Inlägg från: Jordgubbe1 |Visa alla inlägg
  • Jordgubbe1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Finaste Kattm. Tack för att du orkar berätta gör oss. Kan inte sluta gråta. Dels gråter jag för att jag så lätt kan känna med dig som varit vid min och vår allas sida under hela tiden då vi kämpat för att få barn, dels för att detta speglar den rädsla vi alla har för att förlora de vi älskar.

Hoppas ni snart finner kraft att se framåt och vad glad jag är att ni blivit gravida spontant - det måste underlätta för er om ni vill skaffa ett syskon till Ingrid.

Känner så med er och hoppas innerligt att du stannar i tråden.

Stor kram

• Jordgubbe1

Kasa: håller med i allt du skriver. Detta är verkligen speciellt.

Jag har också funderat på om vi inte kan skicka blomma till Kattm. Jag är gärna med och hjälper till b

• Jordgubbe1

Kelsson: åh vad tråkigt att höra. Min skräck är verkligen att foglösa ingen ska vara kvar efter förlossningen.

Ego: är i princip sängliggande pga fogarna och för varje steg jag tar känns det som en kniv sticker in i svanskotan. Så hemskt. Häromnatten fick min man bära ut mig fr badrummet. Kunde inte ta ett enda steg. Helt sjukt!

• Jordgubbe1

Tack snälla. Det vore så skönt att få röra lite på sig. Tänk, min foglossning började redan innan gravtestet. Att jag var öm vid blygdbenet och svanskotan gjorde att jag misstänkte att jag var gravid. Borde ha fattat att detta väntade.

• Jordgubbe1

Najje: jag känner igen mig. Kryckor väntar nog runt hörnet, stelheten är hemsk på natten.

Kelsson: illamående måste trots allt vara värre än detta.

Vem har sagt att det ska vara lätt att vara gravid!

• Jordgubbe1

Jis: jag får gå på vattengympa på sjukhuset (fantastiskt bra!) och jag harfått bälte och kudde. Men vila funkar bäst men då kan stelhet uppstå och då kommer man ingen vart.
    Och jag har fått låna tens-maskin.
    Brukar ha värmedyna i svanken.

Men det går utför i alla fall. Tyvärr.

• Jordgubbe1

Skatten: chef på kontor. Kan inte vara där eftersom det är så mycket möten hela tiden och jag kan inte sitta eller stå så länge. Kämpade på tills den dag dag jag grät hela vägen hem. Funkar ok att jobba hemifrån halvtid.

Jis: ja, det är uppmjukande och skönt att röra sig lite. Man blir lite mindre otymplig i den varma poolen.

Najje: har du fått prova vattengympa?

• Jordgubbe1

Ja, jag ska inte klaga mer. :) mår ju jättebra i övrigt. Förutom migränen då. Nä nu klagade jag igen! Förlåt. Men all smärta är så tröttsam och humöret blir därefter.

Jag var hos bm igår och hon mättemagen

• Jordgubbe1

Oj, blev nåt fel. Magen mätte hur som helst 28 cm och jag är i vecka 30. Nån som haft samma mått?

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011