Inlägg från: Jordgubbe1 |Visa alla inlägg
  • Jordgubbe1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Najje79 skrev 2011-12-30 21:19:19 följande:
    Jordgubbe: Jag har känt rejäla sparkar sedan v 21 ungefär (är i v 23 nu), men har känt rörelser sedan v 17 ungefär. Å andra sidan är det två som håller på därinne...

Jis: Han är gudomligt söt, din son!

Strössel: Sicken liten goding du har, förstår att man inte kan bli arg på honom Glad
    Jag förstår att det är lite extra action där inne med två små rackare Glad Jag har känt "fladder" sedan vecka 16, och ikväll kände jag små små buffar. Min man kände det också! Underbar känsla! Men det dröjer nog lite som du säger Kelsson tills sparkarna är rejäla och känns tydligt.
  • Jordgubbe1

Idag fick vi låna en söt vagga av våra vänner, underbart med första baby-prylen hemma! Och idag var det första gången jag och min man var inne i en baby-butik tillsammans. Herregud vad mycket det finns att lägga pengar på! Vagn, skötbord, babynest, amningskudde och gud vet allt.

Är det bra med en amningskudde?

Hur gör ni som har små badrum? Kommer ni ha/har ni skötbordet inne i babyrummet och hämtar vatten?

• Jordgubbe1

Vad bra med blomspruta, det ska jag komma ihåg! Vi ska klura lite på det här med skötbord. Min vän sa idag att de nöjt sig med att byta på sängen och använt nån flyttbar skötbordsmadrass, så ja, det kanske inte är så viktigt trots allt.

Jag kanske ska avvakta lite med amningskudde, men låter smart - brukar ha problem med spänningar i nacken så jag kanske är prick i målgruppen. Karmosin, vad jobbigt att råka ut för det du gjorde.

Tack Enya, ja det är härligt att vara "med" igen. Har knappt orkat gå in här. Nu vänder det!

Gott nytt på er allesammans!

• Jordgubbe1
    strössel skrev 2012-01-02 18:05:13 följande:
    jordgubbe: Vi hade skötbordet först i Liams rum tills han råkade bajsa rakt ut så det kom på väggen och diverse saker, då flyttade vi in skötbordet till toan och vi har en jätteliten toalett men det går trots att skötbordet är stort.

Tack snälla, tyvärr är vårt mycket mindre än ditt, vi har en dusch och ställer vi upp ett sådant måste man stå utanför :) Min man vill bygga ett eget som man skulle kunna "DRA UPP" bakom toalettstolen, det är ett fönster ovanför så man kan inte hänga upp på väggen tyvärr.

Har inte varit på IKEA på flera år, ska nog ta och åka dit och kika snart.
  • Jordgubbe1
    Nana123 skrev 2012-01-03 19:37:56 följande:
    Hejsan alla !
    Har en fråga om nån kan svara på den ?
    Kännde nån av er smärta tidigt i graviditeten ? typ v 4 eller 5, fick ni smärta ?
    Inte sån smärta som man inte skulle klara av, smärta som vara typ i 30 sek ?
    Har fått ont i högra äggstocken med ibland, och nu känner jag mens värk, våre snällt om nån kunde svara...
    Tacksamm för alla svara.. sköt om er =)
    Hej Nana, jag tror inte du ska oroa dig. Jag hade jätteont i magen första veckorna, dels molande som mensvärk, dels fick riktiga körare pga tarmarna. Blev väldigt hård i magen och fick körningar och kramper i magen.

I vecka 11 var jag tvungen att kolla med UL att allt var bra med barnet för jag hade sådana hemska magsmärtor, men allt var fint med barnet och jag hade ont ändå i ca 48 timmar.

Så, jag tror helt enkelt att det växer och buffas där inne på tarmarna, som dessutom arbetar långsammare.

Var noga med att dricka mycket och ta promenader så du rör dig, och att du verkligen ser till att du går på toa varje dag. På så vis har jag blivit bättre i alla fall.

Lycka till Nana, det kommer gå jättebra!
  • Jordgubbe1

Eileen: Herregud vilken rysare! Som du kämpat! Skönt att det är över och att den lille Hector mår bra nu.

• Jordgubbe1

Najje: jag har massor av huvudvärk och en del migrän så jag har gått fyra gånger på massage nu. Tror att det hjälper - mkt spänningar i axlar och nacke. Vet inte om det är dåligt för barnet att få massage dock. Nån som vet?

• Jordgubbe1
    skatten12 skrev 2012-01-08 10:48:44 följande:
    Jag har börjat oroa mig mer och mer, FAN! jag skulle aldrig sitta och prata massa med människor om förlossningar, jag är nu rädd för att de ska hända nått. Har jag inte varit innan, utan bara längtat till min lilla bebis ligger på mitt bröst. !
    Nu är jag rädd för sugklockor, spricka, syrebrist mm.. Jag ville verkligen inte oroa mig, men tydligen börjar jag göra de allt mer och mer! Attans!!
    Hur är de för er?
    Samma här, ju mer man hör desto mer orolig blir man... Och mina vänner som gått igenom några förlossningar är ganska detaljerade så det är inte svårt att leva sig in in det hela om man säger så...

Men det är väl en del av processen... Jag ska läsa den där Att Föda-boken, min vän sa att hon fick en bra känsla och gott självförtroende av den, så jag hoppas det stämmer även för mig...

Ego: imorgon ska vi på RUL! Så spännande. Går in i vecka 20 imorgon. Är både spänd av förväntan och jätteorolig för att det ska vara nåt fel. Vore så skönt att se att allt är som det ska så man kan slappna av lite igen. Har varit lika orolig inför varje UL (detta är mitt tredje).
  • Jordgubbe1

RUL gick jättebra idag! Tog fel på tiden men det löste sig till slut så vi fick komma in ändå. Grät av nervositet igår kväll, så ni kan tro att vi är lättade! Det blir en flicka!!!

Och hon ligger precis där hon ska tillväxtmässigt och alla organ såg bra ut.

Nu sitter vi och kikar på tjejnamn och är strålande glada.

Tack för alla tummar!

• Jordgubbe1
    vinterbebis12 skrev 2012-01-10 07:45:05 följande:
    Måste ha glömt att uppdatera tråden innan jag kommenterade igår för missade en massa intressant inlägg och det från jordgubbe om RUL- stort grattis!!
    Haha, tack allesammans :) Ja, detta var sannerligen en milstolpe - lättnaden är enorm! Min man går runt och sjunger "vi ska få en tjej, vi ska få en tjej" och är superlycklig.

Nu ska jag banne mig ut och köpa nåt till lilltjejen, vore så mysigt! Hur tidigt vågade ni köpa saker till bebisen/bebisarna?
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011