Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vickan: Men förstår att du inte har ork att skriva om liten är ledsen och behöver ammas så mycket och dessutom har du storebror och försäljning av lägenhet att tänka på! Skönt att vi finns här för att du kan gnälla av dig, vi orkar lyssna . Hoppas att lilla magen lugnar ner sig snart och att försäljningen av lägenheten går bra! Stor Kram!

• Kelsson1

Lindis: Är helt övertygad om att allt är bra med bebis! Inga dåliga nyheter den här gången!

Karmosin: STORT GRATTIS TILL LILLA PRINSEN!
    Hoppas att det går fort att få igång amningen och att det snart blir bättre!

Lulis: Vet exakt hur det är. Fick redan på RUL veta att det är en tjej men inte vågat lita på det innan TUL då de bekräftade att det definitivt är en prinsessa !
    Så idag var vi o köpte en vägglampa från Bauhaus till bebis, var någon Disney med prinsessor på o rosa . Ska se om vi inte får i ordning skötbord imorgon o lampan uppmonterad så tar jag foto på det sen...

Ego: Vi har varit o tittat på bil idag. Får se på måndag om finansieringen går som vi vill så kanske vi har en lite nyare bil snart

• Kelsson1

Jordgubbe: Det är helt naturligt att oroa sig. Det gjorde jag också men det blev bättre efter KUB. Sen när man börar känna bebis dagligen försvinner det mesta av oron.

Viksan: Tackar, får se om det blir något

Karmosin: Håller med Viksan inget du kan göra åt om din kropp inte vill vara med. Viktigaste är att ge bebis närhet oavsett hur han får maten.

• Kelsson1

Lulis: Det är som sagt först efter TUL som vi kunnat vara säkra på att det är en tjej . Men som du säger så spelar det ingen roll egentligen bara det att vi nu har fått en hel massa tjej kläder...

Strössel: Hoppas hoppas att din bebis bara väntar på att det ska bli natt innan det är dags!

Anderska: God natt o sov sött!

• Kelsson1

Jis: Grattis till ny vecka!

Lillstintis: Har du pratat med BM om det eller ska du? Jag hade tänkt prata med BM nu på tisdag när vi har tid...
    Grattis till v36, håller tummarna att bebis är punktlig

Viksan: Stort grattis till ny vecka!

Tänk alla, snart väntar vi nästan en bebis i veckan här i tråden

• Kelsson1

Enya: Härligt med KUB om inte annat så för att få se bebis igen

Ego: Jag är inte gjord för shopping längre. Åkte in för att titta på amningsBH och medel mot halsbränna från apoteket. Slutade med amningslinne från Lindex, liten söt mössa från PoP, babyfilt 4pack i bomull från babyaffär och de nämnda Losec och Novalucol från Apoteket, samt att vi käkade lunch.
    Nu är jag helt slut som människa och har inga krafter kvar till något. Vi var iväg max två timmar inklusive lunchen och krafterna är totalt slut. Vilken tur att vi tog bilen hade INTE orkat gå hem längre. Hade vi inte tagit bilen hade det väl blivit promenad fram o tillbaka utan shopping alls . Nyttigare o billigare men inga inköp hade blivit gjorda.
    Hoppas krafterna återkommer när bebis tittat fram!

• Kelsson1

Jis: När vi var o shoppade gick maken 3meter framför mig hela tiden tills jag tog tag i armen på honom o höll fast

• Kelsson1

Jis: Jag vet, har sagt till om det säkert tusen gånger o nu under shoppingen sa jag också till men det fungerade alltid 3sek åt gången... Vi kanske ska skaffa strypkoppel till de?

• Kelsson1

Jordgubbe: Försök få till extra UL så känner du dig tryggare utan att behöva oroa dig för KUB resultat. Jag gjorde ju KUB som sagt bara för att se att bebis fortfarande levde o mådde bra, hade jag tänkt till lite hade det räckt med ett vanligt UL...
    Jag läste också den boken, gillade den skarpt. Har inte läst några andra böcker, tyckte inte att det behövdes förutom att jag nu håller på med "Att föda" inför förossningen...

• Kelsson1

Jis: Samma här, bebis tränar musklerna för fullt , trodde nästan hon skulle komma igenom skinnet ovanför naveln idag

Lillstintis:  VI ska på kurs om lite drygt en vecka om förlossning så tills dess kan jag fortfarande köra lite huvudet i sanden metoden

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011