Inlägg från: Najje79 |Visa alla inlägg
  • Najje79

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

carlan: Men fy din stackare, vad jobbigt att du ska behöva gå och oroa dig så! Tycker absolut att du ska ringa förlossningen imorgon! Styrkekramar!

strössel: Hur har det gått för din man på det nya jobbet? Han är stark som står ut! Låter som om du har haft en produktiv dag, kanske bebis tittar ut till på fredag?? Skrattande

• Najje79
    Jis skrev 2011-10-17 22:12:40 följande:
    Jag kollar på den nu, vilken ångest jag får iom att alla missbildningar blir till under de 10 första veckorna..å herregud, jag vet inte hur jag låg i socker då...måste kolla med min BM imorgon...ah.
    Åh nej, det var inte bra att du fick ångest!! Men allt har ju sett bra ut hittills och som du såg gick ju hennes verkligen upp och ner och hon fick ju en alldeles frisk bebis! Usch, nu fick jag dåligt samvete som tipsade dig om det!  Skäms Försök att inte oroa dig, alla VU/UL har ju sett bra ut!
    Kram!
  • Najje79

Kelsson: Jag mår oförskämt bra måste jag säga. Förutom en överväldigande tröthet så har jag knappt något illamående alls. Jag har väldigt mycket växtvärk och ligamenten gör sig påminda hela tiden, men jag gnäller inte Glad

Jordgubbe: Jag går in i v 13 idag! Kul med VUL på torsdag. Ska försöka boka in ett VUL nästa vecka bara för att kolla att allt verkligen är ok, men allt känns bra iallafall.

Strössel: Vad tråkigt för din man, men du ska inte ha dåligt samvete att du gick på honom. Om du inte hade gjort det kanske han inte hade sagt vad det verkligen gällde utan bara sagt att han inte ville jobba kvar, nu får du ju en annan förståelse för hans situation, så ha inte dåligt samvete! Kramis!

Kelsson: Vad underbart att allt såg bra ut på TUL, grattis! Vilken v är du i nu??

Ego: Ja, som sagt, jag går in i v 13 idag, känns som en liten seger att har gått så här långt utan blödningar eller mf... nu ska det bara hålla resten av tiden, jag tar ingenting för givet!

• Najje79

Carlan: Härligt att du fick bekräftat att allt var bra med din lilla tjej! Kramis!

• Najje79
    Aurora1979 skrev 2011-10-18 20:53:34 följande:
    Carlan: Skönt att lillan mår bra iaf! Men väldigt tråkigt att du ska må så dåligt! *kram*

Ego: Idag går jag in i v.37, bara 27 dagar kvar till BF! Förvånad Mår oxå oförskämt bra skulle jag tro. Inga förvärkar, inte direkt svullen alls... Knappt att man våga säga hur bra man mår med tanke på alla som INTE mår så bra.   
    Grattis till v 37!!! Jisses, nu närmar det sig!

Har en förälder på jobbet som också är gravid som mår superdåligt (hon vet inte ännu att jag också är med barn). Hon kräks dygnet runt, har fått uvi, bäckenbensinflammation. Det känns lite orättvist att hon har fått allt och jag knappt mår illa. De misstänkte dessutom tvillingar på henne eftersom hon mår så illa, men det var "bara" en enligt VUL förra veckan, berättade hon och så kommer jag och ska ha två och mår knappt illa alls!
  • Najje79
    vinterbebis12 skrev 2011-10-18 21:34:23 följande:
    carlan - vilken lättnad! Underbart att höra.

Najje- tycker faktiskt inte att det är ett dugg orättvist. Vet inte vad den mamman gått igenom för att bli gravid men tycker att det borde vara så att vi ivf-gravid skulle få må extra bra efter det vi gått igenom och är glad att du mår bra. Sen hade det förstås varit bäst om hon också får må bra men menar bara att du är värd att må bra!
    Men gulle dig! Det är så jag ska tänka! {#emotions_dlg.flower} Kram!
  • Najje79

anderska: Usch vad tråkigt att behöva känna att alla lägger sig i och att du och sambon inte kommer överens. Men han måste inse att han har lika stor delaktighet i detta som du så han kanske måste lägga lite mer pengar just nu på sitt barn än du. Hoppas det löser sig gumman!

strössel: Hmmm, vem har bebisen ärvt sin envishet efter måntro?? Hoppas det kommer igång snart, är så nyfiken!

vickan: söta, stolta storebror, jättehärligt foto!

Kelsson: Kan inte heller sova när maken är borta och de senaste nätterna har jag hat svårt att somna om efter att jag har varit uppe och kissat, vilket jag gör 2-3 ggr per natt. Hoppas sömnen blir bättre inatt!

Jag är lite nojjig, nedre delen av magen som har varit hård och lite större känns inte likadant, den har liksom gått tillbaka och den övre delen av magen är enorm. Har dessutom ont i äggstockarna av och till. Är det som det ska vara eller tror ni det kan vara något fel? Har fortfarande kvar ömma bröst och illamående men jag känner mig liksom mer ogravid... vet inte varför...

• Najje79
    Jis skrev 2011-10-22 20:25:37 följande:
    Najje, det kommer å går hela tiden. Magen ändrar sig, mer hård- mindre hård. Att du har ont i äggstockarna är säkert bara växtvärk, jag vet att jag kunde ha djävulskt ont i äggstockarna å verkligen mens-molvärk..det höll på rätt länge. Du får tänka på hur mkt livmodern växer, helt sjukt egentligen. Å det är klart att det känns när det ska sträckas ut osv...
    Tack för svar, det känns lite lugnare, det är bara att man är så uppmärksam på alla förändringar. Det är klart att det känns, det är två som ska få plats, men äggstockarna har jag inte känt av innan. Ska kanske försöka få ett VUL i veckan bara för att lugna ner mig...
  • Najje79

Tack kasa och tredjemaj för era svar. Ska nog ringa och be att få tid för vul i veckan bara för att lugna mig lite, men era svar hjälpte mycket, tack!

Grattis Jis till ny vecka!

Vi bråkar sällan om pengar heller, kanske att jag tycker maken är lite slösig ibland. Jag står för lånen och maken för räkningarna, sen försöker vi spara 3000 i månaden på vårt gemensamma konto som går till oförutsedda utgifter tex huset, bilarna etc. Jag står för den mesta av maten. Har jag inga pengar för han över till mig och tvärtom.

• Najje79

Vicksan: Tack för lugnande svar! Jobbigt att din mamma går på dig så, men bra att du har lärt dig att sätta gränser, det kan behövas även för sin mamma! Hoppas hon tonar ner lite så du slipper irritera dig.

Karmosin: Åh vad spännande att det närmar sig bebisdags för dig! Säg till din mamma att du uppskattar att hon vill umgås men att du måste fokusera på din kommande förlossning, det måste hon respektera. Kramis

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011