Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Anderska: Jag har inte heller varit till tandläkaren på flera år (tror att det är kring 5år sen). Brukar inte ha några problem med tänderna men nu under hösten har jag haft väldigt ont och ibland undrat över om det inte kan vara hål i någon tand. Vill dock inte ta några röntgenbilder nu när det bara är 31 dagar kvar till BF utan väntar nog på att bebis kommit ut först...

Viksan: Hade igår en jobbig dag. Svårt för att andas, hjärtklappning och svag i benen. Idag har det varit bättre men under lunchen kändes det som om jag gick på moln o det var lite skrämmande...
    Hoppas du blir bättre snart!

Aurora: Maken har lovat att skjutsa mig från och med fredag och det är resorna till jobbet som tar mest på krafterna då det är uppförsbacke och trappor upp. Hemresa är trappor ner och nedförsbacke som är lättare.
    FÖr mig är det goda just katrinplommonsylten (inte så förtjust i katrinplommon annars men i julstjärnorna är det kung). Men får höra med syrran om hon kan baka och ta med sig två till mig när hon ändå ska komma o titta på lilla prinsessan .

Najje: Vad roligt med RUL! Det var efter RUL som jag slappnade av totalt, alla rädslor försvann. Det var riktigt skönt!

Enya: Tänk vad tiden går fort, redan dags för RUL, helt underbart!

• Kelsson1

Dealiy: Du med, tiden går fort härligt med RUL för dig också snart!

Viksan: Bra att du mår bättre, försök få i dig någon frukt så hoppas att mattheten också ger med sig.

• Kelsson1

Dealiy: Jag kände bebis första gångerna kring v14.

Karmosin: Tossorna jag fick av mamma är av märket Tutta men hittade inte just den modellen på deras hemsida och jo de var köpta i finland...
    Skönt att det gick bra med amningshjälpen!

Aurora: Jo man ska nog ringa till förlossningen på en gång när vattnet går oavsett, det går ju att fråga då om man är orolig.

• Kelsson1

Lillstintis: Jag ska försöka ringa min chef idag o höra om jag inte kan gå hem redan i slutet på nästa vecka, tror inte att jag orkar med halva veckan som är kvar efter det...
    Skönt att du gör din sista vecka så hinner du vila lite innan bebis kommer!

Ego: Maken körde mig till tunnelbanan idag så det underlättade åtminstone lite men är såååå trött så ska bli kul att se hur man orkar med den här dagen.
    Imorgon har vi föräldrautbildning på morgonen och på torsdag BM.
    Något positivt är att idag är det bara 30dagar kvar till BF

• Kelsson1

Märkte först nu att jag missat en hel sida

Strössel: Tråkigt med UVI, hoppas att Liam inte blir dålig av medicinen. KRAM!

Dealiy: Det kändes som små små bubblor som kittlade.
    Det andra du beskriver har jag inte varit med om (vad jag minns åtminstone).

• Kelsson1

Kasa: När vi var på öppna föreläsningen på DS så tyckte de att man ska ringa in på en gång när vattnet gått men om det är klart och fint så finns ingen anledning att åka in på en gång om värkarbetet inte satt igång...

Skönt att allt såg bra ut hos BM!

Aurora: Håller tummarna att det är kroppen som vill samla krafter inför förlossningen

• Kelsson1

Lillstintis: Inget komma tidigare här inte! Har bestämt mig att hon får snällt vänta till efter BF .
    Jag är likadan, milstolpar hit och dit hela tiden, känns bra

Aurora: Stort grattis till v40!
    Blev faktiskt lite paff häromveckan när vi var hos ett par kompisar med bebis under året. De frågade om vagnen och fick höra att vagnen vi beställt inte var bra för det var luftdäck på den... De skulle tydligen gå sönder hela tiden. Sedan var det tydligen också väldigt dåligt att inte ha skaffat åkpåse till bebis! Vi som tyckte att vi klarar oss bra med Fårullspläd och varm overall istället. Blev lite ledsen...

Dealiy: Ta det lugnt och gör som BM säger, vila mycket idag så ser du att det säkert går över snart...

• Kelsson1

Lillstintis: Du har rätt. Förstår bara inte varför folk måste slänga ur sig de mest dumma grejerna!

• Kelsson1

Vickan: Tyckte också att det skulle bli mjukare färd och har inte hört från andra att man skulle få punka speciellt ofta. De kanske är oförsiktiga när de far fram...
    Tack!

Anderska: Har du testat med sensodyne tandkräm. Det hjälper ibland. För mig hjälpte inte den utan måste köra med min egen Zendium med whitening effect. Sedan får jag använda plackers och rengöra mellan tänderna flera gånger om dagen för att inte få skitont...

Speck: Tack! Får sluta lyssna på dumma människor

Viksan: Ibland är det vad som krävs, tappa humöret för att barn ska fatta. Menar nu inte att man ska tappa humöret konstant (då förlorar det sin effekt och är inte bra för barn) men tror inte att han har fått men för livet utan blir en stabil och härlig kille ändå! STOR KRAM!
    Tack, känns bättre nu!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011