Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Tredjemaj: Hade inte heller liknande tankar när det var 10veckor kvar , börjar komma först nu...

Karmosin: Låter så mysigt ändå med bottenlös bebismage

Spets: Vad roligt att du redan nått v30 ! Stort Grattis!

Aurora: Att sitta ensam om kvällarna får väl vem som lite gnällig så det är helt i sin ordning!

Viksan: Men ditt X verkar vara ett ärkepucko! Att ta hand om ett litet barn är väl inte optimalt om man är sjukskriven! Förstår verkligen om du blir förbannad, just nu är jag så lättirriterad att jag hade nog bara börjat sjunga: Korken, korken, korken till honom
    Sen kan du tala om för din man att om det inte duger med babymonitorn du med stor möda köpt så kan han stoppa upp den någonstans och gå o köpa en ny själv! Det där är inget du behöver ta emot just nu! STOR KRAM!

Dealiy: Grattis!

Jis: Jag som absolut inte vill ha fram prinsessan innan BF , väntar gärna några dagar över tiden . Du ser vad olika vi gravidos är...

Ego: Äntligen kör jag sista dagen på jobbet... Hade inte orkat med fler dagar för att vara helt ärlig...

• Kelsson1

Vickan: Men viktigast är väl att bebis växer i sin egen takt, inte hur stor han är i jämförelse till andra?!

• Kelsson1

Carlan: Självklart förstår vi när du inte orkar läsa ikapp!
    Skönt att höra att du åtminstone mår bättre även om det inte är bra!
    Hoppas att du mår bra nog för att hålla ut till 13/12. KRAM!

• Kelsson1

Aurora: Be din man köpa öronproppar o vara tyst! Min man klagade också förrigår över att jag hade väckt honom på morgonkvisten när jag skulle på toa så hade jag slängt täcket i ansiktet på honom. Han hade tydligen inte kunnat somna om efter det, WELCOME TO MY WORLD!!!
    Din man har inget emot att du umgås med X-et?
    Vi får snart starta vadlsagning o börja gissa när det är dags för dig

• Kelsson1

Eileen: Har inte heller sovit en hel natt sen sista försöket påbörjades känns det som. Jag har inte haft lika ont som du men vaknar för att gå på toa och för varje gång jag ska vända på mig. Vaknar även av att jag drägglar o kudden är helt blöt och av att jag har svårt för att andas (täppt i näsan eller att bebis trycker emot). Så många timmar sammanhängande blir det inte per natt. Det börjar tära på en nu, är lättirriterad och totalt utmattad. Därför är jag extra lycklig idag när det är sista dagen på jobbet så vet att åtminstone nästa vecka kan jag sova på dagen små stunder vid behov!
    Riktigt gnäll inlägg Förlåt!

• Kelsson1

Viksan: Förstår dig fullständigt, känns som jag är omgiven av korkade människor just nu på jobbet. Eller ja kollegorna är absolut inte korkade utan användarna som ringer in. Efter varje avslutad samtal (är säker på att jag har lagt på luren så användaren inte hör) säger jag tyst för mig själv: Vad du är korkad! Eller att Du var inte vassaste pennan i fodralet eller något liknande . Väldigt befriande, prova med X-et

• Kelsson1

Viksan: Jag förstår inte heller hur jag har orkat . Kollegorna lär nog vara less på mitt gnäll

• Kelsson1

Vickan: Är han bara tre förstår jag fullständigt att du kollar efter syskonvagn!

Men varför ska du drabbas av allt hela tiden? Räcker nu! Krya på dig!

Aurora: Skrattande Sur för att han andas för högt Skrattande. Men förstår, jag väckte maken igår för att hans andedräkt luktade köttfärs och det är bland det äckligaste jag vet just nu (han hade käkat någon köttfärspizza kvällen före) Skrattande.
    När har du tänkt att vänja av dig öronpropparna? Jag sover också med öronproppar men kommit fram till att det är nog inte så bra när bebis kommer...

Väldigt fin bild! Får jag då tippa på nästa tisdag och så måste jag dra till med flicka vikt o längd vågar jag mig inte på

• Kelsson1

Aurora: Jo men jag då som blir sur på hans andedräkt

Det var vettigt tänkt, får också sova med propparna tills bebis kommer så man kan sova åtminstone några timmar. Jo 22/11 låter bra tycker jag

• Kelsson1

Lindis: Hur är det med dig nu?

Strössel: Ring in o tjata, är väl inte rätt och riktigt att du ska gå o lida när det finns hjälp att få!

Vickan: Hos oss är det tack vare hunden jag använder öronproppar, hon snarkar REJÄLT!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011