Inlägg från: Jordgubbe1 |Visa alla inlägg
  • Jordgubbe1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Grattis Vickan!!! Härligt att du klarat av mardrömmen och nu får leva drömmen om att ha barn. Stor kram

• Jordgubbe1

hallå hallå, tog nästa en halvtimme att läsa igenom allt ni skrivit sedan jag var inne sist. Mycket har hänt och jag känner med er alla.

Grattis Vickan till finaste sonen! Underbar belöning efter allt du gått igenom!

Har några frågor som jag hoppas ni kan svara på!

När börjar man med olja på magen?

Hur tänkte ni som gjorde KUB-test, var ni beredda att ta bort barnet om det visade sig stor risk för fel på barnet? Själv är jag ganska säker på att jag inte ska göra det, vet inte om jag orkar med någon oro och skulle under inga omständigheter kunna ta bort barnet nu när vi äntligen mot alla odds blivit gravida.

I vilken vecka berättade ni på jobbet?

Kram på er!

• Jordgubbe1
    Lindis1974 skrev 2011-10-13 20:05:32 följande:
    Jordgubbe. Vi visste att vi skulle ta bort barnet om det bar på trisomi 21 eller 18 och 13. Därför var det inget vidare med KUB. För oss visade det helt fel och det drog ut på tiden eftersom att vi efter det måste göra MKP.
    Nu går vi direkt på MKP då vi inte litar ett dugg på KUB utan vill ha ett korrekt besked direkt.
    Skulle det vara kromosomfel igen så skulle vi avbryta igen.
    Har du avbrutit tidigare? ska läsa på om trisomi...
  • Jordgubbe1

Härligt m alla inköp, längtar!

Ego: dundermigrän igen, legat hela dagen och kämpat mot smärta och illamående. Så vitt jag fått höra hela behandlingstiden så får jag inte ta en enda tablett förutom Alvedon, som inte hjälper mot migrän. Måste prata m läkaren på torsdag om detta när vi är på UL. Kan inte ha det så här...

• Jordgubbe1

Lindis: Enligt min neurolog som hjälpt mig i alla år, så finns det ingen migränmedicin som är trygg för barnet. Ja, Alvedon hjälper verkligen inte. Men har hört däremot att vissa tjejer får ta migränmedicin en gång i månaden om det blir för tufft. Men det medför risker...

Men ska kolla m dem på tors och se vad de säger.

• Jordgubbe1
    Strössel: Stackars din man! Kanske inte så konstigt om han låtit negativ till jobbet tidigare, han kanske helt enkelt inte vågat berätta hur hemskt det varit. Och självklart kunde du inte ha vetat.
    Skönt att han sa att han ska söka nya jobb nu.

När kan man ta reda på om det är en flicka eller pojke?

Ego: Inne i vecka 8 nu och mår konstant illa och är dödstrött. Hade inte en susning om att det skulle vara så här jobbigt att vara gravid. Inget stämmer! Känns som hela kroppen är upp och ner och inget stämmer med hur det brukar funka. Är så vansinnigt trött och har så mkt på jobbet.
    På torsdag ska vi på UL, ska bli så spännande! Är nervös för att tråkiga besked som kan komma, men längtar till att det är över. Vågar knappt hoppas på att allt är bra.

När är nästa UL?

Så härligt att så många av er får barn innan jul, ska bli jättekul att höra hur allt går.

Najje: Vilken vecka är du i? Är det du och jag som är sist i förlossningskön? Lindis, är du i vecka 12, eller hur var det?
  • Jordgubbe1

Enya, vad kul! Du ligger ju två veckor före mig.

Najje, känner också av växtvärk i magen, men självklart klagar inte jag heller. Är så tacksam över att få uppleva det här! Vecka 13 är verkligen en milstolpe, stort grattis! Njut nu!

Kelsson, åh, jag hoppas jag inte behöver ha illamåendet hela graviditeten, men skönt att höra att du klarat det så bra ändå.

Strössel, tack. Behöver höra sånt! Klart det ska gå bra!

Vicksan, tufft för dig! Men snart är det över och du kommer sakna magen :) kram!

• Jordgubbe1
    kasa01 skrev 2011-10-19 11:45:38 följande:
    Till slut fick jag primperan, vilket var bättre. KRAM på er!
    Kasa, Pimperan brukar jag använda när jag får migrän, brukar må sjukt illa då och de funkar jättebra för mig. Men får man ta det när man är gravid, tidig graviditet? Det skulle ju vara toppen, så illa som jag mår hela dagarna... Kräks aldrig, men det är ganska nära...
  • Jordgubbe1

Så mysigt att läsa om vagninköp, ultraljud och era diskussioner om kläder och magar. Längtar tills min mage syns!
    Hoppas du snabbt blir frisk Kelsson!

Idag har jag och min man varit på ultraljud! Så fantastiskt, du hade rätt Kelsson, tårarna rann.

Allt såg bra ut, den lille/a var 11 mm lång, och allt såg finfint ut. Hjärtat tickade snabbt! Min BM berättade att när det ser så här bra ut så är det 95 % sannolikhet att hela graviditeten slutar lyckligt.

Hon var så härlig, hon tackade oss för att hon fått vara BM till oss. Hon berättade hur mkt det betyder för henne och alla på Huddinge att just vi lyckats, mot alla odds. Att det ger henne kraft att stötta andra par. Kramkalas!
    Hon skulle samla alla på em sa hon och berätta om oss och de skulle fira. Herregud, vilken yrkesstolthet!

Nu är vi lyckliga på riktigt! Vilken känsla att allt såg bra ut!

Jag har haft ont i magen hela tiden och det visade sig att hon kunde se en muskelknuta vid livmoderna. Hon sa att det är vanligt bland oss IVF:are, särskilt vi som gjort många försök. Hon sa också att det inte är farligt, och att den förhoppningsvis släpper ju bättre jag mår.

Kram!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011