Inlägg från: Aurora1979 |Visa alla inlägg
  • Aurora1979

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jag kollar mitt sköldkörtelvärde var 6:e vecka. Men så har jag ju problem med det oxå och äter medicin för det. Det är ett värde som kan förändras kraftigt under graviditet.

Den här helgen är jag hemma hos pappa (men pappa är inte hemma haha) tillsammans med min bror och hans fina familj, gosat med deras 3 månaders flicka. *mys*  

• Aurora1979

Kelsson och Jis: Själv ska jag flyttstäda våra 61kvm om två veckor... tjoho vad kul.... INTE! :/ Men får nog lite hjälp hoppas jag.

Jis: Söta kläder!  

Speck: Åh så fin mage, vill oxå ha sån sen! Min ser fortfarande bara degig ut.  Fast den kan kännas stenhård emellanåt iaf!

Har haft en fantastiskt mysig helg tillsammans med bror och hans lilla familj. Hans dotter är ju det sötaste jag sett på länge! Superkul att vi kommer ha barn som det bara skiljer 7 månader emellan. Vårt barn kommer ha 11 kusiner när det föds men den nästyngsta är redan 6 år gammal och den äldsta 18 år.

• Aurora1979

Brukar höra uttrycket " det tar 9 månader att gå upp och 9 månader att gå ner". Hittills har jag bara gått upp 3kg!?!? Vägde mig idag när jag tog mitt blodprov. Är helt stum, för jag tycker att jag "fläskat på mig" överallt och absolut inte bara på magen. Nåja, det kommer nog, har 17-18 veckor på mig.... ;)

Har ingen aning hur jag ev. kommer drabbas av generna eftersom min mamma inte är i livet. Hon fick ju 5 barn men har aldrig hört (eller i alla fall inte lagt på minnet) om hur hon hade det som gravid och hur vi barn var som nyfödda. Det är väl just nu som gravid jag verkligen saknar henne som mest. Har svärmor så klart men det är ju inte riktigt det samma.    

• Aurora1979

Strössel: Fina tavlor!

Kelsson och Anderska: Usch, såna dagar är verkligen hemska!  Hoppas er resterande kväll går fort så att det snart blir en ny dag.

Männen har verkligen ingen aning om hur man mår som gravid och vad hormonerna gör med oss gravida. :/

• Aurora1979

Anderska: Jag var iofs rätt lugn och "snäll" i början tyckte han. Men blir jag arg så blir jag ARG! Och när jag är ledsen så är jag LEDSEN. Alla känslor verkligen förstärkts.... och ibland är verkligen ens karl helt dum i huvudet! Men som tur är så är min karl oftast rätt okej! ;)

• Aurora1979

Jis: tack, ja det är lite extra jobbigt när man är gravid att inte ha sin mamma.... och samma på vårt bröllop. :/

Usch för att flytta som gravid! Får ont i både rygg och mage av att packa, och mitt kontrollbehov och kunskap om min man gör att jag inte låter honom packa en pinal, för då går det garanterat sönder i flytten! Så nu ger jag upp för idag... ska trots allt åka och jobba om ett par timmar oxå. :/

• Aurora1979

Anderska: Tack, ja nu ska jag vila lite så jag orkar med jobbet oxå. Men har hunnit med ganska mycket idag i alla fall.

• Aurora1979

Får anta att min redan rätt stora övervikt är anledningen till att jag inte ökat så mycket i vikt ännu, och/eller min magsäcksoperation?

• Aurora1979

Kelsson: Åh grattis till att det blir en flicka!! :D

Appropå kaffe: Drack inte kaffe på 4 månader för jag mådde så illa av det, är nu de senaste 3 veckorna jag börjat dricka lite igen, dock högst 2 koppar om dagen.

Magen: har varit "förstoppad" sen jag blev gravid... börjar bli riktigt less på att vara hård i magen hela tiden! Har märkt lite skillnad senaste veckan dock, till det bättre som tur är. :)    

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011