missan skrev 2011-05-08 09:55:01 följande:
Speck: jobbigt med så kraftiga förvärkar! Vilken vecka är du i nu igen?? Ja, det är ju svårt att ta det lugnare än lugnt.. :)
Ego:Gårdagen försvann i ett töcken. Sov jättemycket hela dagen, annars slöade jag i soffan. Min man åkte till landet själv för att jag har så mkt med skolan och för att jag ville fixa lite i kaoset här hemma. Gick ju inte så himla bra alltså..
Illamåendet tilltog och blev mer kraftigt igår vilket resulterade i att jag fick köra porslinsbuss..
Nu ska jag försöka ta mig själv i kragen!!
Jag är i vecka 26 nu, så fortf långt kvar!
Usch jobbigt att behöva köra porslinstruck, det slapp jag ju helt som sagt. Känns himla skönt, kräkas är bland de värsta jag vet - känner mig alltid så äcklig efteråt o tycker inte man blir av med kräkdoft/smak... Jag har bara kräkts 1 gång under denna grav o de va av migrän.
Jis skrev 2011-05-08 17:35:13 följande:
jag testade mammakläder idag, vilket hån. Herregud. Jag blev så besviken. H&M hade inget som var speciellt roligt alls. Köpte två kortärmade vida blusar på Gina Tricot.
Kläder å mode som är mitt största intresse, hur ska detta gå? Bröööööl!
Det är ju det jag sagt!! Det finns iNGA snygga gravidkläder (med bra passform)!!! Jag fick låna lite korta klänningar av en kompis och ett par gravidleggings som hon hade töjt ut resåren i duktigt när hon va gravid och det är det jag ska ha på mig framöver. Det och så har jag fått lite kjolar med slapp resår av en jobbarkompis. Så atte.. det där med att försöka "följa sin egna stil" under grav är bara o glömma. Ta det som passar o är skönt är mitt råd.
Vickan I skrev 2011-05-08 19:58:18 följande:
Speck - Usch då hoppas det gett med sig nu och att du kan vila. Själv har jag börjat åka på blygdbensfoglossning from hell REDAN och höll inte på att ta mig hem igen igår. På IKEA idag började jag nästan lipa när det slog till. Gör så jäkla ont och fasar över att behöva bli sjukskriven tidigt
.
Mammakläder körde jag bara "vanliga" toppar med sonen så hoppas det ska fungera denna gång med. Hade bara jeans (hm) och en kjol (PoP) som var riktiga mammaplagg. Håller med om att utbudet är kasst så är glad att det fungerar.
Mja det har tyvärr inte gått över, eller asså jag har inte haft lika som igår, men däremot haft en hel del sd och några av dom har gjort ont. Har försökt att ta det lugnt med det är som att min kropps och min egna definition av "ta de lugnt" är olika.
USCH USCH, men jag hade också ont i främre fogen (blygdbensfogen) från vecka 12 (samtidigt som grav migrän blev värre), och bakre fogarna smällde till i vecka 18.. och så nu sd .. haha jadu somligas kroppar har de lättare än andras med omställningen det är att vara gravid.
Men främre fogen upplevde jag gjorde mindre ont när jag fick ont i de bakre fogarna (nog för att den smärtan "överröstade" främre fogens hugg) så det är bara vänta tills de bakre fogarna ger upp så kanske de känns bättre
Förstår att du är nojjig över tidig sjukskrivning, det blev ju mitt fall och jag undrar om inte läkaren kommer uppmana mig att utöka till 50% sjukskr nu när han får höra om hur jag har det med sd..