Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Speck:
Duktig kille du har! Håller tummarna att han slipper biverkningar! Kram!
Speck:
Duktig kille du har! Håller tummarna att han slipper biverkningar! Kram!
Aurora: Även om bebis skulle bestämma sig för att komma 23/11 så kan du associera om det tråkiga med datumet till något positivt istället. Både fira ditt barn och berätta om mormor som inte längre finns hos oss...
Lindis: Vad tråkigt att du fortfarande ska lida av migrän. Har du pratat med läkare? Vad säger de, finns det någon hjälp att få?
Förstår dig fullständigt att du är orolig, pratade precis med maken o mindes tillbaka hur rädd man var att något skulle gå fel. Men försök att släppa oron o njuta, snart har ni en egen bebis att gosa med
Aurora: Tycker att vi slår fast tisdag o tjej nu, så kan du slappna av till dess
Jis: Ska vi bilda klubb? Kan inte heller sova....
Lindis: Ja allt ska vi behöva genomlida för att få våra små! Du migrän och jag illamående... Men i slutet är det värt varenda möda...
Jag är rätt nöjd trots att jag inte kan sova, behöver ju inte jobba mer o kan börja vila på dagarna
Eileen: Karlar kan vara så korkade ibland! Hoppas hoppas att du ändå kan släppa det, det är trots allt bara pengar. KRAM
Viksan: Jag brukar inte ha problem med att somna men vaknar stup i kvarten som jag skrev tidigare för att gå på toa, vända mig, dräggel osv... Sen när morgonen kommer så orkar jag inte kämpa längre utan är lättad av att få kliva upp. Nu har jag också redan hunnit sova en stund på soffan
Aurora: Hårfärg har jag inte ens tänkt på än . Har kommit så långt så jag kan se de små grodlåren framför mig och sen några dagar börjat kunna föreställa mig hennes ögon men resten har jag fortfarande svårt att se...
Aurora: Ja det blir spännande, hoppas att bebis inte tar efter dig i det hänseendet att den stannar i magen i två veckor extra
Viksan: Du får nog låta bli att bada fler katter nu !
Speck: Visst är det jobbigt när man inte kan sova utan ser framemot morgonen.
Stackars lilla Loke! Hoppas det går över fort!
Jordgubbe: Får du också ofta migrän nu när du är gravid?
Jis: Tyvärr, lika utmattad jag så har inga tips.
Eileen: I värsta fall kan ni ta taxi till och från förlossningen och ha babyskyddet i taxin. Hoppas att det löser sig på smärtfritt sätt med bilen.
Jag har ännu inte kommit dit där jag vill få ut bebis trots trötthet och illamående. Det kommer väl för mig med...
Najje: Tack!
Vilken otrevlig människa du har till kollega! Tur att du slipper henne snart. Tycker du gör rätt som prioriterar dig själv och twinsen, inget annat spelar roll!
Förstår att du är orolig men du bör ju ha mer ont i magen än vi andra då din mage växer extra fort för att två små växande liv ska få plats... Är helt övertygad om att RUL ska gå bra!
Ego: Är hemma hos syrran nu och har tillbringat eftermiddagen o kvällen på Ullared .
Inte riktigt vad man behöver som höggravid men behövde köpa julklappar till syskonbarnen och annat smått o gott.
Så nu är det gjort o det känns riktigt bra. Imorgon blir väl att man bara slappar
Carlan: Verkligen fina kläder. Lycka till med bilköpet idag!
Tredjemaj: Vi har en del kläder i storlek 50 men det mesta i storlek 56. Tror inte att man behöver ha så mycket i storlek 50, de ska växa ur de rätt fort.
Tyvärr fungerar inte ditt tips om att inte dricka för mig, kliver ändå upp kring 3ggr varje natt för att gå på toa. Nu de senaste nätterna har det gjort riktigt ont i ligamenten när jag är kissnödig...
Vickan: Grattis till syskonvagn, lär underlätta en hel del för dig nu!
Jis: Grattis till ny vecka! Själv har jag slutat rapportera in ny vecka för är inte säker på att jag vill ha gratulationer, vill ju inte att bebis ska komma än
Lindis: Känner verkligen med dig! STOR KRAM!
Ego: Har tillbringat hela morgonen med min urgulliga 1,5år gamla systerdotter! Tyckte att syrran behövde sovmorgon så vi har ensamma ätit frukost, bytt blöjor och lekt. Ungen är HELT UNDERBAR! (även om jag blev väckt 7 på morgonen )
Carlan: Fin mage!
Karmosin: Bra att veta om babynest. Sitter o funderar på hur jag ska göra... Syrran håller på att sy en åt mig men hon har en liten dotter o jobbar så vet inte om hon hinner bli klar... Ska jag vänta på den som syrran med kärlek håller på att sy åt mig eller ska jag vara otålig o köpa? Måste nog vänta på syrrans, tror att hon blir ledsen annars...
Viksan: Håller tummarna att bebis inte låter dig vänta för länge till nu...
Vickan: Grattis till sista sprutan...
Jag tror helt ärligt att jag skulle sparka maken i den situationen om han inte vaknade av mindre för att hjälpa till eller hälla kallt vatten på honom...
Viksan: Skämtar du, snäser o skriker på maken för minsta lilla nu på slutet! Blir irriterad för ingenting, skyller på gravidhormoner
Speck: Är också klängig när jag inte är irriterad . På hans systers fest hade de bordsplacering och jag betedde mig som en barnrumpa o talade om att jag skulle sätta mig ute i bilen om jag inte fick sitta brevid maken
Åååå lilla Loke är ju helt underbar, blir tårögd när jag tänker på hur söt han måste vara när han jollrar!
Eileen: Här rekomenderar BB att man åker in med Taxi, dåligt med parkering och man måste betala med mynt, vilket inte är tydligen så bra när man kanske mitt i förlossningen måste springa ut för att fylla på...
anderska: Läs på i lugn o ro om PCO och känns det som att du vill gå vidare så har du ju möjlighet att begära ut dina journaler så du får se "lagligt" anteckningarna.
Men just nu spelar det väl ingen roll, du är ju gravid! Det är väl inför eventuella syskonförsök som det kan komma att spela roll...
Carlan: Skönt att du mår bättre.
Cattm: Stackarn! Hoppas att det finns någon hjälp att få!
Bra att du bestämt dig för att prata med chefen, viktigt att ta hand om dig själv o magen nu! KRAM!
kasa: Oj redan förvärkar! Inte tränga sig före i kön nu . Hoppas att bebis ändå vill stanna en stund till i magen.
Strössel: Vad han växer, roligt!
Aurora: Jag håller tummarna för imorgon !
Spets: Så ledsen för att din väninna betedde sig som hon gjorde!
Jag har också råkat ut för "vänner" som "sviker" när man behöver de som bäst. Har då kommit fram till att de aldrig var riktiga vänner, har senare hittat bättre som ställer upp även när det är svårt. Det är de man ska hålla fast vid, de andra klarar man sig lika bra utan hur svårt det än kan kännas för stunden.
STOR KRAM!
Enya: Hade inte önskat dig lika jobbig graviditet som jag haft! STOR KRAM! Hoppas att du åtminstone får några bra veckor emellan. Men dt är bara att bita ihop, när bebis ligger i famnen kommer det att fara så värt det (det är så jag tänker).
Sputnik: Oj vad tufft att du orkar jobba så länge! Jag hade tänkt jobba till o med onsdag den här veckan men kom på att jag inte har krafter för det. Så gjorde sista dagen i fredags. Ser nu framemot att boa in det sista innan bebis kommer så får nog tiden att gå ändå...
Viksan: Inte lätt när man blir irriterad. Just nu är jag vänligt inställd mot maken men det kan ändras fort .
Obehagligt med de där anfallen. DU får se till att inte överanstränga dig och hela tiden ha något ätbart med dig så du slipper de!
Jis: Jobbar du fortfarande?
Carlan: Åtminstone här på FL kan man ange ÄL datum och det borde hon veta (om inte så blir det säg att embryona är 5dagar gamla så FET -5).
Ego: Jag har tur med elektroniken nu... För kring en månad sen gick ju datorn sönder (har fått klara mig med laptopen sen dess...) och idag höll nätverksuppkopplingen först att bråka, gick upp och ner. Startade om box och dator och då får jag ingen anslutning alls... Vad glad jag blev, NOT! Ringde o felanmälde, då var det nätdelen till boxen som håller på att ge upp, de skulle skicka en ny som skulle vara här på torsdag eller fredag! Fick rota igenom en massa sladdar innan jag hittade en gammal jag kan använda under tiden, hade ju INTE klarat mig utan internetanslutning så länge...
Vi vill inte ha svar från Aurora idag vill bara höra att hon fött en vacker dotter