Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Strössel- gillar inte kronans alls. Inte haft ngn. På min emmaljunga classic kunde man iaf ta bort tyget för fötterna och tvätta. Man kunde även vända det så det blev fuskskinn/plastsidan uppåt som bara gick att torka av. men jag behövde aldrig tvätta det ändå. Torkade med en trasa ibland bara.

Mina vänner om några timmar drar vi till Cypern med några andra vänner och deras barn. Kommer nog kika in men annars hörs vi om en vecka. Kram på alla.

• Vickan I

Hej mina vänner!

Oj vad mycket att läsa ikapp för mig. har skummat lite snabbt nu, men kan omöjligt kommentera allt som jag vill.

Till Jis vill jag bara säga att allt säkert är som det ska och vad skönt med ett inplanerat ul innom kort.

Kelsson - Då har vi våra UL (min screening) på samma dag den 31 maj .

Hade en massa tankar om barnvagnar och föräldrapeng när jag skummade tråden, men som bortblåst nu haha. För trött tror jag. Men vi har haft en toppenvecka med sol och värme nästan hela tiden. Himla skönt att komma bort, även om "vila upp sig" inte riktigt finns med när man reser med en sjövild tvååring . Men sambon har gjort ett hästjobb så jag har fått ligga i solstol och läsa en hel del ändå *lyx*. SKönt komma bort, mrn himla skönt att komma hem också, som det ska vara . Vecka 16 i onsdags. Tiden kryper sakta framåt. Börjar få lite mage nu, men inget att skryta med ännu.....

Kram till alla.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I
    Jis - Vi var på Cypern. Hoppas du haft en mysig bebissniffardag idag .
  • Vickan I
    Speck - Usch då hoppas det gett med sig nu och att du kan vila. Själv har jag börjat åka på blygdbensfoglossning from hell REDAN och höll inte på att ta mig hem igen igår. På IKEA idag började jag nästan lipa när det slog till. Gör så jäkla ont och fasar över att behöva bli sjukskriven tidigt .

Strössel - Var också och kikade lite idag. Jag hade en svart classic sport (endast sittvagnen) till sonen som jag älskade. Föredrar alla gånger lufthjul och gallerkorg så blir ett sådant chassi denna gång med. Kommer välja till citykorg och landar väl på ca 7000 kr vilket är ganska billigt om man jämför med buggan jag bla hade så sambon är glad haha. Är inne på jeans black men är orolig att den glänser för mkt? Men blir nog den och gillar jag den inte sedan så säljer jag den efter att jag använt den som liggvagn och köper en annan färg av 2012:orna . Dock blir ju färgerna mkt mer begränsade vid sittdelen på en classic sport då det bara finns 8 färger att välja på mot city crossens typ 20....

Mammakläder körde jag bara "vanliga" toppar med sonen så hoppas det ska fungera denna gång med. Hade bara jeans (hm) och en kjol (PoP) som var riktiga mammaplagg. Håller med om att utbudet är kasst så är glad att det fungerar.
  • Vickan I
    strössel - Ah bra pris. Titan är fin och särskilt om du säger att 2010 tom är snyggare än 2011 som jag sett. Jag tog med tygprov på jeans black ut i solen på parkeringen vid babyproffsen Barkarby och den glänser en hel del....Så svårt men roligt. Jag har alltid gillat Pro forest också (tror den heter så den mörkgröna) och PP i svart och röd. Men då blir den en sådan liggkorg och annat på sittdelen då de färgerna inte finns som sittvagn på classic sport. Därför jag gillade bugaboo, då hade jag flera olika färger så man kunde ändra vagnens utseende efter humör haha.
  • Vickan I

Speck - ja låter inte kul allt du får stå ut med. Var sjukskriven 50% fr.o.m. v 23 el ngt med sonen för foglossning bak, men denna smärta fram upplever jag som värre. Är väl olika. Jobbar ju redan bara 75% så sonen inte ska ha så långa dagar på förskolan och vill inte minska ner mer. Men försöker se alla krämpor och onda sprutor som lyxiga problem. Det blir som det blir bara allt går väl.

• Vickan I

Speck - Mysigt att känna sparkar, längtar massor efter det jag med.

Strössel - Ja visst är det seeeeegt nu. Ingen koll här heller förrän i slutet på maj.

Ankaja - Härligt med toppenvul .

Jis - Vilken envis en. Som att man inte vet vad man väger. Skit i henne. 

EGO - Jag fick det omvända idag när jag var på spec.mvc. Sköterskan jag träffade efter läkarbesöket frågade hur det gick med allt och jag sade att sprutorna var oerhört jobbiga denna gång och att det är en liten ångestattack varje kväll. Istället för pepp fick jag höra att jag skulle äta upp mig och var föööööör smal och inte hade hull nog för att ta sprutan i och att jag inte gått upp i vikt fast jag är i v 17 imorgon. Ville också skrika JAG VET. Med all annan oro så blir det ju att jag undrar varför jag inte får mage och inte går upp trots snart halva grav. Vet man inte kan jämföra varken med andra personer eller tidigare egna gravidteter, men gör så ändå...Imorgon ska jag ringa min bm på vanliga mvc. Har redan foglossning på gång och behöver få övningar el ngt att göra av sjukgymnast tydligen enligt spec.mvc.

• Vickan I
    Mumlan &Speck - Jag gör inget speciellt men jag har alltid kunnat äta "vad som hellst" utan att gå upp i vikt. Jag äter massor, (mår illa annars) men händer inget, men så brukar det vara annars med även när jag inte är gravid. Med sonen gick jag dock upp 16 kg, fast ingen varken jag, bm eller ngn annan kunde förstå vart de kg satt sig . Kanske slår till om några veckor. Är egentligen glad att jag utan problem kan ha mina vanliga kläder fortfarande, men det räcker med så lite för att jag ska stressa upp mig nu.Tänker ju direkt att bebisen inte växer som den ska eftersom tillväxthämning var en av riskerna med cellgiftet.
  • Vickan I

Kasa - men Gud vad läskigt. Skönt allt verkar vara som det ska iaf. Stor kram

• Vickan I

Speck - samma här. Har haft jobbångest sedan jag kom hem fr semestern i måndags. Blä. Lite tidigt skjuta ut sig på mammaledighet i v17 haha. Men såååååå omotiverad och det brukar jag aldrig vara.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011