Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jis: Kan vara för dig som för mig. BM trodde att jag själv har gått ner i vikt medan bebis växt

• Kelsson1

Viksan: Vad tråkigt med både illamående och trasig bil. Hoppas att ni får bilen lagad snart och att illamåendet släpper.
    Jag har också mått extra illa idag. Vet inte riktigt vad det beror på men har inte tagit mig långt från soffan på hela dagen.

Strössel: Lite mindre ont i halsen, lite mer snorig och extra illamående sammanfattar nog mitt mående idag...

Aurora: Vad roligt att känna sig välkommen där, det är ju väldigt viktigt.
    Jag tror att du har rätt, ju mer man har att ta av från början behöver man inte gå upp så mycket under graviditeten.

Jis: Klart du är fin som gravid!

carlan: Din man har rätt, en sex år gammal babyskydd är inte längre säker, tror att bästföre datumet håller bara i fem år...

• Kelsson1

Tredjemaj: Jag mår illa dagligen fortfarande, har accepterat att det kommer att vara så ända fram till förlossning. Det är bara dagar som idag då jag mått extra illa som gör det svårt att bära.
    Härlig inställning till bebiskläder, du har helt rätt någon okänd på stan som gissar fel på kön spelar absolut ingen roll!
    Tror du gör rätt som skalar av sånt som inte är av yttersta vikt efter jobbet, annars kommer du inte i längden att orka jobba.
    Som sagt tidigare vi är gravida och inte superkvinnor så vi kan inte förvänta oss att vi orkar lika mycket som tidigare.

Viksan: Det är inte lätt när illamåendet bara blir värre istället för bättre. Men du har rätt det är nog för att bebis tar mer plats och kommer ju snart... Jo det är huvudsaken och som sagt tittar man på hur lång hela graviditeten är så är det inte alls lång tid kvar nu...

Jis: Väldigt fin vagn, såg jätte mysigt ut!

Jordgubbe: Helt underbara nyheter! Man blir så glad över så fin BM. Där ser du, nu kan du slappna av o njuta av graviditeten! STOR KRAM!

Strössel: Mycket pillande med brösten ikväll och en massa sex så kommer bebis fint imorgon

Aurora: 8kg är nästan ingenting!

• Kelsson1

Lillstintis: Nej blir verkligen inte något strunt här. Kan ju inte ens äta något sött så ibland ser jag verkligen framemot att kunna äta ens bär eller en god frukt!
    Lär väl bli en extra bit choklad i jul
    Känner igen det där med bomull i hjärnan, är också konstant trött och skulle sååå behöva hjärnan på jobbet. Har inte heller orkat något här hemma på läääänge. Tycker så synd om min man som får fixa allt.
    Vi skulle få låna babyskydd och vagga så det ska vi hämta om ett par veckor. Kläder är klart så det är bara fixa i ordning skötbordet.

Kasa: Är imponerad över att du orkar gå upp för 3 trappor. På jobbet har jag börjat ta hissen och då är det bara en trappa upp...
    Jag får glädja mig åt att jag haft några bra veckor emellan och nu ibland några dagar

Strössel kommer inte att skriva idag för hon är på förlossningen har jag bestämt !!!
    Så kommer inte att gratulera Strössel till ny vecka idag utan gratulerar i förväg till bebis som tittar ut !

Ego: Ny vecka v34 (33+0) idag och bara 48 dagar kvar till BF. Känns som en milstolpe att komma ner under 50 dagar. Nästa får bli nästa vecka (v35) . Sen får jag väl använda mig av kurserna och BM besöken för då är det bara 5veckor kvar...

• Kelsson1

Strössel: Nu lyssnar du på mig, sluta skriva här o åk in o kläm ut bebis! Skrattande Vi är sjukt nyfikna på vem som gömmer sig inne i din mage, nu har bebis fått bakas färdigt så det är bara för h*n att titta ut nu!

• Kelsson1

anderska: Strunta i vad andrat tycker o tänker! Jag vet att vi får en flicka men har för det bara köpt könsneutrala kläder! Tycker att de är såååå söta med grå eller bruna nallar på!
    Gör som du vill och be folk behålla sina åsikter för sig själva!

Carlan: Jag har bara 48 dagar kvar av illamående (hoppas att jag inte går över tiden) så jag står ut...
    Min man är inte heller bra på att prata med bebis men märker att han försöker ibland men han känner sig väl lite löjlig för att prata med en mage så jag låter honom vara.

• Kelsson1

Enya: Härligt att höra! Håller med man står ut med en massa bara man vet att bebis mår bra! STOR KRAM!

• Kelsson1

Enya: Som jag med mitt illamående, har inte spytt en enda gång men har däremot mått illa sen v6. Visst skulle det vara lättare att njuta av graviditeten utan illamåendet men är det priset för en frisk bebis så betalar jag mer än gärna

• Kelsson1

Eileen: Du har en smart syster. Det är bara sådana människor vi ska lyssna på nu!

Jis: Jag pratar väl inte med magen så mycket, i mitt jobb så pratar jag konstant så bebis hör min röst ändå. Men har tagit för vana att spela upp och sjunga med till en vaggvisa varje kväll.
    Urgullig nalle!

Aurora: Då får du shoppa med någon tjejkompis istället

Lillstintis: Ja tänk vad fort tiden går! Snart har du din lilla tjej hos dig!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011