• Barbaboo

4 missfall.. Finns det hopp?

Hopplöst känns det just nu. Står mitt i mitt 4:e missfall (varav 3 på mindre än ett år)..
    (Ofostrig, MA, MF & MF)

Vi har stor önskan att få fler barn och jag är 39 år nu.. Vår dotter är 9 <3

Månaderna går för varje missfall...

Finns det hopp? (har haft fragminsprutor & proggisar nu sista gången, utan resultat)..

Jag behöver PEPPNING, finns ni där ute, ni som lyckats till slut?

...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-12 11:07
    Feb -11, Jag lägger till ett MA som upptäcktes v 11, fostret dött v 6 =(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-21 15:59
    Välkomna alla nya till denna tråd, den är "gammal" och lång tråd, men ack så viktig för alla oss... Hoppa gärna in här omm du känner för att prata av dig och finna hopp.

Jag är lycklig över att skriva att jag nu är gravid i v 18 och ska på RUL om en vecka. Denna graviditet har varit psykist väldigt jobbig, men än så hänger bebben i..

Nästa uppdatering hoppas jag skriva att jag fått en bebis, i slutet av juni -12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-21 20:24
    Äntligen har jag fått mitt efterlängtade barn. Det finns hopp!

Det var inte kört, fastän jag trodde det många gånger. Jag tänkte många gånger "ja, det kanske fungerar för andra efter så många missfall, men det kommer inte fungera för mig."
    Men jag tänkte ännu oftare "jo, det ska gå!"

Min dotter kom till världen 25/6 och allt har gått jättebra, hon är snart 4 veckor gammal och jag är otroligt lycklig.

Jag hoppas att denna tråd lever vidare för hade det inte varit för denna tråd så hade jag aldrig orkat kämmpa. Vi är många som har delat sorg, förtvivlan, hopp och jäklar anamma - fortsätt gör det!

Jag kikar in här då och då, men in hjärta och tanke är jag med oftare
  • Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?
  • che71
    Amoureux skrev 2014-01-07 16:18:18 följande:

Ni som fått upprepade tidiga missfall och sedan lyckats...vad gjorde ni?

Åt ni några receptbelagda mediciner?
    Åt ni receptfria mediciner?
    Tog ni progesterall?

Jag har fått 4 missfall på raken nu i v 4-5.
    Jag har ett barn sen tidigare om det har någon betydelse....

Jag bryter ihop snart...klarar inte av ett till missfall...

läs min startsida!!
    6 missfall, inga barn
    immunmedicinering via Aten o nu 7:e graviditeten i v 23Glad
  • Saftmedbulle
    Dunderulle skrev 2014-01-06 05:15:45 följande:
    Jaha nu sitter jag här mitt i natten efter att fått mitt sjätte misslyckande konstaterat. Har fem missfall och ett utomkvedshavandeskap bakom mig. De första 4 missfallen har varit så pass tidigt att jag inte hunnit så något tickande hjärta. Jag vände mig till en privatläkare som jag hört mycket gott om. Fick hjälp med progesteron och trombyl i den här graviditeten. Jag fick äntligen se ett hjärta ticka. Men tyvärr orkade den bara till vecka 9. Jag hade den här gången fått upp hoppet ordentligt eftersom vi lyckats komma förbi de där första veckorna där de jävlats förut. Jag trodde verkligen att de var vår tur den här gången. Men tyvärr :( Känner mig så uppgiven och har absolut ingen tro på framtiden och att jag någonsin kommer att få uppleva att bli mamma. Känns som vi provat allt (fast de har vi ju inte)

Jag har rätt lätt att bli gravid. Hade inte ens någon mens mellan dessa två missfall. Fast de betyder ju också att man ofta får uppleva hela helvetesproceduren flera gånger på väldigt kort tid. Det tär på psyket. Men man vill inte vänta heller pga ålder (32 år)

Nu ska detta läka, sen är de bara att köra igång med verkstaden igen. Den biten är inte alltid så romantisk...men men. Sen är det tid för den låååååånga väntan på om det blev något. Man inbillar sig symtom och räknar dagar. Antingen möts man av viss besvikelse i att cykeln kommer igång eller av ett pluss som visserligen alltid är efterlängtat men betyder också starten på en evig oro och tanken "hur långt klarar jag mig den här gången"

Jag behöver det här forumet. De hjälper mig att hantera sorgen och jag får nytt hopp av alla fantastiska människor där ute som berättar solskenshistorier. Det har fungerat till slut för andra så varför skulle de inte fungera för mig? Det är synd att man inte kan vara lycklig under sin graviditet utan hela tiden vaksam på om symtomen är kvar och man vågar knappt gå på toaletten för risk för att hitta blod.

Tack igen alla ni som hjälper oss som tappat allt hopp.
    Förstår precis hur det känns, tyvärr...
    Vill bara skicka en styrkekram och säga att ja, det finns hopp! Kram!
  • Saftmedbulle
    Amoureux skrev 2014-01-07 16:18:18 följande:

Ni som fått upprepade tidiga missfall och sedan lyckats...vad gjorde ni?

Åt ni några receptbelagda mediciner?
    Åt ni receptfria mediciner?
    Tog ni progesterall?

Jag har fått 4 missfall på raken nu i v 4-5.
    Jag har ett barn sen tidigare om det har någon betydelse....

Jag bryter ihop snart...klarar inte av ett till missfall...

För oss funkade Trombyl.
  • CN83

dunderulle: Förstår din frustration och din uppgivenhet men det finns folk här som fått många mf/MA så hopp finns. Tillslut verkar det som att det bara funkar.

Che: E såå otroligt glad för er skull =) redan v 23 vad roligt =)

• Mamma77

Jag har mina 16 missfall i bagaget och har prövat progesteron, fragmin, trombyl, prednisolon. Fick i september min dotter efter dessa helvetes år. Har ju min son som är född 2003 och sen bara misär, men i sep-13 kom hon. Jag undvek all koffein med och åt eskimo omega 3 med ovanstående mediciner. Hoppas ni alla ska lyckas. Kram

• Saftmedbulle
    Mamma77 skrev 2014-01-09 12:48:13 följande:
    Jag har mina 16 missfall i bagaget och har prövat progesteron, fragmin, trombyl, prednisolon. Fick i september min dotter efter dessa helvetes år. Har ju min son som är född 2003 och sen bara misär, men i sep-13 kom hon. Jag undvek all koffein med och åt eskimo omega 3 med ovanstående mediciner. Hoppas ni alla ska lyckas. Kram
    Alltså...det är ju bara helt underbart! Vilken hjälte du är som fortsatt! Men...det finns hopp och då får man ju inte ge upp.
  • Dunderulle

Har precis insett att mina läkare inte gjorde några kromosomprov för att se att jag och min sambo är kompatibla. Om vi inte är det alls så betyder det att vi aldrig kommer att kunna få barn :( Kommer att vänta nervöst på svar. Önskar så att det inte är det som är problemet för då är hoppet ute. Jag trodde att det var så att man inte blev med barn alls om inte är kompatibla, men jag har nog förstått fel.

Vad roligt med alla er som lyckats till slut :)

Och vad tungt med 16 missfall. Men man kan ju liksom inte sluta försöka. Vi kommer nog inte sluta försöka även om proverna visar att det egentligen är omöjligt. Vi SKA bara lyckas till slut, även om det kräver 20 missfall.

Tak för allt stöd!

• Mamma77

Saftmedbulle,ja det är fantastiskt :)) Nu sitter jag här med en tös som är 4 månader och underbar. Fick en tuff start med gulsot i 8 veckor och inskrivna, men alla hinder klarar man. Jag är så tacksam att jag aldrig gav upp. Skulle kunna tänka mig att pröva en trea med. Kram

• Granada

Har läst en massa inlägg och vilka kämpar ni är. Vet inte om vi kommer försöka igen, är rädd för att det ska blir "värre", typ sena missfall
    Är det nâgon som vet om orsaker bakom MA och MF skiljer sig? Om man har MA sâ verkar det ju inte vara sâ att kroppen "stöter" bort fostret det gâr fel av andra orsaker, eller har jag fel?

• Kuben

Hej
    Jag har fått både ma och mf. Flertal av båda. För min del verkar det inte skilja sig åt gällande orsak... Men det är en mycket intressant tanke!

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?