Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Lindis: Hoppas att läkaren ringer fort med JÄTTEPOSITIVT besked!

• Kelsson1

Lulis: Grattis till riktiga sparkar som syns! Visst är det roligt!
    Just nu har jag svårt att koncentrera mig på jobbet när lillan ligger o sparkas järnet

Jis: Mitt SF låg också på kring 34 och tösen var också ruckbar

• Kelsson1

Viksan: Har varit totalt urblåst korkad  under hela graviditeten! Det är en väldigt ovan känlsa för mig som jag inte alls har uppskattat Skrattande

Dealiy: Jag hade mardrömmar förra natten, inatt var det lugnare. Så ja helt normalt (tyvärr)!

• Kelsson1

Strössel: Låter bra att amningen åtminstone ibland fungerar bra, lär bara bli bättre med tiden!

Vickan: Har hört att man med amningen får en hel del hormoner som gör en piggare och att man orkar med mer än normalt. Det är väl det du upplever nu. Förstår din oro, den lär du få bära med dig resten av livet. Hoppas att du kan lära dig att leva med den. Är övertygad om att allt kommer att vara bra med lillkillen men det är väl bara tiden som kan utvisa. STOR KRAM!

Silverklar: Skönt att bebisen växt till sig och att FK inte bråkar med dig! Stort grattis till ännu en ny vecka .

Aurora: Finns i Apoteket skydd för bröstvårtor man kan använda om det är just bröstvårtorna som är känsliga...

Ego: Stackars bebis hade världens hicka nyss. Som tur är verkar det ha gett med sig nu.

• Kelsson1

Lindis: Som mildare sparkar som kommer "rytmiskt"
    Som jag trodde! Allt kommer att vara helt utmärkt bra och JA DU SKA BLI MAMMA!!!!

• Kelsson1

Najje: Men vad underbart att ni berättat nu!

Aurora: Jag satt också o grinade till "Drömmen om ett barn"! Det är sååååå synd om det skånska paret!
    Sen kom jag på att jag har inga söta, rosa, varma, mjuka kläder till bebis att ta med mig till förlossningen. För den lilla bebisen i rosa var ju bara såååå söt. Så nu blir det att gå ut och panikköpa rosa kläder man kan ta med sig till förlossningen !

Strössel: Håller tummarna att du får riktigt bra hjälp med amningen nu! STOR KRAM!
    Oooo han är bara såååå söt!

Tredjemaj: Jag har en mage som bara nästan syns framifrån (och sidan så klart) men inte bred om man kollar bakifrån. En expedit kallade det för rund och fin tjejmage (frågade om det var en flicka vi väntade och sa att det syntes på magen). Men annars vet jag faktiskt inte.

Ego: Välkommen v36! Känns helt otoroligt att säga det, v36 o lite skrämmande . Jobbar bara till 11 idag, såååå skönt så kan man gå hem o lägga sig o vila en stund!

• Kelsson1

Jis: Tack!

kasa: Vi blev spontantgravida innan IVF försöken. Då hade vi försökt i 6år utan att lyckas en enda gång. 3dagar fick vi vara lyckliga den gången innan bebis kom ut (MF). Livet är sååå grymt ibland! Men nu sitter både du och jag här med sparkande bebisar i magen. Håller så tummarna att det går så även för det skånska paret!

• Kelsson1

Viksan: Tackar
    Lycka till hos BM.

Strössel: Sluta bry dig om att kommentera just nu! Låt amning och lilla Liam ta all din tid! Tack
    Du ska se att amningen kommer att flyta på perfekt om ett par dagar bara. STOR KRAM!

Kasa: Försöker tänka att det svåra vi gått igenom för att nå hit har gjort oss bara än mer tacksamma över lilla miraklet jag bär på nu...

Aurora: Jag har både varm o en fleece overall... Köpte fleecevarianten seconhand för 135kr

• Kelsson1

Lindis: HELT UNDERBART, VI VISSTE DET MEN HÄRLIGT ATT FÅ BEKRÄFTELSE!!!

Strössel: Vi har småskrattat åt er här, när ni tjafsar om vem som ska hålla Liam och att din man kollar vad din syster gör . Kan tänka mig att vi blir exakt likadana!
    Du får gärna berätta för oss alla här om du har en bra ställning för amning!

Vickan: Har tänkt på dig o din oro för medicinerna. Låter kanske löjligt men kan du inte försöka vända oron till något positivt. Tänk på seriefigurer som fått i sig "gifter" och vänt det till styrkor, han kan vara din alldeles egna spindelman/superman eller något liknande. Jag tror starkt på att om något inte tar livet av oss så gör det oss starkare. Så jag väljer att tro att din lilla son kommer att växa upp och bli en stor o stark man! STOR KRAM!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011