Inlägg från: marsbebisar |Visa alla inlägg
  • marsbebisar

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Hej alla,
    Tänkte att jag skulle ta och hoppa in i denna tråden jag med om det är ok?
    Hängde i den andra ivf tråden som Kelsson startat. Men nu äntligen är jag också gravid.
    Känner ju igen många här från gamla tråden. Ni har ju kommit så långt nu! Härligt!
    Men för er som inte skrev i den så kan jag berätta att vi har 4 misslyckade ivf bakom oss men i somras blev jag helt otroligt nog spontant gravid. Är nu i vecka 9

• marsbebisar

cattm: ja visst är det helt fantastiskt. Det tog tid innan jag kunde fatta det helt. Inte förrän vi fick se det lilla knytet på ul i veckan kunde jag helt förstå att det faktiskt har funkat. 

Tack alla för grattis och välkomnande 

• marsbebisar

Jis: Väldigt fin klänning och mage :)

Kelsson: härligt! Nu är det inte så länge kvar! Vad bra med en mammakurs. Var det en sån föräldragrupp där man är ett gäng gravida?

• marsbebisar
    Gravida 

Strössel - BF 21/10 
    Vickan I - BF 25/10 (induktion 10/10) 
    Karmosin - BF 4/11 
    Aurora79 - BF 14/11 
    Lillstintis - veBF 3/12
    Sputnik - BF 7/12   
    Kelsson  - BF 8/12 
    Jis - vecka 21 (20+4) 
    Kasa- BF 16/12  
    Tredjemaj - BF 21/1 2012 
    cattm - BF 5/3 2012
    Najje - BF april 2012
    Enya - BF maj 2012
    dealiy BF maj 2010
    nn81 - BF mars/april 2012

Bebisar här  

Speck -
  • marsbebisar

Oj vad ni skriver! Jag hinner inte läsa allt jag... Och verkligen inte kommentera allt. Men det är skoj att det skrivs så mycket. Roligt att läsa.

Lulis: Härligt att allt var bra med er lilla tjej!
    Kelsson: fin bild!      

• marsbebisar

Kelsson: Det är bara bra. Det är ju fredag :)
    Vi ska göra KUB nästa vecka. Nervös inför detta. Men har inte tid att tänka så mycket. Har fullt upp hela helgen. Ganska skönt.
    Vi hade tänkt vänta med att berätta något för någon till efter KUB. Men det har inte gått. jag är tydligen redan så rund om magen att det inte går att dölja. Trots att jag tar till alla knep jag kan komma på. Folk har frågat rakt ut. Men känns ok ändå. Även om det nu inte skulle gå vägen det här så kan det vara skönt att folk vet så man kan prata om det.    
    Härligt att du snart går in i veckor som börjar på 3! Inte långt kvar nu 

• marsbebisar

Här skrivs det som vanligt på. Har haft fullt upp i helgen men läst lite snabbt nu. Men säkert missat massor. Är på jobbet så får kolla lite snabbt. Ska läsa mer sen ikväll.

Najje: bra att du tar det lugnt och att det minskat. Det verkar ju vara vanligt att blöda en del. Så säkert ingen fara.

Vi har varit på KUB nu på morgonen. Jag var nervös men det gick bra. Bättre än förväntat Glad. När vi först fick syn på bebisen på skärmen så var det någon som sparkade som en galning där bakom och ville ha uppmärksamhet. Det var två fina bebisar i min mage!! Jag fattade inget. Vi har ju gjort ett tidigt UL och då såg vi bara en. Och detta är ju en spontan graviditet! Det är ju helt otroligt. Men väldigt spännande och skoj!
    Ena tvillingen låg fint i profil och sög på tummen då och då. Blev fina bilder. Den andra verkar vara en riktig buse. Han/hon tänkte inte ligga i profil och sparkades på sitt syskon. Säket han/hon som gömde sej första gången Flört. Till slut kunde vi mäta även honom/henne. Men vi fick bara en bild framifrån. Båda fick låg risk och var precis så stora de skulle vara vid denna tiden.        

• marsbebisar

Vickan: Tackar! Ja det känns skoj! Det såg ut som tvåäggs men hon kunde inte säga säkert. Och är det tvåäggs så är det ju inte så stora risker. Så det hoppas vi på. Men enäggs blir väl bara fler kontroller men ska förhoppningsvis gå bra i det fallet med

• marsbebisar

Jis: Barnmorskan eller läkaren eller vad hon nu är sa att vi nog var det coolaste par hon haft som fått tvillingbesked. Många andra blir tydligen rätt chockade. Vi tyckte bara det var så häftigt och bara skoj. Men lite chock är vi nog i. tar nog ett tag innan vi fattat helt Glad

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011