Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Strössel - Jag ska också göra ett TUL pga fragminet jag tar. Med sonen var det i v 32 tror jag. Vet ej denna gång.

Speck - ja njut för det går i sådan himla fart allting och vips är det över...även om man inte tror det mitt i illamåendet och fogvärken.

Viksan - Vår lillkorv sparkade också rejält på dopplern. Inte poppis alls.

Kelsson - Som sagt förstår jag din oror fullständigt. Men det kommer se så fint ut allting. Du har ju värsta kämpen . Man har ju en förmåga att läsa det man inte ska och gärna sådant där andra har "samma" förutsättningar som samma vecka eller annat, men där det gått fel. Varför gör man så mot sig själv?! Men snart är det tisdag.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

Strössel - jo också trött trött trött men svårt avgöra vad som är vanlig graviditetstrött, psykisk utmattning av oro och en vild tvååring här hemma. På inskrivningen hade jag iaf bra järnvägar, men ett tag sedan. Säger som ovan, ring din bm och be att få kolla värdet nästa vecka.

Speck - nu när di säger det så dem att det alltid var ett tul vid ivf-grav förra gången.

Jis- kommer gå toppen imorgon. Men förstår känslan.

Kelsson - usch för huvudvärk. Men all distraktion är nästan välkommen. Här hemma blev sonen sjuk och hade plötsligt 40 graders feber. Var säker på en kramp men inte ännu, ta i trä...Fortfarande lika läskigt då det går så fort. Men länge sedan han krampade nu. Men distans får man...

• Vickan I

Härligt Jis. bra siffror. Försök att slappna av och njut nu . Perfekt början på en förhoppningsvis kort vecka för de flesta!

Själv sitter jag och googlar ljumskbråck. I en annan ivf-tråd beskrev jag hur det såg ut och kändes och undrade vad det var och fick svaret ljumskbråck som en annan tjej också hade. Googlade det och det stämmer in väldigt bra både till utseende, hur det är och smärtan det ger. Skit också och särskilt när man läser att det förr eller senare måste opereras och ska kollas omgående. Jaja en sak i taget, screeningen först och detta sedan. Förhoppningsvis är det ngt annat. Nej nu ska ja ta hand om en febrig liten kille här och försöka få i han lite vätska iaf. Kram till alla.

• Vickan I

Vid mitt kub var det en vanlig bm, en ganska ung tjej. Så det kan kanske variera.

• Vickan I

Härligt Kelsson med toppenkub, men det visste vi ju. Stor kram. Se till att hinna vara glad nu innan du börjar noja över nästa sak .

Strössel - Usch då vännen. Se till att vila och ta det lugnt.

Jis - Blodproven är ju ofta det som gör stor skillnad mellan resultaten på ett KUB-test. var blodproven som drog ner våra siffror också denna gång, då vi hade toppenmått på bebisen.

kasa - jag låg också några få dagar efter nu vid vår koll idag (tror jag). Men de sade att det var fullt normalt och inom ramen och att några mm på en hoppande bebis kunde göra att de skiljde i måtten och då antal dgr.

tredjemaj - Jo vi alla känner igen skräcken för att vul inte ska visa något. Men i de flesta fallen gör det ju det . Har tyvärr inget tips, tror man till stor del får uthärda och räkna ner .

EGO - Det gick bra idag. De var två stycken som gick igenom bebisen med UL samtidigt så inget skulle missas så det kändes tryggt. Allt gicks igenom jättenoga och vi fick se och räkna både fingrar och tår på lillfisen och se alla organ och ja allt som är på ett RUL också. Det var hjärtkollen som tog väldigt lång tid då den ska göras på ngt särskilt sett för dokumentation och då hade fisen tröttnat och rullat ihop sig till en boll. Dock bekräftade läkaren på spec. mvc att jag har ett ljumskbråck så blev sjukskriven heltid på en gång och tillsagd sängläge så inte hålet blir större! Troligt med en tvååring! Väntar på remiss till kirurgen för vidare koll om vad/om ngt måste göras. De opererar väl helst inte medan man är gravid? Har ett litet hopp att det ska vara ngt annat, men det är som det är. Kan gärna ha tio onda bråck eller vad som, bara beibs är frisk . Lyxigt problem idag känner jag.

• Vickan I

tredjemaj - Ingen fara alls förstod att det var så du menade! Kelssons tips om små delmål är jättebra. Behöver ju inte alls vara gravidrelaterat heller utan bara små saker att se fram emot på vägen.

Har nytt UL i vecka 25 tror jag det var för flödeskontroll så får testa det där med små delmål fram till dess själv...

• Vickan I

Vid ivf har man alltid ett senaste datum när ägget måste ha fäst och förför finns det ingen anledning att gå över tiden med mer än en vecka. Moderkakan har också ett "bäst-föra-datum" innan den börjar fungera sämre så ingen mening riskera dålig näringstillförsel för bebisen när man säkert kan säga ett senaste datum för befruktning.

• Vickan I

Speck- hehe ja jag lade mig också i, men kan vara bra när flera skriver svar och att det fått förklarat det lika också :). Ja det får kanske bli en vagn för att fira till helgen!

• Vickan I

Strössel - Nästan alla färger är ju slut i Emmaljunga nu! Ringde Barnens Hus för att höra sista datum för att boka och fick höra att nästan allt var slut redan! Samma sak på Babylands butiker och Babyproffsens när jag ringde dit. Jeans Black i Classic Sport och City korg var bara att glömma. Fanns enstaka kvar av andra färger, men vill inte ha. Men du hade väl bestämt dig för Classic Black och det lär ju alltid finnas kanske. Så måste tänka om...hmmm. Fabriken tillverkar inget längre utan väntar på att köra igång 2012 redan.

• Vickan I
    Speck och Strössel - ja jag blev så snopen när de sade att denimen var slut sedan lääääänge i classic sporten och citykorgen och endast ett fåtal kvar i spridda butiker av city crossen. De flesta andra fägerna var också slut. Har också trott att de tillverkar nya på beställning fram till slutdatum i juni! Men har du redan beställt sedan länge Speck så ska det ju inte vara ngn fara och inte för sig heller Strössel som skulle ha "vanlig svart". Jag bokade nu en black denim i edge istället. Blir lite tyngre i liggvagn än jag tänkt (liggkorgen är ju tyngre/större), men som sittvagn sedan är det samma vikt och mått som på classic sporten som jag är van vid så det blir nog bra ändå. Valde chrome chassi, finns ju fyra olika till edgen. Säljaren på Babyproffsen som jag talade med tidigare idag sade att Emmaljunga sagt att denimen kommer att finnas kvar på 2012 också.
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011