Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Jis: mitt pyre var också helt lugn samtidigt som din F. Så jag nojade mig också, men sen kom rörelserna igång igen. Skönt att du fick se att allt var ok. Till alla sjuklingar: krya på er!
Jis: mitt pyre var också helt lugn samtidigt som din F. Så jag nojade mig också, men sen kom rörelserna igång igen. Skönt att du fick se att allt var ok. Till alla sjuklingar: krya på er!
Jis: Grattis på bröllopadagen! Låter underbart att vara på landet! Själv går jag in i v 24 och har haft full rulle i magen idag. Känns mysigt! Mn ser till och med att magen hoppar utanpå, liksom rycker till. Konstigt att aktiviteten i magen kan variera så från dag till dag.
Jis: Coolt! Galet vad fort det händer saker nu! Visst är det härligt när man känner livet därinne? Tror mitt flebb vadderar lite från att se utstickande kroppsdelar på barnet, som man hör talas om, men däremot har jag sett att magen "hoppat" lite när bebisen sparkat.
Jis, förresten, lite nyfiken bara.... var kommer "arbetsnamnet" Flavio ifrån?
Blev förresten helnojig i förmiddags. Såg en liten droppe blod i trosan. Bara en pyttedroppe, men ändå. Men har känt barnet sparka flera gånger sedan dess. Det har inte kommit något mer men ringde ändå KK nu precis för att höra. Och blev lugnad. Hon försäkrade mig gång på gång att en liten droppe blod (som kan ha kommit från yttre delarna också) är inget blod. Men i ett sådant fall är det verkligen skönt att känna sparkarna.
Fast vad det är jobbigt att vara så nojig (som jag är). Jag har ju fortfarande inte ens köpt den minsta lilla pinal! Tror faktiskt jag borde göra det bara för att öva mig på att släppa oron.
Gud vad det är skönt att ha er tjejer här! Karmosin, Kelsson och Jis - TACK!!! Om ni visste vad skönt det känns att läsa era ord! Lustigt Karmosin, men precis det du skriver var vad jag kom fram till igår kväll. Att även om det händer bebisen något så vill jag åtminstone ha köpt något litet babyplagg till mitt eget barn (vid andra köptillfällen har det ju alltid varit åt någon annans barn). Vad fint sagt av din syster! Men hon har ju rätt.
Kel: Jo, har börjat inse det där med att hitta vagn är en hel process i sig som tar tid. Så vi får väl börja fundera på det. Och jag är nog lite naiv där med att inte ha koll på hur mycket det egentligen är som behövs köpas till bebisen, kan vara klokt att börja. Framför allt som om nu mina foglossningar skulle bli än värre, då finns ju risken för att jag snart inte kan gå i affärer och kolla ens. För det kan jag ju inte ens nu vissa dagar.
Har flera i min omgivning som har småbarn, och flickor dessutom, men inte en enda har erbjudit oss några saker... lite snopet . Känns dumt att fråga själv.
Återkommer ikväll med avrapportering om att jag handlat den första grejen .
Kel: Vet inte hur jag skulle kunna klara mig utan dig som coach!! . Tack söta vännen för allt stöd!
Förresten, ni som är experter på inköp till bebbarna - vad har ni köpt för storlek till bebisen? Svårt att veta om det blir en liten eller stor... Det setet jag köpte var storlek 50.
Jis - njaaa, lite farligt kändes det allt :). Och tur var väl det så jag inte handlade massor i stl 50... Nåväl, ett basset i den stl kan väl vara bra att ha. Men vem vet nu kanske shoppingdjävulen satt klorna i mig så då går det kanske inte att hejda mig å andra sidan :). Tack för svar om stl. Så lite man vet... Insåg också att det är mycket svårare att köpa till sin egen bebis... Betyder lite mer liksom samtidigt som det kändes så overkligt. Förresten, någon annan som drabbats av djävulskt humör? Jag brukar vara rätt snäll och glad men känner mig som värsta Pittbull terriern för tillfället... Hugger direkt :) Hormoner o dålig sömn i kombination I guess?
Trodde det bara var min man som var så tråkig.... Samma här nämligen... jag blir överlycklig vid varje spark och tycker genast han ska komma springandes och känna, men det tycker inte han. Vi kvinns får verkligen ta det mesta av smällarna när det gäller graviditet men samtidigt... tänk att känna den känslan av att ha sitt eget barn inom sig... det går grabbsen miste om.
Tur man har er tjejer, för ni förstår minsann hur fantastiskt det är...