Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Jis: Han är gudomligt söt, din son!
Strössel: Sicken liten goding du har, förstår att man inte kan bli arg på honom
Idag fick vi låna en söt vagga av våra vänner, underbart med första baby-prylen hemma! Och idag var det första gången jag och min man var inne i en baby-butik tillsammans. Herregud vad mycket det finns att lägga pengar på! Vagn, skötbord, babynest, amningskudde och gud vet allt.
Är det bra med en amningskudde?
Hur gör ni som har små badrum? Kommer ni ha/har ni skötbordet inne i babyrummet och hämtar vatten?
Vad bra med blomspruta, det ska jag komma ihåg! Vi ska klura lite på det här med skötbord. Min vän sa idag att de nöjt sig med att byta på sängen och använt nån flyttbar skötbordsmadrass, så ja, det kanske inte är så viktigt trots allt.
Jag kanske ska avvakta lite med amningskudde, men låter smart - brukar ha problem med spänningar i nacken så jag kanske är prick i målgruppen. Karmosin, vad jobbigt att råka ut för det du gjorde.
Tack Enya, ja det är härligt att vara "med" igen. Har knappt orkat gå in här. Nu vänder det!
Gott nytt på er allesammans!
Eileen: Herregud vilken rysare! Som du kämpat! Skönt att det är över och att den lille Hector mår bra nu.
Najje: jag har massor av huvudvärk och en del migrän så jag har gått fyra gånger på massage nu. Tror att det hjälper - mkt spänningar i axlar och nacke. Vet inte om det är dåligt för barnet att få massage dock. Nån som vet?
RUL gick jättebra idag! Tog fel på tiden men det löste sig till slut så vi fick komma in ändå. Grät av nervositet igår kväll, så ni kan tro att vi är lättade! Det blir en flicka!!!
Och hon ligger precis där hon ska tillväxtmässigt och alla organ såg bra ut.
Nu sitter vi och kikar på tjejnamn och är strålande glada.
Tack för alla tummar!