Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Najje: stort grattis!! Vad fantastiskt, underbart härligt! Och vad förvånad jag blev! Har helt missat att du fått två ägg tillbaka!
Najje: stort grattis!! Vad fantastiskt, underbart härligt! Och vad förvånad jag blev! Har helt missat att du fått två ägg tillbaka!
Vickan: Skönt att allt såg bra ut på TUL. -5% är väl ingenting konstigt va? Och att du fick träffa annan läkare samt även narkosläkare. Jättebra! Men 10 oktober!!! Wow! Det är ju mindre en än månad dit!! Måste kännas både skönt och lite konstigt att veta redan nu när forlossningen blir av... Men nu kan du ju ställa in dig på det!
Håller helt med dig Vickan, klart vi måste få gnälla av oss, bara för att vi är IVF-gravida så är vi ju inte immuna mot alla grav.krämpor och komplikationer. Och vi har ju dessutom en hel del sådant med oss redan innan vi blev gravida. Jag menar som IVF-are kan manju mycket väl vara rejält slut i både kropp och psyke av alla försök när man väl lyckas bli gravid, och sen så alla krämpor på det... Nej, egentligen tycker jag nog att vi har desto större rätt att gnälla....
Ego: Har fått stränga order av BM att inte stressa då jag haft lite sammandragningar i kombination med "mensvärk". Enligt henne är normalt sammandragningar inget farligt, inte heller den där mensvärkskänslan, som ofta är ligamenten som drar, men kombon sammandragningar samtidigt som mensvärk är tydligen inte bra, då det kan tyda på att livmodertappen håller på att öppna sig (hmm... nu blev jag osäker på om det var tappen som öppnar sig...?? Någon annan vet säkert här). I vilket fall, så var det inte bra...
Nu gäller det bara att få jobbet att fatta det också! Tycker det har gått bra fram tills idag... grrr... är inne på samma linje som Jis....
Jepp!! Det ska vi minsann...
Jis: Skulle inte förvåna mig om du får bebis före mig då även om jag har BF satt till 3:e. Vilket datum är din egentliga BF?
Vill så gärna att bebisen ska födas kring BF, har inte lust att först gå över tiden två veckor för att SEN bli igångsatt... Då är det ju nästan julafton...
kasa: Tack för den solklara redogörelsen!
Strössel: Din stackare! Fy vad taskigt att behöva må så dåligt OCH renovering hemma. Verkligen dålig tajming med renoveringen... usch... Hur mycket är det som ska göras? Är det badrum och så? Har en bekant vars dotter var gravid när de renoverade, och då fick fastighetsägaren fixa en reservlägenhet åt henne så länge, då det inte var lämpligt att vistas i lägenheten som gravid under renoveringen. Har du kollat med din barnmorska vad hon tycker?
Jis: härligt att du var nöjd med din vattengympa. Själv tycker jag min gyma är skön men lite i klenaste laget. Känns dessuotm som om jag är den ende som är där för att verkligen ta i och få ut något av det. De andra plaskar mest omkring känns det som.
Vickan: Heter igångsättning induktion?
Ego: Usch, har sovit ännu mer dåligt än vanligt. Kunde inte låta bli att tänka på jobbet, och blev så arg för mig själv för att jag låter det påverka mig. Jag som ska ta det lugnt och vila, och så kör skallen igång på det sättet på kvällen/natten så jag inte kan sova. Varför ska det vara så svårt att inte bry sig? Önskar jag vore mer typen som rycker på axlarna, och låter det vara någon annans problem att fixa lösningarna. Duktiga flicka-syndromet antar jag, tror nog vi är flera här inne som känner igen oss i det, eller??
Oj vad ni har skrivit flitigt här idag! Kan ju inte komma ihåg det som stod fyra sidor bort typ... Lindis: vad du har gått igenom! Men nu ska allt gå bra! Aurora: vad kul att se dig! Du är jättefin! Det är verkligen kul att få ett ansikte till er tjejer! Undrar om jag bågar det nångåmg... Jag har alltid försökt hålla mig ganska anonym... Jaha... Och där tog minnet slut fastän jag precis läst... Nåväl skyller på att det är sent...:) God att alla fantastiska tjejer!
Jis: Våga inte racka ner på Skåne för då j-a....
Fast jag gillar också Stockholm!!. Har inte bott där iof, men varit där väldigt mycket, både i jobb och hos vänner. Har under årens lopp bott på lite andra ställen, både kortare och längre "hemifrån" , och kan på vissa sätt tänka mig att flytta igen, men det är samtidigt skönt att ha familjen nära. Framför allt nu när vi får barn. Men vem vet, nån gång kanske vi rör på oss igen...
Oj, oj, oj... här har man inte en chans att hänga med om man varit frånvarande så mycket som två dagar eller så.... Har läst ikapp, men har inte en susning om var jag ska börja kommentera ens, så jag struntar i det. Förutom en kommentar:
NN81: SUPERGRATTIS till twinsen! Hur coolt som helst!
Okej, en kommentar till ang. magstorlekar.... Jag kan också bli lite nojig ibland över att jag har så stor mage för att i nästa sekund oroa mig för att inte bebisen växer som den ska. Så är det nog för alla, och som sagt, inte en mage är den andra lik. Det viktigaste är väl att BM tycker allt verkar vara bra. Trots gigantisk mage ligger jag mitt på kurvan. Hade SF-mått 25 i vecka 25 och 28 i vecka 28. Jag nojar för min vikt, och att jag väger för mycket, men BM verkar inte ett dugg brydd. Hon vet ju vad jag väger i alla fall, men tycker uppenbarligen inte att det är något problem i alla fall.. Alla andra tycker ju bara att magen är gigantisk utan att veta min vikt (har lite av en kroppstyp som lurar, kan se ganska liten ut fastän jag väger helt för mycket och ser smal ut i ansikte, ben etc).
Till er andra - grattis till nya milstolpar i antal veckor, VUL och RUL och allt annat som hänt...
Ego: Denna vecka är ytterligare en milstolpe... gått in i vecka 30 (29+)...
Tack Kelsson. Gillar tanken på att du är mig hack i häl...