Inlägg från: Najje79 |Visa alla inlägg
  • Najje79

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Carlan: Jag tycker den är jättefin!!

Har jätteont i magen idag. Så svullen och det liksom molar i den av och till. Illamåendet kommer och går, klarar inte av att göra nånting just nu. Har bara suttit i soffan hela helgen och sovit i omgångar. Hoppas allt är bra med de små liven!
    Inskrivning på MVC på onsdag.
    Hur får man tid för KUB? Måste man beställa tid själv eller fixar BM det?

• Najje79
    Jis skrev 2011-10-02 14:51:44 följande:
    Najje, hos oss fixade BM det. 
    Tråkigt att du inte mår bra, hoppas det går över snart!
    Ok, då frågar jag henne på onsdag.
    Jag mår gärna dåligt bara jag vet att bebisarna mår bra men den här oron för mf är svår att släppa. Jag går in i v 11 på tisdag, men kommer nog oroa mig ändå en bra tid in i graviditeten.
  • Najje79
    Lindis1974 skrev 2011-10-02 20:22:38 följande:
    Godkväll alla rara tjejer !
    Ni skriver så mycket. Trevlig kväll läsning :)
    Hade min systerdotter här i natt och i dag hittade vi 40-50 lösa i hennes huvud. Äckligt. Så nu har jag sanerat.

I dag har mina bruna flytningar satt igång igen. Jag vet ju att allt e bra. Men det är så jäkla jobbigt att vara orolig. Önskar det fanns en förklaring..
    Åh vad trevligt.... *brrrrr*, kunde hon inte hållit dem hemma?

Vad jobbigt med flytningarna, förstår att det skapar oro, men det är ingen fara med din bebis! Kraam!!
  • Najje79

Hej tjejer, vad ni skriver!

Eileen: Tråkigt med magsjuka och opererad hand, men vilken underbar helg du verkar ha haft!!

NN81: Jag har ont i nedre delen av magen, från äggstockarna och upp till naveln. Jag hoppas att det är för att de växer som sjutton därinne nu, men kan inte låta bli att oroa mig..

Vickan: Sicken lite bebis att skrämmas!! Tur att allt såg bra ut!

Lindis: Vad du skräms!! Fick ju hjärtsnörp när jag läste att du hade börjat blöda! Åh, vad skönt att allt såg bra ut!

Strössel: Håller med Speck: ta det lugnt! Kan du inte be någon om hjälp med att flytta tillbaka allt i köket och tolaletten?

• Najje79

En fråga till om magont, sen ska jag låta er vara ifred:
    Brukar ni får ont runt om, alltså både mage och rygg (korsryggen). Har haft molande av och till i ryggen och magen och även höfterna idag. Ska fråga BM på onsdag också.

• Najje79

Kelsson: Skönt att ni har pratat ut om det, ibland kommer gamla känslor tillbaka i olika situaationer, är man dessutom trött och gravid så är det inte konstigt att tålamodet brister!

Min man hade köpt polkagrisar till mig idag. har varit sugen på dem i två veckor nu, men håller mig borta från sött, men nu unnade jag mig tre st (alltså små i påse, inte stänger!!)

• Najje79
    Lindis1974 skrev 2011-10-03 21:20:01 följande:
    Nalle .. Ja det e lite gulligt ;) lustigt att man pratar med massor av goa människor här och man vet inte vad dem heter i förnamn. Mitt är ju inte så svårt att gissa ;)
    Visst är det så! Mitt är ett smeknamn, så hade någon av mina närmsta vänner varit inne här så hade de vetat vem jag är. Har ett ovanligt namn dock.. inget man kan gissa.
  • Najje79

Åkte in till gynjouren idag pga magontet, har inte sovit nått alls inatt, bara varit orolig! De tog tester, blodvärdet var perfekt och på VUL fick vi se två små sötnosar... båda hjärtana slog och Bill har nästan växt ikapp Bull nu, skiljer bara 4 mm (innan var det 7mm). Bull var en riktig vilde, gjorde kullerbyttor och vinkade efter varje snurr! Hjärta
    Jag bara grät och skakade av lättnad när vi fick se dem!! Båda hade växt som de skulle och gynekologen var helt underbar så förstående och sa att det bara var att ringa igen om jag oroade mig.
    Hon gav mig diagnosen "växtvärk och förstoppning", så allt är som det ska!
    Nu kan jag slappna av ett tag till.

Går in i v 11 idag!

Kram alla fina!

• Najje79

deaily: Åh vad härligt att allt såg bra ut med din lillplutt!

strössel: Vad frustrerande! Men bra att de gör om det och att i slipper betala!

Kelsson: Skönt att alla värden ser bra ut!

Vickan: Nu är det ju  nääära! Så spännande!

Usch, blir alldeles kollrig när ni skriver om föräldraldighet och dagar hit och penning dit! Hur ska jag nånsin kunna förstå den djungeln?! Vi får några fler dagar eftersom det är två, så mycket har jag fattat, samt att min man får 20 dagar hemma efter förlossningen. Ojoj, mycket att sätta sig in i. Tur att jag har er experter här Glad

Har köpt mina första mammakläder (från Tradera, hittade inget ute i affärerna). Ett par bxor, en tröja och en kofta.

Idag var vi på inskrivningssamtal på MVC, världens goaste BM!! Allt gick bra och hon trodde att jag kommer att bli sjukskriven från v 24-25 vilket är i mitten av januari! Shit, kanske bara 3 månader kvar att jobba!!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011