Inlägg från: marsbebisar |Visa alla inlägg
  • marsbebisar

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Enya: grattis till vecka 15! Jag kände av mina i vecka 20+. I alla fall först då som jag var helt säker på att det var de som rörde sej.

• marsbebisar

Najje och Dealiy: Grattis till fina RUL! Najje vad skoj att få en bild med båda två! Jag tror nog att det är en hel del "slagsmål" där inne Glad. Vill också göra UL igen. Men har inte nästa förrän i vecka 28. Najje när fick du tid för nästa UL med tvillingarna? Verkar som det där skiljer sej en hel del med tvillingar. 

Viksan, vad spännande att bebis verkar vilja ut. Ska hålla tummarna!   

• marsbebisar

Najje: Det är bara bra med oss. 23+1 idag. Trött är jag dock. Börjar få riktigt svårt att sova på nätterna. Men det får man bara ta. Och jag har fixat så jag nu kan jobba hemifrån. Så då blir allt lite lättare. Vad skoj att du fick tid redan vecka 25. Fattar inte varför det är så olika. Enäggs får man ju kolla oftara men tvåäggs bode ju vara ungefär samma. Men tycker det varierar mycket om man läser i tvilligtrådarna. Jaja, det är väl bara att följa vad de säger. BM får jag gå ofta till i alla fall.

• marsbebisar

Jis: Grattis! Så Söt han är!

Najje: usch så trist. Jag är en riktig djurvän och jag får tårar i ögonen av att läsa sånt här. Tänker på dej. Låter som att ni kommer göra en fin minnesplats. Stor kram 

• marsbebisar

Enya: Härligt at allt såg bra ut!

Dealiy: Tror det är bara bra att blodsockret ligger lågt. Jag låg högt för ett tag sen (typ 7 eller 8) och då fick jag göra en glukosbelastning. Denna visade att jag inte har graviditetsdiabetes men att jag ligger på gränsen. Så måste tänka på kosten noga och inte några sötsaker alls för mej. Efter det har jag legat på 4,7 - 4,8. Vilket ska var ok. Så som jag fattat det så är det bara bra med lågt. Det är högt som är farligt.

Carlan: Spännade! Håller tummarna  

• marsbebisar

Det är så skoj att läsa om alla bebisar här nu i tråden Glad Och se bilder. Men jag längtar så. Känns som vi har evigheter kvar. Fast vi nu faktiskt har under 100 dagar (99) kvar till BF.

Idag har vi beställt vagn. Det blev en Bugaboo Donkey till slut. Vi hade tänkt en Emmaljunga men nu när vi kände på dem och testade lite så blev det inte så. Alla andra var så mycket klumpigare och de tog aldelles för stor plats i bilen. Visst den kostar lite mer. Men så mycket lättare att hantera. Så det får vara värt det.

• marsbebisar

Jag är 29+1 idag. Så det är ett tag kvar. Men börjar klart närma sej. Vi har varit på ett TUL i förra veckan och allt såg bra ut. De var exakt lika stora.
    Vi har beställt barnvagn. En Bugaboo Donkey. Men vi har inte fått den ännu. Det var den enda vi hade en chans att få in i bilen. Vi har ju en hund som sitter där bak med. Sen var den så mycket smidigare att hantera än alla andra.
    Bra att ni ska åka och prova. De är större än man tror...

Namn har vi inte börjat diskutera ännu. Det är klurigt tycker jag. Gissar att vi inte kommer ha klart det innan de kommer ut Flört

• marsbebisar

Najje: (Jag har bytt signatur. Tidigare NN8...) Jag har också prickar på armar och lite på benen. Har haft det i flera veckor nu. Kliade i början men nu är det ganska lugnt. Men prickarna är kvar. Det är inte snyggt precis...
    Jag visade min BM och hon tog levervärde (?) prover eller gallsyra va det kanske. Det kan tydligen vara det som spökar om man får utslag. Mina värden var dock bra. Så troligtvis bara eksem som jag fått nu när det är så mycket hormoner i kroppen. Men fråga din BM om utslagen.

vinterbebis: har inte varit inne så mycket sista tiden. Så säger självklart GRATTIS nu! Härligt! 

• marsbebisar

najje och kelsson: jodå det går bra här. Tycker dock att tiden går så långsamt nu. 31+3 nu. Så kommit ganska långt men känns som att det är evigheter kvar.
    Vi har köpt vagn och lite kläder. Men inte mycket annat.  

• marsbebisar

Hej alla! Jag är inne så sällan (gamla NN8... om ni inte kommer ihåg mej). Ledsen för det. Men jag läser ibland och försöker följa med på vad som händer. Och mer lär det inte bli framöver... För i torsdags kom våra killar!! De förlöstes med kejsarsnitt i vecka 38+3 och allt har gått bra. De är helt underbara! Vi är fortfarande kvar på BB och myser och vilar upp oss. Det är så härligt men det tar tid att ta hand om nyfödda tvillingar. Så mycket tid till datorn blir det inte Flört

• marsbebisar

kattm: Jag hade inte hunnit läsa bakåt i tråden när jag skrev mitt inlägg. Jag gick bara in snabbt och skrev en uppdatering. Nu fick jag lite tid och läste ikapp. Finns inga ord att säga... Beklagar verkligen. Tårarna rinner. Skönt att höra att ni har familj som tar hand om er. Vet inte vad man mer kan säga. Tänker på er. Många varma kramar

• marsbebisar

Najje: Stort Grattis! Vad underbart! Hade varit skoj att ses med våra tvillingar längre fram. De får bli lite äldre bara. För det är inte så lätt att komma hemifrån när de är små. Känns i alla fall som att jag ammar hela tiden.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011