Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Strössel: Är du orolig för det så ring till förlossningen o be att få komma på undersökning!

• Kelsson1

anderska: Ni skulle kunna ha som en del andra här ett gemensamt konto (utöver era personliga konton) där ni lägger in procentuellt sett lika mycket pengar och som används till gemensamma saker som just nu för bebis...
    Håller med Viksan om att din kille inte håller på "ditt" och "mitt" nu när ni blir föräldrar. Ni får börja räkna mer procentuellt så att även du får lite pengar över till dig själv!

• Kelsson1

Karmosin: Jag älskar min mamma väldigt mycket men är rätt glad över att hon bor vääääldigt långt bort så vi slipper de konstanta konfrontationerna .

Lillstintis: Det där är som du säger helt normalt! Jag har också haft stunder av tvivlan och tror att fler komma skall. Det där är nog bara ett steg till i förberedelsen av att verkligen bli mamma. Verkligeheten tror jag ligger någonstans mellan skräckscenariona och rosenskimret. Visst kommer det bli härligt att få en aldeles egen bebis att älska men det kommer att bli jobbigt också. Det där med er relation att den inte skulle klara av barn, har ni klarat er igenom IVF så är väl barn en bagatell

• Kelsson1

Strössel: Skönt att allt såg bra ut. Låter som bebisa ändå är på G... Håller tummarna att du inte behöver vänta allt för länge till!

Eileen: Min make kan ta foton om han vill men varje gång jag ber honom fota magen så väntar han tills jag har världens fulaste min eller pose och knäpper då! Håller på att bli vansinnig! Därför har det inte blivit många magbilder här...
    Vi har bara 45dagar kvar

• Kelsson1

Kasa: Låter vettigt det du skriver om att skaffa barn.
    Äter du extra D-vitamin? Det gör jag (frågade BM som kontrollerade med läkare att det är ok) och har inte varit deppig även om det är höst (brukar normalt alltid bli det). Värt att testa!

Eileen: Man blir trött och ledsen för mindre! Trodde att FK var jävliga nog men tydligen inte...
    Vi har också familjerna långt bort mamma är säker 110mil bort och makens mamma ännu längre ifrån. Men jag tror att det kommer att vara skönt för oss att vara bara vi under julen och bekanta oss med nya familjemedlemmen, eller får åtminstone intala mig själv det så känns det inte så svårt

Karmosin: Låter som en väligt mysig dag du har framför dig! Njut lite istället för mig också

Viksan: Känner med dig, hoppas din make kommer hem fort!

• Kelsson1

Strössel: Menar om livmoderetappen redan nu blivit kortare så borde det inte vara alltför långt borta tycker man. Bara förföra mannen så löser det sig

• Kelsson1

Strössel: Tycker att det låter väldigt bra! Be honom pilla med dina bröst (och bröstvårtor) också om du inte vill göra det själv

• Kelsson1

kasa: Har fortfarande problemet till och från. För mig hjälper det ofta att sova utan t-shirt eller nattlinne och slänga av mig täcket helt.

Lindis: Håller med Kasa, härligt att höra från dig! Jag har väl klagat nog så det är samma visa som vanligt .
    Hur är det med dig? Snart MKP?

Eileen: Jag kan också bli tokvarm även på dagarna. Brukar ofta gå fortfarande med jackan öppen, blir för varmt om den är stängd...

Jis: Är inte säker men har fått för mig att det bör vara 20grader för bebis... Måste kolla upp det där med BM känner jag.

Aurora: Skönt att allt såg bra ut. Tror att det är rätt normalt att öka mycket i vikt de sista veckorna. Det är ju då bebis växer mest och som du säger lättare att samla på vatten. Tror inte att det är du som gått upp .

Karmosin: Skönt att du kunde vila en stund när du var så trött. Snart, snart har du bebis hos dig o slipper de elaka förvärkarna . Det roliga är att i Sverige har ingen arbetsgivare rätt att neka föräldraledighet så länge man meddelar minst 2månader i förväg...

Lulis: Skönt att du mår bättre! Vad duktig du är som orkar med promenader, blir lite avis . Sparkar är roligt, så länge de inte kommer mitt inatten o väcker en

• Kelsson1

Jis: Vilken skräckupplevelse! Har du ringt till förlossningen? Ska du ringa? Hoppas att smärtan går över snart! STOR KRAM!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011