-
Haha, ska kanske skriva mig hos min morbror eller kusiner ett tag då, bara de här veckorna....Jis skrev 2011-10-13 14:30:02 följande:Najje, du får flytta till Sthlm, där fick vi göra det fast att det egentligen är 35 års gräns för det. Blev väldigt förvånad (var då 32 år)
-
kasa: Det är det jag är osäker på, om jag faktiskt är så orolig att et är värt 2000 kr. Min magkänsla säger att jag inte behöver oroa mig, samtidigt hade det ju varit förjävligt om det hade visat sig vara något fel i v 18 vid RUL.. men som du säger, det är en risksiffra och det är många som får dåliga siffror och så är det inget...
Sätt stopp för lånandet för ditt ex, passar det inte på dina premisser så kan han skaffa egna grejjer, kanske han ser hur bekvämt han har haft det hittills (efter att han har gått igenom hela självömkan-perioden över hur elak du är menar jag )
Kelsson: Tro mig, jag har försökt, har spelat på allt från mina tidigare missfall, till min oro, till att det bara är ett år det skiljer... men de är stenhårda... -
Det gör verkligen dig till den stora! och vet du, om ett par år när Casper är äldre kommer han att se vilken förälder som håller i längden... tycker det är jättebra och starkt av dig att inte ge igen på ditt ex med samma lumpna beteende, det håller inte och som sagt, Casper kommer att genomskåda honom så småningom.kasa01 skrev 2011-10-13 15:21:06 följande:Najje, jag har försökt det, men då straffar han mig genom sonen... Alltså genom att säga massa dåliga saker om mig, att det är mitt fel att dom inte kan osv... pga att vi inte ställer upp, skutsar, levererar, lånar ut osv mm... Vill inte göra Casper delaktig i våra bråk, så jag kan inte heller försvara mig gentemot honom heller. Vill att han ska tycka om sin pappa, och jag märker hur han mår dåligt av att behöva ta ställning. Därför säger jag inte till honom att det är pappa som ljuger, eller inte ställer upp mm, vill helt enkelt inte göra så mot min pojke!
Kramis! -
Nu har vi gemensamt bestämt att inte göra KUB.
Känns skönt att ha tagit ett beslut. Hade vi fått det gratis hade vi inte tvekat, men jag känner ingen oro, och ni vet ju att jag oroar mig väldigt mycket, men detta känns bra.
Kanske vi kommer ångra oss på vägen, men nu har vi gjort ett val och får stå för det senare.
Vi har sagt att vi ringer till gynjouren igen om vi vill se bebisarna, de sa att det bara var att ringa om vi kände någon oro, så då gör vi det om några veckor. -
Lindis: Men vad konstigt att de gjorde en sån miss! Tråkigt att ni måste vänta ytterligare två veckor! Kram!
deaily: tack för stödet, de orden värmde! Kramis! -
Vicksan: Tycker du ska ringa eller åka in om du är orolig!
Jis: Vad skönt det låter att ha varit på landet hela helgen, vi ha sommarställe ute i Stockholms skärgård (min morfar köpte det på 40-talet) och det är det enda stället jag riktigt slappnar av. Blev så sugen på att åka dit när du skrev om brasan. Skönt att du och maken hade så bra samtal, det hjälper långt.
Har fått så ont i nacken, när jag nyser eller snyter mig så värker det som sjutton. Inte stel eller så, men tror jag ligger konstigt på natten, kan inte lugga på sidan som jag brukar, då drar det i ligamenten så måste sova på rygg. Ska till IKEA i veckan och köpa nya kuddar. Nu börja magen synas längst ner, en liten bulle som är stenhård och det är en helt annan form än innan. Är ju lite överviktig men nu ser magen annorlunda ut. Är i v 11+5 bara 198 dagar kvar till BF, under 200 strecket iallafall!! -
anderska: Superfin är du!
kelsson: sov med kudde mellan benen första graviditeten, varför har jag inte tänkt på det nu? Knas... -
JIs: Måste bara säga: Du är SKITSNYGG!!!
-
Jis: Såg du dokumentären på 1an eller 2an igår om tjejen med diabetes typ-1 som ville skaffa barn? Du kanske tycker sånt är jättejobbigt att kolla på eller inte alls är intresserad, men för mig som inte är insatt alls i det var det väldigt lärorikt. Finns säkert på svtplay.
Vickan: Är också nyfiken; hur fick du maken att ångra sig??
Speck: Vad jobbigt att lillkillen har så ont i magen, hoppas ni hittar ett sät att få det att gå över. Jag vet många som har fått akupunktur (alltså bebisen) och det har hjälpt gasiga och krampande magar jättebra! -
Åh vad underbart och vad fantastiskt med en så engagerad läkare!! Och lilla bebben som vinkade åt mamma och pappa.. *lycka*Enya70 skrev 2011-10-17 17:18:13 följande:Idag var vi på vårt andra VUL i v.9+5 och det var sååå fantastiskt .
Vi fick se ett 3 cm stort foster vars hjärta tickade på och som tom vinkade lite med armarna. Både jag och min man grät av glädje.
Och vi gjorde VULet idag hos Eva i Solna CFCs samarbetsläkare som är den som gjort alla VUL under IVF stimuleringarna. Även Eva var superglad och kramade om oss och skrattade och sa att där fick dom dumma svenska IVF läkarna för att dom sa att vi skulle ge upp...
Fantastiskt!
Kramar till er alla