• Jis

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Najje79 skrev 2012-01-28 17:14:02 följande:
    Jis: Dum fråga kanske, men är det babynest som W ligger i på bilden?
    Ingen dum fråga alls, yes, det är babynest. har lagt i e handduk incase det skulle kräkas :)
  • Jis
    Najje79 skrev 2012-01-28 17:35:59 följande:
    Kelsson: Vi har önskat oss när vi fyllde år (i nov och dec) men våra föräldrar var noga med att köpa presenter till oss, bebisarna får sitt sedan sa dem, så vi kommer ju få hjälp från dem med tex vagn och så kan jag tänka.
    Jag tror det kostade 400 på sjukhuset också, eller möjligtvis 450.
    Men egentligen behöver man väl inte så himla mycket grejjer, vi har inte plats för något skötbord så jag tänkte bara köpa en sån plastdyna eller nått på IKEA, kläder, sängar, vagn, två babynest, förbruksartilar, nappar, flaskor etc. Sedan fyller man väl på efterhand vad man kommer på att man behöver.
    Najje, vart bor ni? Tänkte om ni bodde i Sthlm eller i närheten hade du gärna fått lite saker av oss, vi har fått saker å W växer ju som en jag vet inte vad...å vi kan inte spara alla kläder heller känner jag...
  • Jis
    Najje79 skrev 2012-01-28 18:34:40 följande:
    Jis: Vad gullig du är! Vi bor nära Göteborg,  men släkten bor i Sthlm och det har varit prat om att åka och hälsa på. Om vi bestämmer något om att åka upp så kan jag väl höra av mig, köper gärna kläder etc. Eller kläder kan du skicka med posten om det är ngt du "vill bli av med", betalar självklart portot. Säg till om du har något du vill sälja.
    Kram!
    Vi har landställe på Tjörn, men kommer inte ner förrens till påsk. när har ni BF? Skulle ju annars kunna skicka i ett Sverigepaket såklart. Bara roligt om det kommer till användning.
  • Jis

Maria Liam: Mannens svar på frågan - Att ögonen blir röda beror på att pupillen är öppen mycket och blixten slår rakt in och lyser upp blodkärl inne i ögat. Effekten blir tydligare ju närmare det är mellan blixten och objektivet på kameran. Det brukar gå att undvika röda ögon genom att låta kameran skicka en förblixt eller tända en liten lampa som gör att pupillen sluts lite innan själva bilden tas. Det är det som sker när man väljer en funktion som tar bort röda ögon, men tyvärr är förblixten/lampan ofta för svag så det blir ändå röda ögon. Tyvärr är det svårt att inte få röda ögon med de flesta kompaktkameror. En systemkamera med en blixt längre från objektivet och som dessutom går att vinkla mot taket är det bästa men annars går det oftast att ta bort det röda ganska lätt i olika fotoprogram i datorn.

• Jis
    Luella skrev 2012-01-29 23:30:23 följande:
    Jag kan komma till Sumpan så får vi träffa Speck också. Jag kan även kl 11:00 på Kulturhuset om Alvin är sjuk.

Ego: Det har varit fullt upp hela helgen men bara roliga saker. I lördags hade min dotter lekdejt med sin dagisbästis och det var så roligt för dom. Men jag var bra trött i huvudet efter att ha hört dom skrika i flera timmar. I dag var jag och min dotter på barngympa och sen har vi kollat på lägenheter. Usch, vi vill inte flytta men när lillkillen blir något år kanske det blir tufft att bo kvar här så vi får väl börja planera lite. Nu försöker jag dra ned på ersättningen förresten och det går bra. Jag försöker verkligen att bara amma dagtid för att slippa släpa på flaska och ersättning men det är inte alltid det går. Men på kvällen så får han alltid ersättning.

Nu i säng!
    Gua va härligt att det funkar med amningen på dagtid. Jag har slutat amma helt sedan i onsdags, det funkar fint, W är gladare och jag med. Det är lite meckigt att tänka på att ha varmt vatten med sig hela tiden så jag kan blanda ersättning, W dricker den inte kall, finsmakare som han är :)  Jag köpte en ny termos idag, den rymmer 0.35 liter å får plats i termofodralet som är i skötväskan. Det kommer underlätta tror jag.
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011