Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Kelsson: du med. Du ligger ju hack i häl med mig. Har också börjat fundera på ett babynest eller liknande. Finns ju en del olika modeller...
Kelsson: du med. Du ligger ju hack i häl med mig. Har också börjat fundera på ett babynest eller liknande. Finns ju en del olika modeller...
Jis: grattis till ny vecka! Visst är det härligt nu, när varje vecka innebär att det närmar sig med stormsteg. Din blogg funkade inte på datorn men i mobilen gjorde det... Strössel: nja... Jag tror nog att liten ploppar ut innan dess. Ang. Ekonomi så förr i världen bråkade vi en hel del om ekonomin men sedan många år tillbaka har vi gemensamt konto där vi sätter in en stor del av våra löner och det går till ALLT gemensamt. Sen det som är kvar på egna konton gör vi precis vad vi vill med. Funkar bra för oss och aldrig något tjaffs längre.
Usch, jag vet inte vad det är med mig idag. Känns som jag hamnat i en rejäl svacka. Känner mig bara helt livrädd för hur det ska bli med en bebis. Visst är det helsjukt!!! Har längtat i så många år, och så ändå känner jag mig helt panikslagen idag. Har bara värsta-scenario tankar i huvudet. Att vårt liv kommer att vara skitjobbigt för all framtid, att vi bara har massa problem och oro för barnet att vänta nu de närmsta 20 åren, att mannen och jag som hängt ihop i all evighet och varit igenom så mycket tillsammans inte ska klara av det här utan att vårt barn blir anledning till att vi bryter upp, att jag inte ska tycka om barnet, etc etc.
Någonstans vet jag nog att det kanske är normalt att känna så här, men det får mig bara att känna mig som en misslyckad, hemsk, egoistisk människa. Nä, usch, jag vill bara kunna längta efter bebisen och romantisera hela biten istället för att känna så här. Hur ska jag göra för att få tillbaka lite rosenskimmer i tillvaron?
Tack söta, fina tjejer för era svar. Jag blir helt tårögd när jag läser vad ni skrivit. Är så glad att ni finns och för allt ert stöd. Det blir bra igen men just när det känns jobbigt är det svårt att tro det...
Karmosin: Vad härligt att du äntligen är föräldrarledig! Njut nu av de få dagarna hemma innan bebben kommer
Eileen: Det är jobbigt att hamna i kläm mellan två olika regelverk. Har för mig att det finns (eller fanns) nån slags Öresundsrådgivning dit man kan vända sig just för den här typen av frågor…
Än en gång, tack för alla era funderingar och kloka ord ang. det här med föräldrarskapet. Känns så skönt att höra…
Vi vet inte heller hur vi ska fira jul. Har både familj på nära håll och på längre håll. Vi har sagt att vi åker ingenstans utanför stan och ingen får heller bo hemma hos oss. Men i övrigt vet vi inte. Håller det öppet beroende på hur vi känner och mår och lyckas anpassa oss. Blir det att det bara blir vi själva hemma så får det bli så. Fast lite konstigt känns det allt… men, får väl ställa om tankarna och tänka att vi är en egen liten familj då…
Men Jis då!!! Hur gick det till? Är du ok? Får vara rädd om dig.
Karmosin: ja, jag såg det fastän jag inte borde... Usch vad hemskt!!
Eileen: se om din BM kan ge dig remiss på vattengympa istället med tanke på foglossning och så.
Karmosin: Stort grattis till er lille grabb! Vad härligt! Hoppas såret läker snabbt och att han blir snäll mot sin mamma vid matningen...
Strössel: Jag tänker jättemycket på dig! Hoppas bebisen tittar ut idag.
Jis: Ja, vecka 35 är stort! F. kan gott stanna inne någon vecka till, men vill han ut så är det ingen fara!! Nu är det bara den riktiga slutspurten kvar!
Kelsson: ditt inlägg om dina förlossningstankar skulle kunna vara mina egna! Kunde inte uttryckt det bättre. Hjälp!!!
Jag har varit dålig på att kommentera, har haft sjukt mycket på jobbet - allt som ska fixas innan jag slutar. När jag väl har kommit hem om kvällarna har jag varit helt slut och inte orkat sätta mig vid datorn igen, men när jag gått och lagt mig varje kväll har jag läst ikapp på mobilen. Dock är det så jobbigt att kommentera från den.
Ego: Har gått in i vecka 36 nu. Bara två veckor kvar att jobba. Känns så skönt! Jag hoppas på en punktlig bebis så att jag får några veckor att varva ner innan det är dags. Har fortfarande mycket kvar att fixa.
Jis: Vi har faktiskt inga namnförslag alls... kanske lite märkligt men så är det... Vi väntar och ser vad hob känns som för liten tjej och vilket namn som kan passa henne...