Inlägg från: Aurora1979 |Visa alla inlägg
  • Aurora1979

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Hmmm, platsar inte alls i era viktökningar/viktminskningar. Jag är ju magsäcksopererad så har gått ner 52kg... hade dock en himla massa kvar att gå ner men stått still i 3 år. Efter hormonstimuleringen och semestern i vintras gick jag upp 5 kg innan jag blev gravid, sen graviditeten hade jag gått upp 1-2kg. Men just nu äter jag konstant känns det som, det är det enda som håller illamåendet borta helt. Tyvärr är ju godis forfarande väldans gott. :/ jag kommer gå över 100kg igen (vilket jag lovat mig själv att aldrig göra). MEN jag kommer inte att nojja mig över det, det får vara värt det med tanke på vad jag får utav det. :D

• Aurora1979

Speck: Vad härligt att ligga sådär lagom på alla kurvor och grejer! ;) 

Min BM ringde idag och meddelade bara att mina TSH-prover såg okej ut men ska ta nya prover om 4 veckor igen, lär få fortsätta ta dem hela graviditeten... Lite synd att jag inte får min egen BM på v.25 besöket, det är mitt i semestern  så min BM är ledig då. Men men... Idag gick jag för övrigt in i v. 13, så nu är jag väl ur farozonen för MF? Inte för att jag är den som varit orolig men i alla fall, nu kan man snart känna sig säker med att berätta att man är gravid lite till höger och vänster...

• Aurora1979

Jag oroar mig oxå lite inför sommaren på jobbet. Jag jobbar natt på ett hotell och det är verkligen högsäsong på sommaren och en bit in på hösten. Jag kommer dessutom jobba flera datum som är extra tuffa pga konserter osv. Det kommer vara stressigt och det finns aldrig vikarier om man är sjuk så man kommer ju knappt att våga sjukanmäla sig. Jag får alltid så dåligt samvete när jag ställer till besvär genom att bli sjuk när det är som minst lämpligt. Jag vet att man inte ska känna så men jag vet så väl hur extra jobbigt det blir för alla när man förutom den vanliga stressen måste hitta en vikarie. Vet inte om jag kommer kunna få GP heller... en tjej på jobbet sökte i januari och fick avslag... (hon såg till att bli sjukskriven i stället).

Jis: Än så länge har jag haft turen att inte ha skvallrande vänner och släkt. Svärfamiljen har snarare varit tvärtom och bromsat in det hela och knappt velat glädja sig alls pga mf-risken innan v.12 (min svägerska har haft 5-6 mf). Sen har i princip alla vetat om både IVF och min graviditet så fort jag själv fått veta (även på jobbet). Jag är inte så bra på hemligheter och tycker att det hade varit skönt med stödet om jag nu fått ett MF. Men tycker att det är riktigt dåligt av din vän att sprida ut det till folk, oavsett hur nära eller inte ni är. Det är väl inget som ska spridas vidare utan att kolla med dig, åtminstone tills det är HELT officiellt från din sida. Mina vänner har iaf frågat vilka som vet och om de får berätta.

• Aurora1979

Speck och Carlan: Gravidhjärna är ju bara förnamnet, glömmer allt! Och jag ställer mobilen hela tiden för att inte glömma ta mina mediciner till exempel, men konstigt nog glömmer jag ta dem även då om jag inte gör det på sekunden samtidigt som larmet går! ;)

• Aurora1979

HMs mammakläder kommer jag inte ens i! :/ För mig får det bli att kolla på Gekås i Ullared framöver.

• Aurora1979

Vet inte om jag redan skrivit det men härom dagen fick jag frågan om jag hade bebis i magen. Och jag svarade ja så klart men synd bara att det är min tjockismage de misstar som en bebismage haha...

• Aurora1979

Jis: Usch vad jobbigt! 2 gravida med alla hormoner är kanske inte optimalt om man ska föra en vettig diskussion, ;) men jag hoppas ni kan reda ut det så småningom. *kram*

• Aurora1979

Håller med om att det är tråkigt att vissa av er får uppmaningar om er vikt vare sig den borde gå upp eller ner!
    Min BM vill att jag väger mig när jag är där på besök men hon kommenterar inte vikten alls även om den från första början var alldeles för hög. Men kanske beror det lite på att hon vet om att jag genomgått viktoperation innan?

Jag har oxå ätit hela tiden för att hålla borta illamåendet.

Läste förresten att man förbränner 25% som gravid?

• Aurora1979

kasa01: Men fy vad hemskt det låter. Har dem ingen aning om varför det kom en sån strörtblödning. Håller tummarna för att det var ett vidrigt skrämselskott!

Jis: sicken söt lite rackare!! =)

• Aurora1979

Zappa: Välkommen till tråden och grattis till graviditeten. Vi ligger nästan lika, jag är i v.14. :D

Speck: Vilken fin mage! Vill oxå ha en riktig gravidmage och inte bara se svullen och tjock ut. Har ju en massa häng o hud kvar sen min viktminskning...  Låter förresten läskigt med den där krampen och att det varade så länge! Hoppas det inte kommer tillbaka!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011