• Jis

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Waldemar ÄLSKADE att bada med mig, jösses vilken nöjd bebis. Han hade kunnat bada hur länge som helst :) Nu sover han sött i soffan, snart borde han vakna, dags för mat :)

• Jis

Jag å min man har pratat massor om hela grejjen om hur lätt det är att trilla dit att berätta hur det ska vara osv. Jag har sett allt för många tjejer bli bitchiga å sura om deras partner inte gör som hon vill. Klart som sjutton man inte vågar ta barnet då.

• Jis

Vi pratade om det där igår, att det är så viktigt att vi säger till om man känner att den andra "tar över" och vill styra. Det handlar ju om att man vill göra det bästa för sitt barn, men samtidigt måste ju den andra få göra på sitt sätt...

P tar alltid mitt i natten matningen vid 3-4 tiden och då frågar jag alltid om han vill ha hjälp...å det hade han uppfattat som att jag inte riktigt litade på honom, men för mig handlar det om jag vill hjälpa till och inte bara ligga kvar i sängen...det är verkligen inte lätt... 

• Jis
    Luella skrev 2012-01-21 15:40:47 följande:
    Jis: Tusen tack för rea-tipset på Lindex! Jag var där idag och handlade kläder för 194:- där ordinarie pris skulle ha varit 723:-.

Som ni märker har jag bytt nick Skrikandes
    Visst var det bra, var du på den vid Fridhemsplan?
  • Jis

Så, nu har jag bestämt mig, efter en veckas skrik, gråt å fäktande vid amning så ska jag imorgon be min BVC sköterska skriva ut tabletter som gör att mjölken sinar. Jag orkar inte mer å det verkar inte W heller göra. Det är inte värt det känner jag. Skönt att ändå ha tagit ett beslut (gemensamt med min man).
    Hm, håller med om Kulturhuset, det är ju inte så roligt att lämna vagnen, men finns det några andra bra ställen? det där Babyrevolution vid Kungsholmstorg, någon som testat det? 

• Jis

Lulis, köp stödisar, så skönt. Å väldigt skönt att ha efter förlossningen oxå kan jag säga :)
    Vickan, Aurora och Maria Liam, det känns skönt, men ledsamt såklart. Jag hade velat att det skulle funka, men man kan inte få allt, så länge W och jag mår bra så gör jag vad som helt känns det som. Jag har kämpat och stångat mig blodig för att få det att fungera så det känns iaf bra - att jag inte gav upp så lätt.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011