Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

tredjemaj: Skönt att höra att du inte försöker tränga dig före i kön . Håller tummarna att bebis inte är för ivrig utan stannar snällt till efter årsskiftet...
    Bepanthen är salva för bebisens rumpa, enligt syrran det bästa man kan köpa in, så får lita på syrran
    Kan mycket väl vara rumpan o ryggen som putar ut, det är det här åtminstone.

Viksan: Då får ni pilla med bröstvårtorna, ha sex, pilla mer med bröstvårtorna, ha sex och pilla med bröstvårtorna igen och sedan lite sex till (dela upp det så känns det inte så mycket åt gången )...
    Skönt att få höra att man inte är ensam om att blivit knäpp

Karmosin: Det där med att handla tidigt på förmiddagen var ju jätte bra idé! Måste jag komma ihåg när bebis kommit

Aurora: Det var något med spermierna, vet inte om det är själva spermierna eller hela sädesvätskan som innehåller något som ska sätta igång förlossningen. Men det skadar ju inte för er heller att testa, kostar inget o kan vara rätt trevligt

Ego: Har själv varit på barnkalas hela eftermiddagen. Hade egentligen inte orkat men man kan inte göra ungarna besvikna, hade det handlat om vuxna hade jag helt sonika ringt och avbokat men det går inte lika bra med ungar...
    Nu ligger vi i soffan o har inte tänkt att röra en fena under hela kvällen

• Kelsson1

Vickan: Tror att alla här förstår att du med två små som kräver uppmärksamhet bara inte hinner kommentera inlägg. Jag för min del kommer säkert att ha svårt att hinna med även om jag bara kommer att ha en liten att ta hand om.
    Jag ser framemot dina inlägg så får vi vara med och dela glädjeämnen och sådant som också är jobbigt. Vi har ju varit med dig lika länge som du med oss .
    Hoppas dina små håller sig krya nu!
    STOR KRAM!

• Kelsson1

Speck: Tycker att det är lite roligt när barn börjar visa tydligt att det inte duger med vem som helst . Håller med, din mamma får upptäcka själv vad som fungerar och inte.
    Jag försöker att inte vara för mycket på med syrrans dotter och det tycker jag fungerar bäst. När man väl får kram eller puss från henne betyder det så mycket mer när man inte behövt tjata till sig det.
    Skönt att ni nu är friska, lättare att vara glad då .
    Låter mysigt med Loke i sängen. Får se om jag vågar ha tösen i sängen för maken, han sover för djupt o är rädd för att han skulle kunna rulla över henne i sömnen...
    Det är helt ok att det blir mer sällan inlägg (och med stavfel) från dig . Vi får väl se hur ofta jag kommer att ha tid att logga in när tösen väl kommit. Jag väntar gärna en stund till innan hon kommer ...

• Kelsson1

Viksan: Visst är det irriterande med män som inte kan vara tysta när man försöker sova?! Känner igen mig totalt, fast här är det jag som kliver upp tidigt på morgonen och försöker vara tyst som en mus men sedan när jag vill vila under dagen så för han en massa oväsen så jag inte får sova...
    Vad ska man göra med de? Man får ju inte binda fast de i sängen o sätta munkavle på de heller
    Hoppas bebis känner sig redo för att komma snart!
    Kram!

• Kelsson1

Jis: Skönt att du fått sova ut.

Ego: Vaknade kl 7 som vanligt men har legat i soffan o jäst sen dess, tror att jag också har sovit en timme eller så. Känner mig mer utvilad nu

• Kelsson1

Strössel: Absolut inget dåligt samvete ska du ha! Jag gillar att höra om era bebisar och självklart har ni inte tid att kommentera nu, snart är vi alla där och kan säga att alla förstår redan nu...
    STOR KRAM!

• Kelsson1

Carlan: Klart vi förstår!

Aurora: Har du provat dunderkuren min BM rekomenderade? Hackad chili, riven ingefära, krossad vitlök, limejuice och honung häll kokande vatten över o drick. Skulle tydligen vara bra mot halsont o förkylning... Hoppas du kryar på dig snart!

• Kelsson1

Har lagt upp en ny magbild i galleriet om någon är intresserad. Tycker dock själv att förra bilden från två veckor sedan så ser magen större ut, men det är inte samma avstånd på bilderna så det kanske förklarar saken

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011