Inlägg från: marsbebisar |Visa alla inlägg
  • marsbebisar

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Den ska jag kolla upp Vickan. Tackar!

• marsbebisar

Najje: jag är också förkyld. Har varit hemma från jobbet igår och idag. Jag hoppas också att det inte är någon fara. Men det tror jag nog inte. Går ju inte att undvika en förkylning riktigt. Känns som att alla runt omkring går runt och snuvar. Grattis till vecka 12!

Strössel: Så bra det låter med din mans jobb! Skönt med en säker lön varje månad. 

• marsbebisar

Jis: Skönt att allt är bra!

Najje: Vi är också lite bekymrade över bilen. Vi har en stor kombi. Men vi har ju en hund som ska få plats där bak med. Vi har inte börjat pröva vagnar i bilen ännu. Men med ögonmått tror jag att det ska gå att få in vagnen bredvid en bur.  Men vart man ska ha packning det är en annan fråga. Får kanske bli en takbox.

• marsbebisar

Najje: en volkswagen passat (passat tror jag den heter iaf). Iaf ett bagage som rymmer mycket. Men tvillingvagnarna var inte att leka med... Stackars hunden är van vid att ha hela bagaget nu. Ska köpa buren snart så han hinner vänja sej vid den. Han skulle fått en bur i vilket fall. För det är säkrare så. Bara vi som inte kommit loss och köpt. 
    Men audin har väl rätt stort bagage den med. Så tror nog att vagnen får plats. Men plats tar den ju så takbox klarar man sej nog inte utan på längre resor.  

• marsbebisar

Oj vad alla skriver. Själv har jag fullt upp med att jobba. Resten av tiden är jag trött.

Lindis: håller tummarna för er att ni får det svar ni vill ha.

Strössel: hoppas att din bebis tänker sej att titta ut snart!

För egen del var vi på RUL igår. Allt gick bra och det var så mysigt. Det ser ut som att det är två pojkar vi ska få Glad Hon la inte jätte mycket tid på att kolla (då det ju inte ingår vid RUL egentligen) så kunde inte säga 100% säkert klart. Men troligtvis.

• marsbebisar

Tittar in lite snabbt. Har märkt att immunsystemet inte är som det brukar nu när man är gravid. Har varit förkyld hela veckan och bara legat på soffan. Nu äntligen börjar det ge med sej. Vecka 20+0 på måndag. Snart halvvägs!

Måste bara säga grattis Strössel. Tror inte jag gjort det ännu. Vilken söt liten Liam Glad   

Jis: skönt att du får åka in och kolla. Det är ju säkert ingen fara. Men ändå skönt att göra en check så man kan vara helt lugn.      

• marsbebisar

Dealy: vad skönt att allt såg bra ut.

Aurora: jag tycker du ska handla det du vill. Så dumt av andra att säga så. Varför skulle nåt gå fel nu? Den risken är ju väldigt väldigt liten.

Najje: vad skoj med en kusin så nära. Jag har också fått reda på att en kompis ska ha barn 4 veckor innan mej. Skoj!

Enya: grattis till vecka 14!

Jag har inte köpt några mammakläder alls. Kör på större storlekar istället än så länge. Och mycket vanliga klänningar där magen får plats. Hemma går jag i sambons kläder Flört
    Tror att vi nu i veckan känt första rörelserna Glad Ganska sent kanske (vecka 21). Men har iaf en moderkaka  i framvägg. Känns verkligen som sparkar. Och det tror jag kanske inte tarmarna klarar av. Och ibland känns det som att något vänder sej i magen. Och ibland är det som att det kliar inne i magen. Hoppas att det är tvillingarna iaf!

• marsbebisar

Så spännade att gå in och titta i denna tråden när det är så många bebisar på gång snart!
    Viksan: spännade att din är på gång redan nu kanske!

Aurora: hoppas att din också tänker titta ut snart

Najje: grattis till vecka 17!  Snart är du halvvägs!

Själv har jag idag sett sparkar på utsidan Glad Tvillingen på höger sida kom igång ordentligt efter att jag ätit frukost. Så mysigt att sitta och titta på.         

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011