Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Aurora och carlan: Skulle de inte heta Eksjö i efternamn och inte Eriksson?

• Kelsson1

Strössel: STORT GRATTIS TILL LILLA PRINSEN!

Lillstintis: Yes, prinsessor för oss

Speck: KRYA PÅ ER! Stackars lilla Loke, hoppas han slipper fler förkylningar nu!

• Kelsson1

Glömde berätta att jag var till BM idag. Allt såg bra ut (förutom järnvärdet som fortfarande är på bara 104). Bebis är fortfarande ruckbar (som hon ska vara sa BM) men ligger fortfarande med huvudet ner.

• Kelsson1

Najje: Vad härligt att din man äntligen insett det vi alla försökt säga i veckor !

Dealiy: Jag tror att jag började känna fladder redan kring v14 men sparkarna kom först kring v20.

Karmosin: Vad stark du är när du orkar kämpa på med amningen! Håller tummarna att det snart blir lättare!

Enya: Självklart håller jag tummarna, även om det inte behövs !

Ego: Lilla tösen har hållit igång inatt så jag har inte sovit så mycket. Har även vaknat lite nu o då av mardrömmar o haft svårt att somna om. Hur ska man orka jobba????
    Maken fick lite panik igår hos BM. Han insåg äntligen att det inte är många veckor kvar (halllååååå)

• Kelsson1

Tjejer: Inte förringa era egna krämpor! Visst det finns alltid de som har det värre men det hjälper inte så mycket när man har ont eller mår illa eller är trött för att man inte kan sova. Vi har alla rätt att klaga, trots att vi är överlyckliga över själva slutresultatet!
    Carlan spyr flera gånger om dagen och det är väldigt synd om henne, säger inget annat. Önskar av hela mitt hjärta att hon slapp det. Men det har inte och kommer inte att hindra mig från att klaga över att jag mår illa (även om jag inte spytt en endaste gång under hela graviditeten). Tycker fruktansvärt synd om mig själv just nu
    Har sovit dåligt i två nätter och mått extra illa i två (going on three) dagar. Har också halsbränna from Hell!
    Som tur är (ta i trä) har jag sluppit svullna fötter och händer.
    Idag på lunchen satt jag faktiskt och funderade på om man inte kunde få föda intravenöst för att slippa illamåendet. Jag mår illa av bara tanken på mat men måste försöka äta det ändå. Speciellt kött är inte alls gott just nu, mår illa i flera timmar efteråt. Men vad gör man när lilla tösen behöver protein .
    Hoppas att det blir lite muntrare inlägg från mig imorgon

• Kelsson1

Carlan: Tack . Tyvärr har jag svårt att ens tänka mig att äta bönor, har aldrig gillat de, får bara snällt äta kött o må illa efteråt....
    STOR KRAM!

Kasa: Skönt att du kunde få slippa UVI åtminstone!

Viksan: Härligt att ditt järnvärde börjat gå upp och magen sjunkit ner! Nu kan ju bebis komma i princip när som

• Kelsson1

Enya: Underbart att få så bra siffror! Nu kan ni verkligen slappna av o njuta av graviditeten!

Lindis: Håller med Enya, du gör rätt om du ringer imorgon när ni inte fått resultatet som lovat. Men är helt övertygad om att allt kommer att vara bara bra!

Najje: Låter bara så roligt att magen växer över natten, men vad härligt att den inte går att dölja längre!

Viksan: Vår sessa får gärna stanna tiden ut

Karmosin: Som du säger, 4dagar kan du stå ut och sen ska du se att allt kommer att ordna sig på ett eller annat sätt. STOR KRAM!

Strössel: Vilken rejäl kille o söt som få! Du är tuff med en sån upplevelse bakom dig! STOR KRAM och de största lyckoönskningarna!

• Kelsson1

Najje: Visst är det roligt när det börjar likna gravidmage istället för bara fläsk
    Inte bättre, väntar på att bebis kommer att sjunka ner så hoppas jag att må lite bättre även om jag inte ens vågar hoppas på at må bra

• Kelsson1

Viksan: På något sätt tror jag att jag har ställt mig in på att gå över tiden åtminstone med ett par dagar så skulle nog bli vääääldigt överraskad om hon bestämmer sig för att komma för tidigt istället

Strössel: Säger det även här, Liam är så söt att man blir tårögd! Förstår att du tar igen tiden då du inte kunde röra på dig nu! Ge lilla prinsen en liten puss på kinden från mig!

Carlan: Mitt problem är att jag inte tål något sött, så de flesta frukter o bär är uteslutna på en gång. Filmjölk är inte heller någon hit just nu även om jag normalt brukar gilla det. Youghurtar av alla dess slag brukar också vara för söta, och det leder till flera timmars illamående. Men stort tack för tipsen! Jag försöker bara stå ut och tvingar i mig kött åtminstone under vardagar under lunchen. Nu är det ju inte många veckor kvar för min del som tur är så jag överlever även om illamåendet är värre
    Väldigt fin mage du har!

Jis: Vi ska få en längre tid hos BM för att skriva ihop förlossningsbrev tillsammans. Känns tryggt!

Ego: Har tänkt att man måste nog snart ta en till bild på magen så man har något att jämföra med när den börjar sjunka... Har bara inte orkat efter jobbet, varit så sjukt trött den här veckan.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011