Inlägg från: Lillstint |Visa alla inlägg
  • Lillstint

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kelsson, Jis och ni andra som är ungefär i fas med mig (v. 22) och känt bebisen sparka - känner ni den sparka varje dag nu, eller.... Även ni som gått längre givetvis... hur kändes det för er? Tycker det är så svårt det här med hur det "ska" kännas... även om det säkerligen är olika. Men det kan inte förnekas att det känns tryggt och bra när man känner den sparka....

Jag har ju känt den sparka, men känner för med mesta bara fjärilarna inuti, och inte rena sparkar.

Vickan: Tack för infon! Puh! Svårt att veta hur man ska ställa sig till allt, och betämma redan nu hur man ska ha det... 

• Lillstint

Speck, för mig började just det foglossningseländet med knakar redan i vecka 15. Ont så in i sjutton gör det! Mannen blir livrädd av knakarna på nätterna! Och jag blir livrädd när jag tänker på hur det ska gå... är ju bara i v. 23... Så det där med max isär har jag också funderat på.... ha ha... då kanske bebisen glider ut av sig själv så småningom...

Vet inte heller om jag fått några sammandragningar eller inte, så antar att jag inte fått det då...

• Lillstint

Kelsson: Usch, stackars dig. Typiskt med sommarförkylning och halsont, det känns extra jobbigt då. Foglossning får inte alla, så har du tur slipper du. Jag verkar vara den enda i min bekantskapskrets som råkat ut för lite mer illa foglossning. Några av mina vänner har haft lite ont i fogarna under den sista månaden eller så, men inte så farligt. Och inte verkar de ha haft jobbigare förlossningar än "normalt" heller. Så det är väl bara otur om man drabbas av de värre varianterna. Hoppas som sagt du slipper det, du får dras med ditt illamående istället Flört.

• Lillstint

Ang. blöjhinkar... jag har inte ens funderat på detta, men av en slump hittade jag härom veckan någon tråd här på FL som tog upp olika sätt att "lura" hinkarna så man kunde använda vanliga påsar... Tyckte det var lite kul....

Kan hinken hetat Angel Care?? Sök på blöjhink och Angel Care så hittar ni nog det.

• Lillstint

Lulis: Grattis till KUB! Vad härligt att få stillat oron! Också nyfiken på hur gammal du är :)

Strössel: Jag satt och gapade när jag läste ditt inlägg om dina släktingar!! Är de inte riktigt kloka?? Stackars dig! Så uppgiven du måste känna dig att inte bli trodd!

Vickan: Vad kul!! Hoppas bara de passar när du väl provar dem, så inte fingrarna svullnat på dig...  Flört. Får nog snart ta av min ring, om jag någonsin ska kunna få av den vill säga.

Håller med Kel och Karmosin: VARFÖR går tiden så långsamt?? Annars tycker jag alltid att tiden rusar iväg, men inte nu inte!

• Lillstint

Jis: Det är kul att höra om dina resor i alla fall! Önskar jag hade rest mer tidigare... fast å andra sidan är det många som reser med barn.

Ibland blir jag nojig och tror att det kanske inte är bebisen jag känner utan tarmarna. Känner bara på vänster sida dessutom. Ibland kan jag då känna även med handen, och det gör man väl inte om det är tarmarna? Har ju i och för sig moderkakan i framvägg, men är det någon av er som har koll på hur stor moderkakan egentligen är? Täcker den hela "frampartiet"?

Suck! Ska man någonsin känna sig "säker"??

• Lillstint

Jis: Då verkar det vara lika samma för oss, med var vi känner bebben.

Kelsson: Tack vännen! Skönt att du lugnar mig Hjärta.

• Lillstint

Carlan: jag vaccinerade inte mig när jag var iväg. Ska man inom Europa så är tydligen risken större med vaccination när manr gravid än om man låter bli. Så om de avråder dig kanske det är säkrast att låta bli.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011