Inlägg från: Najje79 |Visa alla inlägg
  • Najje79

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Hej tjejer! Jag tänker faktiskt utmana ödet och hoppa in här... är bara i v 5 (4+5) och har väl egentligen två krisveckor framför mig men vad fan... jag är ju gravid just nu eller hur...

• Najje79

Tack för välkomnande!

Jag är ju som sagt precis i början och kommer nog att oroa mig massor nu i början. Men jag hoppas så att jag kommer få se bebis om drygt tre veckor. Ska ringa till kliniken imorgon och få tid för VUL.

Vad skönt att ha alla er härinne som har gått igenom samma sak!

Kramis!

• Najje79

Hej tjejer!

Jag har fått tid för VUL, hon var så snäll och satte upp en tid så tidigt som möjligt för att jag ska slippa gå och oroa mig och vänta så den 12/9 , om två veckor exakt! Tjoho!!

Idag har jag haft jätteont i magen, en molande värk runt om hela ryggen. Men jag tycker att det vanliga dragandet och ilandet också finns där så det borde väl inte vara någon fara. Fick också godkänt att ta progesteron fram till
    v 13, gott!
    Hur sjutton står man ut de här första veckorna? Jag nojjar hela tiden, jag kan inte hjälpa det. Jag försöker slå bort tankarna och hitta nya tankestigar men det är svårt!
    Nu kommer iallafall snart min älskling hem, han har varit borta sedan i onsdags, så då blir det väl lite mys för att fira plusset!

Jis: Hahahhaa, herrejisses vilken kommentar!

anderska: Åh vad spännande med RUL, lycka till imorgon! Allt kommer att se så bra ut! Kram!

• Najje79

Jis: Vilken underbar mage! Du är jättefin!

anderska: Vad härligt att allt såg bra ut på RUL! Grattis!

Aurora: Tack för välkomnandet! =)

Till helgen kommer makens bror och nästa helg kommer svärföräldrarna, så huj så åkte väl jag på en penecillinkur då! Skrattande

• Najje79
    Kelsson1 skrev 2011-08-30 17:51:37 följande:
    Najje: Härligt att du har lite annat att se framemot så du slipper nojja över VUL!
    Penicilinkur? Har du blivit sjuk?
    nejnej, men svärmor och jag brukar alltid sitta och tjöta halva natten över en flaska vin (eller två..) samma med svågern fast då är det öl... tur att inte träffas mer än tre gånger per år....
  • Najje79
    Najje79 skrev 2011-08-30 18:21:20 följande:
    nejnej, men svärmor och jag brukar alltid sitta och tjöta halva natten över en flaska vin (eller två..) samma med svågern fast då är det öl... tur att inte träffas mer än tre gånger per år....
    ja då använder jag alltså penecellinkur som ursäkt till att inte dricka, fan vad snurrig jag är! Har inte kunnat sätt ihop en vettig mening idag!
  • Najje79

tredjemaj: ja, kanske har de gått igenom samma sak som alla härinne, vad mycket känslor åt båda hållen. Undrar vad hon hade sagt om du hade berättat din historia...

• Najje79

Blir vansinnig på min läkare! Ringde ju in plusset i måndags på morgonen och bad sköterskan fråga min läkare om hon kunde skriva ett recept på mina vagiatorer. Sköterskan ringde tillbaka på eftermiddagen och sa att läkaren hade bekräftat att det var okej att forsätta med vaggisarna men att hon inte hade skrivit ut ngt recept. Men sköterskan sa att hon skulle be läkaren om det direkt på tisdagen. Så glad i hågen gick jag till apoteket igår, tror ni att det hade kommit in nått recept?!? Jag hade så det räckte till igår men eftersom de måste beställa så är det ju 2 dagar det diffar på... nu hade jag som tur var crinone hemma, annars hade jag fått panik (fick ju mf direkt efter att jag slutade med vaggisarna första försöket).

Idag fick jag pratat med sköterskan igen och då var hon lika irriterad hon på min läkare som FORTFARANDE inte har skrivit ut ngt recept, utan det fick en gyn-läkare göra (tack snälla sköterskan som hjälpte mig med det!) och han vågade inte skriva ut så mycket.... vad är så svårt liksom, jag har ju inte begärt en halvdags telefonkonferens...

oj, vilket lång inlägg med bara irritation... gravidhormoner... kanske lite!

Hur mår ni annars?
    Jag går in i mina riskdagar nu och fram till söndag, kan jag bara klara mig till VUL så hade jag varit överlycklig!
    Kram tjejer!

• Najje79

strössel och Vicksan: Ni har helt rätt Sluta nojja, börja skoja får bli mitt motto!

dealiy: Jag är bara i v 6 (5+2). Riskdagarna är för det är då jag har fått missfall tidigare. Vilken v är du i?

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011