Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kasa - Åh vilken tur att du får komma in redan idag. Du ska absolut inte be om ursäkt för att "ego-inlägg", vi är alla här för dig så mycket vi bara kan och behöver du ösa ur dig så gör det, Hur mycket du vill, allt som kan hjälpa det minsta lilla i denna mardröm. Jag hoppas verkligen allt jag kan för er. Som du säger är siffroran 109 friska barn mot 1 god, men det hjälper ju inte så mycket mitt i oron. Så kände ju jag med när vi fick höra att vi hade förhöjd risk. Inte lätt vara positiv just då. Har flera som säger att det inte alls gör ont med nålen, utan att det mest är lite obehagligt. Det kommer gå bra vännen. Det måste *ursäkta* fan vara er tur att få lyckas nu, finns inget annat. kram
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

Anderska - så har jag med till och från och haft länge. Livmodern som växer :)

• Vickan I

strössel - Men vänen du måst evara försiktig. Tur det gick bra med magen. Jag var dålig på att knipa med sonen. Inget innan/under graviditet och slarvade massor efter. Märkte inget av det då så tänkte att det kvittade. NU däremot när jag är gravid igen och det börjar bli tryck så har jag svårt hålla helt tätt om jag nyser. Måste verkligen knipa ordentligt samtidigt. Har också en ganska envis tyngdkänsla i underlivet som jag också tro beror på att jag slarvade. Inte försent att börja nu, men ändå slarvar jag...så dåligt haha. Knipövningarna är bra för ett bättre krystarbete när det väl är dags och för att återhämtningen efter förlossningen går fortare. Minskar risken för urinläckage och livmoderframfall efter förlossningen. Så knip tjejer!!!! Jag ska försöka skärpa mig också.

Härligt att höra av dig Kasa. Bra du bara vilade helt igår. Har läst om så många fostervattenprov och moderkaksprov men aldrig någon som fått missfall så ibland undrar man vad risksiffran kommer ifrån. Förstår att du är jätteorolig både för resultat och risken för missfall. Men jag har en god känsla att det kommer bli bra i slutändan.

Ankaja - har tyvärr inga tips om mammakläder utöver det som skrivits. Skralt utbud.

För oss i Sthlm har jag hört att Proud ska ha fina grejer. Vet ej strl, har inte varit där. De har webbshop också. http://www.proud.se/?gclid=CP6vkfnKq6kCFYYXzQodgnCeLA om länken nu fungerar....

• Vickan I

Hmm Proud var i dyraste laget tycker jag. Ok om man behöver ngn fin klänning till bröllop eller så, men annars får det vara.

• Vickan I

Strössel - Låter som ngt min mamma skulle kunna göra med. Köpa skor med tantsula . Härligt hur de bryr sig om. Googla om hur du ska knipa så du gör det rätt . Blir lätt att man spänner fel muskler har jag förstått det som.

• Vickan I

Carlan - skönt höra att allt verkar som det ska nu.

Jis- kul med vagnköp. Vilken färg blev det?

• Vickan I

Jis - Ja den kombon är jättefin . Kan jag tro du kommer gå och tjuvrulla den en hel del där hemma . Blir lite mer verkligt med en vagn som står där med kan jag tro.

• Vickan I

Strössel - kul med inköp :). Vi lämnar också vagnen kvar i butiken till iaf slutet på september.

Kelsson - sikken kärring. Låt det rinna av bara. Lyssna inte på det helt enkelt. Kram

• Vickan I

Tredjemaj - vi har fått bilderna utskrivna så ta med en plastficka el ngt så de ligger säkert i väskan sedan och inte skrynklas :).

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011