Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Cah: Så resonerade vi kring att köpa nya eller begagnade saker.. Vi har fått kämpa och utstå så mkt prövningar innan vi ens blev gravida så vi vill unna oss och bebisen nyköpta saker.Strössel: Ja asså det där att få gå o köpa skötbord o bebissaker är ju sånt man har drömt om i flera år! Jag tyckte det va himla kul, synd dock att spjälsängen va slut så vi inte kunde montera upp den också. Men det är ju ingen stress :P
Mamma har massa kläder och saker sparade från när jag var liten som jag ska få om jag vill så jag ska dit i veckan och plocka på mig Kappahl hade lite könsneutrala saker, men de var ganska intetsägande öht, i vitt, beige eller grått... könsneutralt = tråkigt? Förstår inte dagens barnmode.
Kelsson: Så skönt att ni fick till det igår då Ja det är så himla kul att äntligen våga köpa hem saker! Från vecka 28 är ju bebis så pass "klar" att de oftast klarar sig utan men så nu känns de verkligen som att man vågar lita på att det blir bebis, haha! Jag ser verkligen fram emot att bädda bebissängen och få göra allt superduperfärdigt, köpa hem blöjor o allt sånt också - men det dröjer ca 10 veckor till tror jag
Strössel igen: Jag har också hört att man ska må sämre med tjejer än med killar men det har inte stämt alls bland mina vänner.. ingen av mina vänner som fått tjejer har kräkts alls..
Carlan: Ingen hormonrand hos mig! inte ens en tillstymmelse. Undrar egentligen vad det beror på om man får en eller inte?