Inlägg från: Jordgubbe1 |Visa alla inlägg
  • Jordgubbe1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Hallå alla tjejer,

Herregud vilken dag jag har haft. Började med rejält tarmvred och 1 timmes kamp inne på toaletten. Höll på att inte komma iväg till inskrivningen alls. När jag väl kom dit hade jag sådan smärta i magen att jag började gråta i väntrummet och de lade mig i ett rum intill. Sen träffade jag min fantastiska barnmorska, och hon försökte gå igenom alla frågor och ta prover. Men smärtan avtog inte, så efter 1,5 timmar inne hos henne i kramp bokade hon in oss på att akut ultraljud vid 11.30.

Jag var livrädd. Har IBS, så är van vid att magen krånglar, men att värken aldrig slutade har jag aldrig varit med om.

Väl på ultraljuden såg allt kanonbra ut. Sådan lättnad! Den lille/a viftade med armar och ben och jag fick supersöt bild där den ser ut som en liten nallebjörn. 30 mm lång var den, precis som den ska.

Och sen åkte jag hem och magsmärtorna fortsatte hela eftermiddagen.

Fick ett läkarbesök med UL på tisdag igen, hoppas denna dag bara är ett undantag och att magen funkar som den ska igen. Kunde ju inte gå till jobbet som planerat.

Att man ska behöva bli så här rädd och nojjig hela tiden! Suck.

• Jordgubbe1
    Lindis1974 skrev 2011-11-19 08:35:25 följande:
    Godmorgon Kelsson

Ja träffade läkare i torsdags. Finns inget att föra. Parodil och alvedon. Det fungerar lika bra som ett glas vatten.
    Så vila och gå hem från jobbet om jag mår dåligt var det råder jag fick.

Inte mycket att göra. Bara hoppas det ger sig.

Tufft att du inte kan sova. Det är det värsta som finns. Hoppa sömnen infinner sig snart
    Stor kram
    Hej Lindis, som du säkert kommer ihåg lider jag också av migrän. Min neurolog har förbjudit mig att ta nåt annat än alvedon när jag är gravid. Men, häromdagen när jag träffade läkaren på Barnavårdscentralen, försökte han övertyga mig om att jag både kan ta imigran och något annat preparat.

Konstigt att det är så olika besked hela tiden! Men jag vågar inte, jag tar de säkra för det osäkra.

Is på pannan, mörkt rum, mat regelbundet och mycket vatten är det enda man kan göra. Hoppas det klingar av och att du slipper detta under resten av graviditeten!
  • Jordgubbe1

Hej tjejer!
    Ledsen att jag varit så dålig på att skriva. Läser regelbundet men har inte så mycket att tillägga. Ligger ju långt efter er andra.
    Men här kommer lite ego:
    Idag gick jag in i vecka 15, varje vecka är ett framsteg. Har känt lite fladder i magen några gånger. Och magens syns genom kläderna. Berättade på jobbet i förra veckan, superlättad.

Är glad att vi fått ny gravid, Inanna, efter mig, vi får se när hon dyker upp här:)

Spännande m er som snart får era små. Också avundsjuk!!! Vill bara att tiden ska gå nu.

Kram på er!

• Jordgubbe1

Lycka till bästa Kelsson! Äntligen! Tänk vilken resa du gjort!
    Ska bli härligt att höra hur allt gått sen. Kram och stort lycka till nu!

• Jordgubbe1

Grattis Mamma Kelsson! Underbart att allt gick så bra. Hoppas du kryar på dig snabbt nu. Stor kram

• Jordgubbe1

Enya, jag har kommit till vecka 15 + 4, vecka 16. Molvärk i magen sedan några dagar, knip och gasig. Annars är allt bara fint! Lider lite av kvällströtthet, redan kl 19 längtar jag tills jag ska få lägga mig och så har det varit hela vägen.

Hur mår du?

Magen syns genom kläderna, så härligt! Vilken vecka är du i?

• Jordgubbe1

Hej alla fina,

Intressant att gå in här och se hur många som har problem med amningen. Vad jobbigt det verkar! Måste vara svårt att avväga babyns hunger mot att få igång bröstens mjölkproduktion. Snacka om att ingen pratar om detta, amning har verkligen alltid framstått så harmoniskt och lätt. Hoppas verkligen att ni får ordning på allt snart, måste vara jobbigt att brottas med detta hela tiden.

Ego: Själv är jag i vecka 18, och börjar orka vara vaken på kvällarna igen. Så himla skönt att få tillbaka kvällslivet och inte bara somna direkt. Har nog börjat lida av gravidnästäppa, blir inte av med täppt näsa efter förkylningen och vågar inte hålla på med nässpray sedan en vecka. Lite jobbigt, låter som om jag håller för näsan :)

När kände ni sparkar? Längtar så efter att få lite kontakt med den lille/a. Den 9 januari väntar RUL, så ivrig över att få veta om det är en pojke eller flicka.

JIS: Jättekul med bilder, mer sånt!!!

Kram och gott nytt år på er allesammans. 2012 kommer bli ett fantastiskt år!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011