• Knytet

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Sunseed, jag använder Babybjörn bärsele o det funkar jättebra. Än så länge bara inomhus men till våren vill vi ut. Vi har också vovve o älskar att gå i skogen så jag förstår dig fullt ut :). Skönt med permission, det fick vi med nu med Ludvig. Jätteskönt o då var vi bara inlagda två nätter. Jag sover verkligen inte bra på sjukhus o fatta att det är illa när kag längtar hem för att få sova som mina nätter hemma ser ut just nu haha

Kelsson, det hade varit jättekul. Tycker vi försöker koka ihop så alla med närhet till Stockholm kan ses framöver. Tänk, det är ju ett bra tag vi haft kontakt nu :)

• Knytet

Gloxi, tack :). Vi beställde en respisense Data men fick en Ditto, ringde o fick en Dara skickad med en retursedel för Ditto, visade sig att Data var trasig så vi behållde Ditti. För oss har det funkat perfekt, än så länge inga falsklarm :). På andningsavdelningen på sjukhuset sa dom att dom hade gett oss ett larm om det visats sig att det fanns risker med hans uppehåll, då är det bra kontrollerade o godkända larm. Dom rekomenderade inte dom man själv kan beställa. Hur som helst funkar vårt o vi känner oss trygga med det :)

En släkting miste sin 6 v bebis i PSD. Låg kall o livlös mellan dom i sängen en morgon. Det är en stor skräck och oro för oss.....

• Knytet

Gloxi, han har olika sorts sömn, det är när han sover väldigt tungt som han får sina andningsuppehåll o då ligger han väldigt stilla. Larmet funkar så länge sensorn har kontakt med hans mage o reggar andetagen. Jag har kollat hur larmet reagerat när han haft uppehåll, då slutar de vanliga lamprna blinka o en blå lampa blinkar till för att visa att inga andetag reggas, när han andas igen blinkar den normalt. Än så länge har det inte gått så länge som 15 s tills den vibrerar eller 20 tills den larmar. Som tur är :). När han legat på sidan o jag ammat honom har blöjkanten tappat kontakt med magen o då har larmet utlösts. Den funkar bra tycker jag men viktigt att blöjan sitter ordentligt. Vi har ett babyneste fast utan larm. Han har det i soffan o på bordet osv men inte i sängen pga av att hag ammar så ofta att jag hade fått plocka i o ur honom tio ggr per natt.

Sunseed, 1300 spänn gav vi för larmet. Platta är säkert också bra men passar bättre när dom sover i egen säng eftersom den kan påverkas av föräldrarnas rörelser annars. Blöjlarmen är vad man kallar samsovningslarm.

Japp Göteborg är trevligt. Det jag saknat mest förrutom familj o syskon är helt klart skaldjuren o havet :))

• Knytet

Förresten igår gav jag upp. Tre timmar konstant snuttande framför tv'n o ytterligare 1,5 timmar amning i sängen. Gav honom 1 dl ersättning o vi sov fyra timmar på ett bräde, yiiiihaaa. From nu ska han få en kvällsflaska när vi lagt oss. En utsövd mamma

• Knytet

Gloxi, han är 7 veckor på måndag o jag har helammat hela tiden. Guuud vad skönt för dig att hon sover så länge :)

Sunseed, visste inte att dom blev däckade av ersättning, då hade jag provat det långt tidigare. Jag kände igår att det blrjade krypa i hela mig o att jag höll på att få ett bryt. Tänkte att det var bättre ge honom en flaska ersättning på prov istället för att flippa o börja grina av utmattning. Jag ångrar mig inte!!!

MissCat, min Ludvig kollar o känner också efter om jag är bredvid. Jag kan lägga honom långt från mig o vakna nån timma senare av att han bökar runt o letar efter bröstet haha

7879, skönt att hon låter, det är helt klart lugnande. Bra hon redan är van vid vagga också. Tänkte prova lägga Ludvig i sin säng nu när han sover lite längre till att börja med iaf första hälften av natten. Målet är att han ska sova där hela natten med kanske 2-3 amningar. Då kan jag gå upp o mata honom jag med :)

• Knytet

Gloxi, har vanliga kläder. Har inte larmat så ofta o om det gör det kan jag stänga av genom kläderna iaf om han har en body :)
    Ja det är nog en kombination av snuttande o att han inte blir mätt. Nu ger jag honom ersättning tills han pyser över men ändå vill han snutta efteråt tills han somnar den lilla kotten :)

• Knytet

Min Ludvig nattar vi 15 till 30 minuter. Sen lägger vi honom i sin sämg där han pladdrar på en stund o krånglar runt lite. Efter max 10 min sover han. Första passet mellan 3-6 timmar. Tycker det funkar bra. Dock lägger vi oss samtidigt som honom så nästa steg blir väl att lägga honom tidigare o efter det i eget rum. Är bara inte beredd ännu att offra några sovtimmar. Sover han vill jag passa på haha. Bra med tips om resevagnar, måste skaffa en sån :)

• Knytet

Hej tjejer, nu har man blivit göteborgare igen ;). Vi hann precis med Ludvigs tre mån vaccinering innan flyttlasset gick i helgen. Nu sitter jag här i röran me bebis o vovve o loads av kartonger. Kul men lite jobbigt. Vi lägger Ludvig vid åtta på kvällen nu. Han få en flaska sen lägger vi honom i sin säng, han jollrar lite o somnar sen, skitskönt. Första passet sover han ca 7,8 timmar. Känner mig också stollt, han e så duktig. På dan sover han i vagnen när jag går me hunden, 1-3 timmar. Han vägen nu 5570 gram o e 61,5 cm lång.

Sunsed, hoppas tiden går snabbt så din tuffa gravtid snart e förbi o du får gosa med din prins istället.

MissCat, härligt att det går så bra med mat o sovrutiner. Jag ser fram emot när vi kan börja med lite gröt odyl :)

Ludvig river sig jättemycket i ansiktet. Jag ser till att naglarna är jättekorta men han får ändå rivsår. Får sätta strumpor på händerna på nätterna. Känns hemskt när han river sig så det blöder den lille. Någon som känner igen sig ?

Nu ska jag fortsätta packa upp, phuuu

• Knytet

Sunseed, åh stort grattis till lille killen. Vad underbart att allt gick bra o att den långa graviditeten med alla problem är över. Nu ska ni bara njuta, lilla familjen. Kramar

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011