• Knytet

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Sunseed, tack :) och STORT grattis till plusset. Du ska se att ni får se det lilla hjärtat slå vad det lider!!! Håller tummar o tår :)

MissCat, vilket litet busfrö du bär på, hihi. Skönt att allt ser bra ut :)).

7879, MissCat, Kelsson, har fortfarande ont, ligger här med vetesäcken på magen. Känns olustigt även om jag inte är jätteorolig då jag känner min lilla plutt sparka runt där inne. Har det inte blivit bättre imorgon tar jag kontakt med min barnmorska. Kan inte gå med den här smärtan utan att få veta vad det kan vara...

Natti natti tjejer!!!

• Knytet

Hej tjejer, vilken hemsk natt. Var vaken hela natten med smärtor. Ringde MVC imorse o dom rådde mig att åka in till akuten, vilket jag ändå hade tänkt göra men ville ändå höra vad dom sa. Alla värden var bra, UL var bra o livmodern kändes mjuk o fin. Fanns inget konstigt i bulhålan enligt UL. Blindtarmen uteslöts. MEN ont har jag o det blir bara värre. Ska lämna urinprov för odling imorgon bitti. Är det inte UVI igen kan det vara foglossning, kraftig växtvärk, eller växtvärk som smärtar pga sammanväxningar av äggledarna eftersom jag har endometrios. Då kan man inget göra. Har fått citodon mot smärtan o får bara hoppas på bättring nu. Såhär ont kan jag inte ha fram till BF, huuu. Blev iaf lättad att Ludde mår bra, det är allra viktigast. Kram på er o tack för att ni bryr er !!!!

• Knytet

7879, hihi kul med reaktioner Solig

Var hos sjukgymnasten med mitt avdomnade ben idag. Har nu fått diagnosen, merlagia paresthetica. Skönt att få veta vad det är i alla fall, trodde aldrig jag skulle få svar på det. Det är alltså en nerv som ligger i kläm vars funktion enbart att registrera känsel. Förhoppningsvis kommer känslen tillbaka efter förlossningen eftersom jag fått denna sjukdom av graviditeten. I annat fall finns det lite olika metoder för att försöka "väcka" nerven. Vilka grejer man får vara med om...hehehe

• Knytet

Kelsson, tack, det vanligaste är att det kommer tillbaka av sig självt i alla fall :)

7879, jag känner honom hela massvis nu :). Känns skönt för då vet jag att han är ok även om jag tidvis inte är det. Känner fortfarande av magvärken till o från men tror mer o mer att det är för att jag måste ta det lugnare. Har fått alla provsvar o alla värden är toppen. Var lite orolig för leverproverna eftersom jag fått en massa små blödningar/kärlbristningar på hals o bröst men det visade också bra. Antagligen fått det pga progestoronet som gör kärlen skörare. Känner du mycket nu också ? Kram

• Knytet

Sunseed, den här "sjukdomen" är ganska ovanlig har jag förstått. Men jätteskönt att veta vad det är, det trodde jag inte att dom skulle finna ut :). Hur går det för dig ? Inga fler blödningar hoppas jag.

• Knytet

Sunseed, din livmoder växer o när man får förstoppning eller luft i tarmen så kan det göra skitont. Har haft det flera gånger. Känns som du beskriver som knivar som sticker, har vissa dagar fått ligga hela dan i sängen pga en lite prutt som fastnat. Man blir rädd i början men lär sig känna igen smärtan. Fortsätt med medel så tarmen får hjälp att funka. Mitt missfall började också som kraftig mensvärk med sammansdragningar, inte alls likt "knivarna". Kram

• Knytet

Tjohoo, i helgen har vi shoppat, skitkul :))

Vagn
    Säng m tillbehör
    Badbalja
    Babysitter
    Bärsele

Kram på er !!!

• Knytet

Najje, Kelsson, det blev en Teutonia Elegance. Kändes lättkörd men med bra hjul så vi kan ha den i affärer o grusvägar med hunden :). Jag är lång oxå o den var hög o bra. Sängen blev Ikea o bärsele o babysitter babybjörn som vi hittade till bra pris på blocket. Tror vi blåste tio loppor i helgen, men oj så kul!!

• Knytet

Sunseed, OJ vilken bubblare! Grattis, vad roligt o spännande inför nästa VUL :)

7879, jobbigt med hormoner. Skönt att det känns lite bättre. Man måste gråta ut ibland. Kram

MissCat, bra dom har koll på dig. Nu håller vi tummar o tår för att han stannar till vecka 35!!

• Knytet

MissCat, usch vad jobbigt för dig. Hoppas de övriga proverna visar ok så länge som möjligt så han får vara kvar ett tag till. Skönt ändå att du är så långt som du är. Vilken jobbig graviditet du har haft. Skönt ändå att det är du o inte han som mått dåligt, han verkar ju vara en pigg liten krabat :). Kram!!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011