Inlägg från: Aurora1979 |Visa alla inlägg
  • Aurora1979

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Ångrar mig lite ibland att vi valde att inte fråga om könet på bebben, hade varit lite enklare i förberedelserna och så är det ju namnbiten förstås och slippa kalla bebis för den/det. ;) Blev nog oxå lite påverkade av omgivningen...

• Aurora1979

Här har vi vääääldigt svårt att komma på ett endaste killnamn vi båda gillar. Eller tja min man är dålig på att ge seriösa förslag över huvudtaget. De namn har klämmer ur sig är bara lösa namn han rycker från hans föräldrars grannar till exempel haha....

Appropå Elsa (Grattis Cah till en Elsa!) så hette min farmor Elsie vilket jag tycker är rätt fint. =) Många namn på just E tycker jag är fina... Ellie, Emma, Elise osv.... min nyaste brorsdotter ska döpas till Evelia.  

• Aurora1979

Ella och Stella är favoriter med, mannen gillar Evelinn. Som sagt, många namn på E. Men det finns kusiner i närheten som vi umgås med flera ggr i veckan som heter Emil och Emmelie så vill inte att det ska vara FÖR likt.

• Aurora1979

Oh Barkarby har jag inte varit i på evigheter... är ju från trakterna. Åker upp till Sthlm nästa helg på dop så kanske skulle passa på då?! :) Vilket påminner mig om att jag nog borde boka in en sovplats hos endera broder...

• Aurora1979

Vickan: Grattis till stundande bröllopet! =) Om det är ngt jag lärde mig så var det att man ska göra precis som man känner för! Det är ER dag som ni vill kunna minnas med glädje i resten av era liv. Och vill ni senare "gifta er" i kyrkan eller ngt så går det ju bra att förnya sina löften. Gjorde kompisar till mig, i sin gamla brudklänning dessutom. :) Tycker absolut att ni ska satsa på en fin hotellnatt oxå. :) Jag jobbar visserligen på hotell men tycker det är supermysigt att bo på hotell... fast gärna på en annan hotellkedja än den jag jobbar för haha....

• Aurora1979

Viksan: Usch vad jobbigt det är när ens läkare inte ens förstår hur man mår! =( Tycker nog du ska pröva med en annan! Speciellt om du redan haft problem med stress!

• Aurora1979

Speck: min brudklänning var oxå billig, 2000kr och då var det ändå en hellång med släp! Sydde om lite och så för 800kr. Oxå litet bröllop ca 40 personer inkl lite syskonbarn. Vigsel i kyrkan och middagen var billig catering buffé i en bygdegård bara. Lagom litet och billigt i jämförelse med många andras.

• Aurora1979

Speck: jag kortade av mitt släp så det var bara ett litet som dessutom bara var "utfällt" i kyrkan. Inte min drömklänning egentligen men ville inte spendera halva budgeten på en klänning. Hyffsat nöjd och är man av en lite större modell så får man ibland nöja sig med det som passar haha....

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011