Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

anderska: Jag ska försöka undvika epidural inte för stora sprutan utan för att jag vill inte att värkarna ska avta och förlänga förlossningen på grund av det...
    Jag får nog prata med BM lite och berätta om min oro tror jag. Kanske bra för dig också att göra det.

• Kelsson1

Carlan: Tror inte att det är bra för dottern att vara borta från förskolan. Om mannen inte omplacera hundarna får han jobba över mindre o ta hand om hundarna mer...
    Grattis till att moderkakan flyttat sig!

Eileen: För mig hjälpte inte morfin under ÄP, blev bara full så därför kommer jag att undvika det...

Viksan: Helt ok med 1000 inlägg .
    Som du säger är det helt individuellt med smärta och hur förlossningen blir. Jag har kommit fram till att det är kontrollfreaken i mig som har fått panik för alla okända faktorer som gör att jag är rädd för förlossningen.
    Smärtlindring tycker jag att det är lättast att ta ställning till när man väl ligger där. Just nu vill jag som sagt testa utan epidural men när jag väl ligger där kanske jag skriker för full hals efter droger det får jag ta då.

Eileen: Grattis till ny vecka!

Ego: Gick in i v35 idag Solig och har bara 41 dagar kvar till BF...

• Kelsson1

Viksan: Du har säkert rätt, vill bara just nu försöka glömma hela förlossningsbiten

• Kelsson1

kasa: Om man kunde vara säker på att epiduralen fungerade så för mig också så skulle jag gladeligen ta det. Problemet är just för många okända faktorer...

• Kelsson1

kasa: Tack! Måste ändå vara lite tryggare den här gången när du varit med om det en gång tidigare...

• Kelsson1

Viksan: Du har åtminstone varit med om en förlossning så en del bitar kommer du att känna igen. Du vet vad som är värkar och hur ont de gör och hur de känns. Och du har gått igenom alla faserna av förlossningen så även om det inte kommer att bli exakt likadant så kommer du ändå att känna igen dig. För mig är allt nytt och kan inte förbereda mig alls känns det som o det är det jag får panik över!
    Härligt att järnvärdet stigit och att bebis mår bra! Håller med dig om att man kan själv må pyton bara bebis mår bra!
    Har tänkt att ha bara filt till bebis.

• Kelsson1

Strössel: En tjej från en annan tråd fick sin lilla bebis i princip direkt efter hinnsvepningen så håller tummarna att bebis kommer under helgen!

Viksan: Jag överlever om inget annat

kasa: Tror som du att det går snabbare för er andragångsföderskor...

Aurora: Konstigt för under hela graviditeten har jag varit dölugn inför förlossning och inte riktigt kunna förstå kvinnor som hispar (inget illa ment mot någon annan nu).
    Men så fort jag fick "Att föda" i handen och läste rubrikerna har paniken kommit smygandes. Så nu har jag väldigt bra förståelse för kvinnor som är oroliga o rädda för förlossningen.
    Ja ja vissa straffas på en gång

• Kelsson1

Najje: Stort stort grattis till v14!

Strössel: Jag tror starkt på att du får igång förlossningen under helgen! Väntar med spänning på rapport

• Kelsson1

Jis: Tack för tipset, väldigt fin klänning!
    Lite tidigt kan det tänkas men finns bebisar i andra trådar som bestämt sig för att titta fram då...

Luilis: Grattis till v25! Inte alls så långt kvar som du tror Nu kommer tiden att bara flyga iväg...
    Känner igen det där med att gråta på babyavdelningen för kläderna är såååå fina o räcker med att jag föreställer vår bebis i kläderna så kommer tårarna
    Härligt att ni nu äntligen får flytta in i huset. Tänk att då få inreda barnrummet .
    Mina bröst var bara uppsvälda under tiden jag tog crinone, sedan har de varit nästan som innan graviditeten.

Tredjemaj: Grattis till ny vecka! Har ni kommit på något namn än eller funderar ni bara?

Strössel: Men vad härligt, hoppas hoppas att bebis tittar fram under dagen! STOR STOR KRAM o Hoppas att du får en enkel förlossning!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011