• Speck

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Strössel: Va skönt att allt såg bra ut på RUL! Visste väl det Skrattande

Ego: Arg på jobbet idag. Jag gör 100% arbete på 50% tid samtidigt som jag lär upp min ersättare. Får inte jobba över (eftersom jag ärsjukskriven) men tvingas till det ändå och usch jag är bara arg.
    Men, när jag fick mitt jobb så hade jag ingen som lärde upp mig utan jag fick ta reda på saker själv så jag har beslutat att from imorrn så kommer jag hänvisa ALLA till min ersättare och så får hon fråga mig om det är något specifikt hon undrar om..
    Imorrn kommer jag gå hem efter 2tim och ta ut all min övertid så lämnar jag det som inte är gjort, göra som maken sa - låt det märkas att jag är sjukskriven. Lämna rapporterna ogjorda. Jag får lite av en fuck-you-attityd när jag blir så här arg.. Skäms (men jag är ju sjukskriven av en anledning...)

• Speck

Kasa: Tänker på dig gumman, hoppas verkligen du slutar blöda snart! Bär du tungt eller dylikt? Stor kram iaf!

Kelsson o Vickan: Jaha så ni båda kör på tisdag! Då kanske ni ses där inne på KS ;)

Viksan: DU gör helt rätt som slutar oroa dig nu, ta tag i det igen efter förlossning.

Tack för allt stöd ang jobbet, jag känner mig inte lika bestämd som igår - men jag ska ändå göra som jag tänkt. Blir bara arg på när jag tänker på jobbet. Skönt dock att börja 9 på mornarna.. jag är så trött nu för tiden! Sover hur mkt som helst känns de som..
    Foglossningen har blivit värre har jag märkt, förut hade jag inte ont av att dra upp benen under mig i sängen, det var så jag vände mig om, men nu kan jag inte göra de längre och alla liknande rörelser där jag måste lyfta vänsterbenet gör ont.. Dvs klä på sig, gå.. såna saker..
    Usch. Ångest inför jobbet. Så jävla dum tid att vara sjukskriven på när det är dags för lönesamtal också.. Känns som att jag inte kommer få den löneökning jag förtjänar bara för att jag är gravid o sjukskriven... Obestämd

Hoppas ni alla andra mår bra dock, utan blödningar o illamående ! Tänk på att det är fredag idag, tack gode!

• Speck
    Kelsson: Skönt med semester!! Jag jobbar 1 mån till (tom 1a juli) och sen går jag på sem. i nästan 2 mån innan bebis kommer. Ska du hitta på nåt speciellt eller är det bara vila som gäller?
    Jo jag vet hur mycket JAG tycker jag förtjänar i lön och jag är inte rädd att visa mig missnöjd. Jag visade redan förra året när jag tog detta nya jobbet att jag inte var nöjd med lönen som jag fick då, och de lovade i princip att jag skulle få bättre lön om jag verkade passa för jobbet. Nu får vi väl se om den löneökningen stämmer överens med den jag har i åtanke.

Jis: Nää jag har tyvärr ingen aning, det är individuell lönesättning på vårt företag, bara chaufförerna får samma löneök genom att de har ett annat fackförbund (transport) än va vi har (unionen). Så tyvärr vet jag ingen procent.. Jag har fått enormt mycket flytningar, ibland känns de som att man kissat på sig, jag får verkligen rikligt nu och har haft så i princip hela grav.

Viksan: Jag upplevde det faktiskt lite som att de försökte få mig heltidssjukskriven - även fast jag vet att det inte är så - så kändes de som att de inte lämnade mig nåt val där ett tag. Men idag så gjorde jag klart för min ersättare att jag kommer gå igenom en sak i taget med henne och alla nya konferenser o resor som cheferna ska på får hon ansvaret för - jag kommer inte göra NÅ annat än o va där som en frågebank för henne.
    Senilfråga - vilken vecka är du i? Jag kan inte göra nåt trädgårdsarbete för jag får så mkt sd, så jag känenr lite "jaha, va ska man göra ute då".. när det är fint väder o så.. Jag älskar annars att påta i trädgårn.

Cah: I början var det färsk bladspenat o apelsiner, o sen gav de sig o nu har jag inga direkta cravings.. jag kan bli väldigt sugen på grönsaker mest! Men även choklad o sånt, men det jag kan få sjuka cravings efter är just grönsaker. I början minns jag att jag åt jättemycket rå blomkål o morötter o sånt som jag dippade - MUMS! Men magen pajjade av all kål så jag slutade efter nån vecka :P
  • Speck
    Kelsson: Skönt att åka upp till Norrland - det är lätt att ta det lugnt där tycker jag! Jag tänkte skriva nåt om att det är frisk luft o så där, men när vi åker upp åker vi alltid till Piteå och de har ett pappersbruk som gör att det luktar äckligt i hela staden emellanåt haha! Så norrland är inte = frisk fräsch luft enligt mig haha..

Vickan: Angående att maken känner buffar o sparkar o så - igår kväll när vi låg o kolla på tv så la jag makens hand på min mage och bebisen sparkade så mycket att han trodde den var på väg ut haha! Han sa att han nästan kunde räkna tårna på den lilla foten som tröck sig ut! Solig Det är en sån underbar tid nu tycker jag - även fast JAG mår piss av graviditeten så tycker jag det är viktigt att försöka se förbi det och njuta och veta att det är bara ett liiitet tag till man är gravid sen är underverket ute!

Går in i vecka 29 idag, ny månad! Kalendermånad 7, graviditetsmånad 8. Det är så svårt, om jag säger att jag är i månad 8 så tror folk a tt ungen ska komma nästa månad typ.. Gemene man förstår sig inte på att räkna grav-veckor o månader Tungan ute Så nu för tiden säger jag alltid att jag har gått 7 fulla månader, asså jag säger inte vilken månad jag är i utan hur många som är avklarade, bara för att folk inte hajjar.
  • Speck
    Strössel: Nää precis du behöver inte känna bebis varje dag ännu, precis som vickan sa! Ibland kunde jag också bli orolig trots att jag varit på rul o så om jag inte kände den på länge, men jag kände den oftast litegrann varje dag på kvällarna när jag gått o lagt mig. Så är de även nu att den är som mest aktiv när jag vill vila Glad
  • Speck

Strössel: Ja men så är det ju, det är först nu på sistone som jag känner bebis även när jag håller igång, annars brukar den sova hela tiden medan jag är uppe och bara vara vaken när jag är still, men nu så har den fått in sin dygnsrytm så den sparkar vid ung samma tider varje dag - det är så jag inser  t ex att det är dags för m ig att gå o lägga mig haha! Igår var jag o maken ute, vi va på bröllop och sen vidare o träffade lite vänner i gamla stan, och vid 22:30 så sparkade bebis som besatt och då brukar jag alltid ligga i sängen - det var så jag insåg va sent klockan var Skrattande

Viksan: Jepp, nu sparkas den ordentligt, men också att den mera buffar, trycker och ålar runt där inne Glad Än så länge inga sparkar på revbenen men den har legat o sparkat åt vänster sida ganska långt ner på magen jättelänge nu så jag tror den har hittat en favvosits i magen. Tungan ute Tror jag är inne på 2:a veckan nu med sparkar åt samma håll, på samma ställe i magen!

Kelsson: Längre norrut än Piteå! Förvånad Trodde jag nästan inte gick Flört Du ska se att det kommer gå finfint på KUB, jag var också orolig innan kub-test, sov jättedåligt veckan innan. Men försök o inte hetsa upp dig för mkt, "ta inte ut nån sorg i onödan" eller vad du brukar säga, som är så klok!

Vickan: Ja, nu går det fort på slutet har jag förstått, men det är ju lång tid kvar än tycker jag. Men jag är väldigt tacksam att jag är sjukskriven deltid så man orkar leva, jag förstår inte kvinnor som orkar jobba heltid hela tiden ut!
    Jag ska också göra extra UL i vecka 32, men till mig sa dom att det gör dom på alla kvinnor som blivit gravida via IVF... Nu är det snart dags för ditt ul och du kommer äntligen få besked att allt är strålande ska du se!

• Speck

Strössel: Jag håller med carlan, prata med din bm först. Hon kommer säkert rekommendera dig niferex, det är typ de järntabletterna alla preggos äter verkar de som..

• Speck

Jis: hehe jag va också på bröllop igår Glad Det kommer gå bra på KUB ska du se!

• Speck
    Kelsson: Viktnedgång är helt normalt! Jag har under hela grav gått upp ett par kilo, sen ner ett par, upp nåra fler, och sen ner nåt kilo.. Det är inte skadligt alls och visar bara att antingen har du gått ner vätska eller så kanske bebis tagit lite av dina "reserver" pga att du ätit nyttigt ett par dagar eller så.. Du behöver inte oroa dig.
    Jag blir bara glatt överraskad när jag lyckas gå ner nåt, för jag vet att jag äter lagom mycket så går jag ner så är det bara jag som går ner i vikt o ite bebis - bebis får ju vad den ska ha! (så länge man inte svälter sig själv).
    Du ska ju självklart hålla koll på din vikt så du inte plötsligt rasar i vikt, men så länge det inte händer behöver du inte bry dig nämnvärt. Kram!
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011