Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Vad lat jag känner mig idag, har bara tittat på TV och sovit i soffan. Såååå härligt
Vad lat jag känner mig idag, har bara tittat på TV och sovit i soffan. Såååå härligt
Strössel: Jag däremot har tittat på flera inspelade serier idag innan jag tog bort de .
Härligt med lite egentid men försök sova du också nu när Liam sover...
Strössel: Vad fin dopklänning du hittat!
Viksan: Vi har inspelningsbar digitalbox Vet inte hur vi har klarat oss utan den någon gång...
Kasa: Skönt att du dragit ner på tempot.
Carlan: Bra att TENS åtminstone hjälper något, tycker att du borde få slippa kräkningarna nu!
Lillstintis: Tänk om jag inte hade ändrat mig skulle jag jobba imorgon ännu... Hade INTE orkat med det, gjorde helt rätt som gick hem redan i fredags. Tiden här i soffan behövs verkligen.
Jag har också varit mycket lättare att ha göra med under hela graviditeten men inte de här sista veckorna, då växlar jag mellan att jag vill vara fastvuxen i honom o älskar honom djupt till att jag får raseriutbrott o skriker för inget
Jis: Bör du verkligen inte fundera på att gå hem lite tidigare? Inte värt att kämpa så in i det sista... Hoppas du orkar.
tredjemaj: Jag hade också bestämt mig att gå 2veckor innan BF men ångrade mig och ringde till chefen o bad att få gå nästan 3veckor innan och ångrar det INTE!
Min BM sa också att de som varit hemma o vilat i kring 3veckor innan BF får generellt sett lättare förlossningar.
Aurora: Men vi som hoppades redan! Ja ja, en lite envis bebis du har
Ego: I Finland har de något som kallas för moderskapsförpackning (www.kela.fi/in/internet/svenska.nsf/NET/010403100821MP), som innehåller en hel del kläder och annat roligt. Den går att beställa om man inte har rätt att få den men kostar då typ 3000kr. Jag har snälla släktingar som ställde upp och betalade hälften så vi tog o beställde den för en vecka sedan och var o hämtade ut paketet idag. Väldigt roligt att gå igenom innehållet. Samtidigt hade svärmor skickat det första hon stickat till bebis, helt underbara saker blev tårögd som vanligt!
Enya: Det har faktiskt varit rätt skönt. Men tänkte försöka vara lite mer produktiv imorgon utan att ta ut mig för mycket
Jis: Vad kostade andningslarmet?
Aurora: Vad du är duktig, de blev väldigt fina! Jag har bara ätit frukost o sovit i soffan...
Carlan: Känner med dig med ekonomiska bekymmer. Är också oroad hur vi ska klara oss under föräldraledigheten, men det måste bara gå får börja leva väldigt snålt o njuta bara av bebis.
Kasa: Hoppas att det blir bättre för dig snart. Idag är första dagen då jag inte är så illamående eller har så mycket halsbränna, hoppas hoppas att sista tiden blir såhär!
Kasa: Hoppas besöket hos BM gick bra o att du fått bra tips!
Aurora: Stackarn, hoppas du inte blir totalt less på maken som är förkyld nu...
Det med att inte ta med bebis till stora folksamlingar så har jag tänkt att åtminstone vänta till efter jul innan det blir besök på någon galleria/köpcentrum. Men håller med blir nog svårt att vänta så länge som 3månader....
Ego: Glömde berätta att jag fick psykbryt på mamma idag... Vi kom in på (igen) att skaffa en till. Har försökt förklara för henne att vi har två frysisar men om de inte ger något så accepterar vi att vi bara får en. Hon säger varje gång att det behövs nog inte, nu när jag väl en gång varit gravid så kommer jag att bli spontant gravid nästa gång. Har försökt förklara för henne att så kommer nog inte att bli, när vi försökte i hela 8år utan att något hände innan. Hon fortsätter att tjata att kroppen nog nu fattat vad den ska göra. Den här diskussionen har vi haft minst 3ggr tidigare utan att det brister för mig. Idag orkade jag inte längre utan blev förbannad och förklarade för henne (inte i milda ordalag) att jag inte orkar få falska förhoppningar, att hon inte förstår hur det är att ha förhoppningar och gråta på toaletten varje månad när mensen börjar. Hon har aldrig upplevt det här, hon har alltid lyckats bli gravid bara av att sitta brevid en man. Hoppas att det nu gick in i skallen på henne så jag slipper den här diskussionen i framtiden med henne!
Aurora: Värsta är att det är min egen mamma! Hon om någon borde ha mer vett i skallen tycker man, men icket!
Aurora: Du har nog rätt. Men känns så onödigt när jag försökt förklara snällt flera gånger att det inte sjunker in. Varför måste man alltid tappa tålamodet o bli förbannad innan hon förstår?
Anderska: Tack!
Känner inte heller igen det där. Men blygdbenet, kan inte det vara foglossning?
Jis: De gånger jag haft svamp har det kliat bara som vid inreblygdläpparna och klitoris osv...