Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Jis: Skönt förresten att allt såb ra ut med F. Härligt!
Jis: Skönt förresten att allt såb ra ut med F. Härligt!
Tack alla! Ja det kan inte vara så vanligt att de som inte lyckats på 4 ivf försök sen blir gravida med tvillingar naturligt... Men min ägglossning satte visst igång på riktigt när den väl satte igång.
Strössel: var inne på din blogg. Vilka sötisar du redan har! Så fina vovvar.
Jis: rolig bild! En envis liten en :)
Najje: så länge det inte kommer mer än rosa flytningar är det nog ingen fara. det är ju mycket som händer där inne så inte så konstigt ju om det är nåt litet kärl nånstans som brister lite och man får en liten blödning. Bra att försöka att inte oroa sej. Det är ju lättare sagt än gjort dock. Allt är säkert bra och det ska jag hålla tumarna för.
Enya: Jag har mått väldigt bra jag. Bara mått lite illa ibland när jag åkt bil eller då jag borstar tänderna. Men inte annars. Lite trött är jag också ibland. Men det är ju helt normala symptom. Och väldigt lindriga har de varit. Det som man kanske kan tänka tyder på tvillingar är att min mage redan är så stor att jag inte kan dölja att jag är gravid. Och jag har bara precis gått in i vecka 14. Trodde ju bara att det var för att jag var allmänt svullen. Men då hade det kanske inte hållt i sej så länge tänker jag. Men vet inte riktigt. De är ju väldigt små ännu. Men visst borde det göra skillnad på magen med två ändå
Enya: Glömde fråga. När är det du ska göra ett första ultraljud?
Lillstintis: Tackar! Det känns så spännade och häftigt
dealiy: GRATTIS! Så härligt. Nu får du njuta!
Speck: vilken liten goding! Verkligen söt
Lindis: Grattis! Härligt. Nu kan också du njuta.
Najje: du behöver nog inte oroa dej. Läkaren sa väl att det var helt normalt när det var tvillingar. När jag gjorde tidigt UL i vecka 9 så mätte de inte ens. Sa att det var för smått. Och den ena tvillingen såg vi inte ens då. Slår deras hjärtan så tror jag de små liven mår bara bra. Den BM jag hade kollade inte ens mer än så. Vi den tiden tror jag det är det viktigaste att kolla. Ska du göra KUB sen?
Najje: det kommer säkert gå bra. Jag ska hålla tummarna
Najje: härligt! Grattis! Skönt att allt såg bra ut! Jag är inte så säker på att ni kan vänta så länge med att berätta när du väntar tvillingar. Inte om du tänkt visa dej utanför huset . Tror att någonstans mellan vecka 15 och 20 så börjar tvillingmagen bli stor. Har kollat in bilder i tvillingtrådar.
Jag ser ut som att jag har en ballong innanför tröjan. Men det är inte bebisarna som syns så tidigt. I så fall är det två stora bebisar. Min svullna mage försvann aldrig så nu har jag valt att berätta för alla. Det ser ju ut som att jag är i 5:e-6:e månaden...