidare för hade det inte varit för denna tråd så hade jag aldrig orkat kämmpa. Vi är många som har delat sorg, förtvivlan, hopp och jäklar anamma - fortsätt gör det!

Jag kikar in här då och då, men in hjärta och tanke är jag med oftare
  • Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?
  • Mamma77

Annica P, klart jag kommer ihåg dig. Min lilla Emelie är nu 8 veckor och jag tror fortfarande jag tycker det är overkligt. Vi har tampats med lång och jobbig gulsot i 7 veckor, men nu börjar det bli bra. Hon måste bara fläska på sig i vikten. Storebror är stolt och såååååå fin med henne. Tack för att du tycker jag är en kämpe. Det har varit en tuff och lång väg, men nu gick det. Det konstiga är att jag skulle göra om det. Varenda piller, spruta, foglossning, mm var så värt det. Härligt att höra av dig! Stor kram

• Mamma77

Grattis Che 71! Härligt:))) vad har du för medicinering nu? Är tokglad för er skull:)

• che71
    Mamma77 skrev 2013-11-10 12:57:59 följande:
    Grattis Che 71! Härligt:))) vad har du för medicinering nu? Är tokglad för er skull:)
    Intralipiddropp vid behov (alltså beroende på hur mina blodprover ser ut) går o tar blodprover titt som tätt o skickar svaren till Dr i Aten...har blivit 4 dropp hittills denna graviditet, för immunförvaret är stabilt o lugnt
    prednisolon 10 mg
    babyaspirin 100 mg
    Fragmin 5000
    (progesteron varje kväll)

(samt fiskolja, tomatjuice, apelsinjuice o multivitamin gravid)
  • Saftmedbulle
    Annica P skrev 2013-11-07 20:02:41 följande:
    Hej alla! Ni har väl glömt bort mig som aldrig tittar in längre. Jag tänker på er och konstaterar nu att Mamma77 lyckades till slut. Fantastiskt att inte ge upp, du är en otrolig kämpe. Hoppas att allt är bra och att din storebror är lika glad som min 9-åring är för sin lillasyster. Det är verkligen kärlek Hjärta Lilla Emmy har blivit 14 månader, traskar runt hela dagarna och härjar med det mesta. Jag har jobbat i två månader och pappa är hemma.

Grattis Che! Det glädjer mig oerhört att du kommit så långt! Stoort lycka till!

Kram till alla, nya som gamla    
    Kommer oxå ihåg dig...samma här, jag jobbar och pappa är hemma (lilla M är 16 mån). Jag ska vara mammaledig igen (nej,jag är inte gravid) i januari och det ser jag fram emot.
    Kram tillbax!
  • Najje79

Hej tjejer! Jag har en kompis som går igenom missfall, sitt fjärde, just nu. Kan någon inboxa Lennart Blomqvists nummer till mig? Jag hade verkligen uppskattat det!
    Kram!

• che71
    Najje79 skrev 2013-11-14 23:08:29 följande:
    Hej tjejer! Jag har en kompis som går igenom missfall, sitt fjärde, just nu. Kan någon inboxa Lennart Blomqvists nummer till mig? Jag hade verkligen uppskattat det!
    Kram!
    Tipsa också om Atentråden o immunförsvaret som kan vara orsak till upprepade missfall.
  • lill111

Som sagt jag har gått hos Lennart, men han tar inte alla prover som behövs för att utreda en komplett bild av vad missfallen beror på...jag har fått mina provsvar via Aten och har nu svart på vitt att mina mf beror på mitt immunförsvar - så om man vill spara tid så rekommenderar jag att göra utredningen via Aten så man får en komplett bild direkt - hade jag gjort det från början hade jag haft bebis nr två för länge sedan, eftersom jag fått 5 Mf  efter det gav vi oss av till Aten då Lennart B inte kunde och ville utreda immunologiska orsaker eftersom han inte tror på det....bara ett tips som sagt....Varm kram!!

• Kuben
    lill111 skrev 2013-11-15 09:31:49 följande:
    Som sagt jag har gått hos Lennart, men han tar inte alla prover som behövs för att utreda en komplett bild av vad missfallen beror på...jag har fått mina provsvar via Aten och har nu svart på vitt att mina mf beror på mitt immunförsvar - så om man vill spara tid så rekommenderar jag att göra utredningen via Aten så man får en komplett bild direkt - hade jag gjort det från början hade jag haft bebis nr två för länge sedan, eftersom jag fått 5 Mf  efter det gav vi oss av till Aten då Lennart B inte kunde och ville utreda immunologiska orsaker eftersom han inte tror på det....bara ett tips som sagt....Varm kram!!

Hej!
    Jag har haft 6 mf och har nu vågat mig på att försöka igen. Om jag nu mot all förmodan blir gravid igen, och om jag (må det aldrig ske) får ytterligare ett missfall så låter detta jätteintressant!!

Hur kom du i kontakt med Aten? Åker man dit, eller skickar man prover? Är det jättedyrt?

Hoppas det inte blir för jobbigt att svara!

Stort tack!       
  • che71
    Kuben skrev 2013-11-15 12:43:46 följande:
    Hej!

Jag har haft 6 mf och har nu vågat mig på att försöka igen. Om jag nu mot all förmodan blir gravid igen, och om jag (må det aldrig ske) får ytterligare ett missfall så låter detta jätteintressant!!

Hur kom du i kontakt med Aten? Åker man dit, eller skickar man prover? Är det jättedyrt?

Hoppas det inte blir för jobbigt att svara!

Stort tack!       

Life Clinic heter det googla o maila Dr D o berätta om dina missfall

Det kostar mellan 20-23000 beroende på om du får dropp i Aten o om du vill ha follow up under graviditet. ..plus flyg o hotell o köp mediciner där tex prednisolon o Il dropp nom du inte har en hjälpsam läkare här hemma.
Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?