• Jis

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Ni som väntar barn och inte har köpt spjälsäng osv...jag har en kollega på Lidingö i Sthlm som ger bort spjälsäng med alla tillbehör(vyssanlulltassar)  och mobil gratis om ni kommer å hämtar det.

• Jis

Nu har vi ammat en sista gång, så fint. Bra m mjölk (efter nästan 14 timmars ibte ammande/pumpande, säger ju en del om nängden), inget skrik utan bara fint! Känns bra att avsluta såhär!

• Jis
    kasa01 skrev 2012-01-26 09:56:18 följande:
    Halloj! Hinner nästan aldrig skriva längre, men läser så ofta jag kan. Undrar nu om fika, blev det den 2'a? Såg att någon skrivit måndag? Då kan tyvärr inte jag. Skulle gärna haka på, om någon orkar inboxa mig när ni bestämt er så jag inte missar vilket datum det blev. En fråga, vi var ju ett gäng som födde där veckan innan lucia. Blöder ni fortfarande?? Jag gör det, tycker det känns länge.. Kram alla
    Jag slutade blöda efter ca 2.5-3 veckor. Det låter länge att blöda än, men jag har kompisar som blödde i 8 veckor efter födsel...
  • Jis

Samma här Kelsson, jag fick ut 13100 kr från FK..det är hälften av vad jag brukar få ut en vanlig månad. Jag har bestämt mig för att behålla ALLA kvitton denna månaden för att verkligen se  vart pengarna tar vägen..det springer lätt iväg när man tex små-handlar på ICA osv..

• Jis

Oj, jag har inget att jämföra med, bara min vanliga lön..det kanske inte är så dåligt ändå..jag har ingen aning :) Jag får ett tillskott av mitt jobb på 1300 kr denna månaden oxå (kommer dock nästa) å det kommer sitta fint.

• Jis

Jag måste bara tipsa om helium-ballonger...jag fick en av en kompis som testat detta på sin dotter, om man fäster snöret  kring foten eller låter dom hålla i det så är det super spännande att se hur ballongen rör sig när man rör sina armar och ben W älskar den, ligger å kollar på den länge och igående.

• Jis
    maria liam skrev 2012-01-28 13:09:39 följande:
    Jis: Vilken fin bild på söta W och vilken fin lägenhet du har Glad hur går det nu när du har slutat amma ? Hur mycket ger du på flaska ? Jag ammar kanske två-tre gånger per dag och han äter inte länge och jag ger honom 120 ml försökt med 150 ml men det orkar han inte. Är orolig att 120 ml är för lite men  han orkar inte mer så jag vet inte hur jag ska få i han mer mat, är orolig att han går upp för lite. Och han äter var 3 timma ibland tidigare men inte längre än 4 h emellan.
    Tack snälla, lägenheten är toppen, nybyggd och har allt vi behöver känns det som,  skulle gärna fått vara lite större, men ja...

Det går bra att inte amma, jag ammade sista gången i onsdags morse, sen har jag fått handpumpa lite någongång...igår engång på kvällen å då kom inte mkt.
    han äter ungefär 90-130 per gång, försöker med 150 men det vill han inte ha...han går ju upp bra så jag antar att det är nog för honom.
    Hur känns det för dig, funderar du på att sluta amma helt? Kan säga att det är som en befrielse att slippa allt skrik å fäktande... 
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011