Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Jis: Skulle åtminstone inte på eget bevåg använda pevaryl längre då de inte rekomenderar gravida att använda det. Men tycker läkare att det är ok så skulle jag köra på.
Tredjemaj: Det kan ju vara så även om vi varit väldigt öppna med hela IVF svängen från början. Tycker bara att det borde räcka när man säger en gång att eftersom det tagit så lång tid för oss att lyckas så vill man inte få upp förhoppningarna men nej man måste fortsätta tjata om det. Är fortfarande sur på mamma...
Vad mysigt med sparkar , jag är väldigt nöjd med att känna de också men tänker samtidigt att hon får gärna fortsätta sparka där en stund till
Eileen: Håller med dig. Har till o med talat om för mamma att om frysisarna inte ger något så kommer vi inte att betala för ett nytt färskförsök. Kostar för mycket, inte bara ekonomiskt utan mest fysiskt och psykiskt och det vill inte jag gå igenom om jag ändå har en underbar unge redan... Får försöka med din taktik och byta samtalsämne, inte så lätt bara när man blir så irriterad så lätt nu
Vet du vad det är du är rädd för med förlossningen? Jag var också rädd men kunde inte riktigt komma på vad det var jag var rädd för. Till slut på sista föräldrautbildningen pratade vi om mannens roll under förlossningen och där förstod jag att min rädsla var att maken skulle vara rädd och visa det och jag inte skulle palla av det i den situationen. När jag hade pratat ut med maken om det så känns det väldigt mycket bättre nu. Inte för att jag ser framemot mot förlossningen men får inte samma slags ångest längre .
Enya: Stort Grattis till v15!
Tror att jag kände i v14 så det är mycket möjligt att det är bebis du känner! Vad roligt.
Kasa: Skönt att du sovit gott! Jag hade mardrömsnatt, somnade som vanligt men vaknade efter bara en liten stund och kunde inte somna om... Låg o läste vääääldigt länge innan jag kunde somna om. Så är helt slut idag. Har inte ens kunnat sova speciellt länge i soffan idag, har som ögonen fulla med grus. Enda positiva är att man slipper gå till jobbet när man är så här slut.
Lillstintis: Du har rätt, får försöka lugna ner mig och acceptera mamma som hon är (hur jobbigt det än är).
Stackarn! Försök krya på dig!