Inlägg från: Jordgubbe1 |Visa alla inlägg
  • Jordgubbe1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Hej alla tjejer som plussat!

Nu är jag äntligen en av er! Hoppas jag får hoppa in här.

Snabb fråga, när tror ni man blir kallad till undersökning? När såg ni hjärtat första gången?

Är så glad och mår så illa Glad

• Jordgubbe1
    Najje79 skrev 2011-09-29 19:35:46 följande:
    Jordgubbe: Blir alldeles glad av ditt inlägg! Kul att ha dig här. Jag fick komma in på första VUL i v 6+6. Sen igen 9+0. Såg små hjärtan slå första gången. Hur mår du annars förutom illamåendet?

deaily: Visst blir man glad, jag började gråta och kunde inte sluta krama honom.
    Tack, roligt att äntligen varit här! Som jag trånat efter att få vara med här Flört

Bubblande lycklig! Trött, lite huvudvärk och lite/mycket illamående. Ganska mycket känningar i magen, händer mkt där inne känns det som. Speciell känsla i hela huvudet, lite molande trötthet. Typ. Och ömmande bröst sedan några dagar!

Vad roligt! Då kanske jag får komma dit i nästa vecka! Är enligt mina beräkningar i Vecka 5 nu. Räknade insättningen som ÄL och drog av 6 dagar eftersom embryot var 6 dagar gammalt. Blev det rätt tror du?

Hur mådde du i början? Hur mår du nu?
  • Jordgubbe1
    carlan skrev 2011-09-30 23:42:18 följande:
    Har inte varit in på några dagar och ni skriver som bara den som vanligt Glad

Det jag märkte att man ska gratulera till en +:are.

Grattis Jordgubb och välkommen till trågen. Angående dina frågor så har säkert tjejerna redan svarat. Jag minns faktiskt inte men du kan titta in på min blogg om du vill, där står det säker någon stans.

reproduktion.blogg.se/

Jag har försökt fördriva min tid nu när jag är sjukskriven och inte klarar av att gå någon stans genom att börja sy bebis kläder. Jeansen och västen är jag mycket nöjd med. Boddyn gjorde jag en massa misstag på så jag ska öva. Nästa gång ska det bli perfekt. L:et på boddyn står för Luna, hon ska ju få heta det.

Tack Carlan! Jag kommer få svar på mina frågor när vi ringer in plusset på måndag. Vore skönt att få ett tidigt UL, är lite nojjig. Jag ska kika i din blogg också!

Fina kläder du sytt!
  • Jordgubbe1

Hej tjejer! Vaknade i morse och kände direkt att jag var väldigt öm i armhålan. Känner en liten knöl. Jätteömt. Tror ni det har m graviditeten att göra?

• Jordgubbe1
    strössel skrev 2011-10-01 22:20:06 följande:
    Tredjemaj: Ingen aning vad det är för färg men det luktar hemskt, får huvudvärk.

Jis: Jag och min man sover hos mamma och pappa i natt, så trött på att sitta hemma i stöket. Jo vi får en massa god mat och blir servade men vi hjälper till med Glad

Jordgubbe: Det hade jag i början och ringde läkaren och när jag väl kom dit så hade den försvunnit, och läkaren sa att det är vanligt när man är gravid och även när man rakar sig.
    Tack, vad bra. Jag ska nämna det för barnmorskan imorgon när jag ringer in mitt Plus!
    Lika bra att kolla för att vara på den säkra sidan. Idag är det precis lika ömt.
  • Jordgubbe1

Vad tufft det är i början! Illamående och trötthet och nu dundermigrän på det och inga värktabletter får jag ta. Alvedon hjälper inte alls. Jobbigt värre. Hoppas detta är en överfångsfas.

• Jordgubbe1

Samma här! Tårar som nästan övergick till hulkande. Åh vad alla kämpar. Vad lycklig jag känner mig som äntligen blivit gravid, men oj vad orolig jag är samtidigt. Längtar och bävar inför till UL, två veckor kvar.

• Jordgubbe1

Tjejer, idag och igår mådde jag för bra. Dvs känner inga direkta gravsymptom. Ömma bröst men inget illamående och inte så trött som jag känt mig vissa dagar. Blir orolig. Upplevde ni att det kom och gick?

• Jordgubbe1

Kelsson: idag är jag i vecka 5 + 5 dagar, dvs i sjätte veckan.

Idag njuter jag mer tack vare era positiva inlägg.

Kram på er alla och tack!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011