Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Eileen: Du har rätt. Verkar det som om vi inte klarar oss utan åkpåse så får vi väl köpa sen, smart tänkt!

Karmosin: Du får berätta hur det går med lufthjulen

Dealiy: Självklart håller jag tummarna, även om det inte behövs! Hur gick det???

Strössel: Det behöver inte gå snabbt , drar gärna ut på tiden nu när det börjar närma sig

Viksan: Jo antar att oron inte blir mindre . Som sagt man orkar inte alltid vara mönstermamma o super pedagogisk man är bara människa och huvudsaken är att man gör sitt bästa. KRAM!

• Kelsson1

Enya: Tro inte att utbudet är extremt stort i Stockholm heller på H&M. Man får besöka flera olika butiker för att få mer att välja emellan... Har du vägarna förbi Stockholm kan jag rekomendera Minimojs, secondhand med barn och mammakläder. Inte extremt stort utbud på mammakläder men bra priser.
    Stort grattis till v14!
    Tröjor, har jag nog bara 2st som är mammatröjor, resten är vanliga tröjor i stora storlekar från KappAhl. Har nog 5 tröjor och ett par jeans som jag använder, inget att hurra för men tyckte att det var onödigt att satsa en massa pengar på några månader...

Najje: Stort grattis till ny vecka!
    Vad roligt att du har någon att jämföra krämpor med IRL

Strössel: 10kg är inte dåligt på en vecka !
    Vi hade rätt roligt idag åt magen, någon gillade inte alls när jag ställde fjärrkontrollen på magen, försökte sparka ner den

Aurora: Helt rätt, lyssna inte på domedagskorparna! Köp det du vill och känner för o resten sen när du vet om det är en tjej eller kille!

Dealiy: Visste det, men skönt att få det bekräftat att allt var bra!

• Kelsson1

NN81: Är helt övertygad om att det är twinsen du känner!

Karmosin: Skönt att vikten fortsätter uppåt för bebis! Du ska se att efter några veckors amning och barnvagnsrally så har vikten börjat peka neråt för dig...

• Kelsson1

Ego: Var på föräldrautbildning och tyckte det var jobbigt med allt prat om förlossning men ändå nyttigt. I slutet visar de film om förlossning o döm min förvåning om inte jag brister ut i gråt när bebisarna lyfts på mammornas bröstkorg! Jag var totalt oförberedd på att JAG skulle reagera så! Visst alla tjejer fick tårar i ögonen men hade inte förväntat mig att jag skulle reagera så, har väl sett förlossningar tidigare på TV och så men aldrig reagerat så här starkt!
    Är fortfarande matt i hela kroppen o skulle vilja hem o sova men jobbar tyvärr till 19 idag...

• Kelsson1

Aurora: Nu storbölade jag, inte bara lite tårar i ögonvrån! Förra gången när vi såg amningsfilmen så tyckte jag bara att bebisarna var väldigt söta men grinade inte.
    Vår föräldrautbildning är indelad på 3 tillfällen á3h...

• Kelsson1

Strössel: Väldigt fin tavla! Men klart den måste vara det när han själv är så fin !

• Kelsson1

Strössel: Förstår det, det häftiga är att få vara med o följa utvecklingen, den går ju så fort för de små!
    Vi behöver inte heller små kläder, har garderoben full av storlek 56! Hoppas folk frågar lite om storlek innan de köper något...

• Kelsson1

Strössel: Undrar hur det ska gå för våra kläder i storlek 56? Vi har MASSOR! Har inte köpt så mycket men fått ärva och det är verkligen en hel del. Hoppas prinsessan är liten och kan ha de ett tag åtminstone

• Kelsson1

Jordgubbe: Lätt är det inte med illamåendet, hela tiden försöka lista ut vad man kan tänkas kunna äta för att illamåendet inte ska bli värre... Men men vill för det inte att bebis föds än
    Har du tittat på Apoteket efter stödstrumpbyxor? Åtminstone mina stödstrumpor är sjukt varma, har inte kunnat använda de på grund av det
    Hoppas du blir piggare snart och att du får UL i v12-13. Det skulle inte vara många veckor bort nu

Vickan: Vad tråkigt att besöket hos amningscentralen inte gav något. Håller tummarna hårt att bebis gått upp i vikt till på fredag! STOR KRAM!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011