Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Lindis: Tur för mig att min make är lika nyfiken som jag , jag hade inte stått ut med att vänta...
Speck: Tänkte säga detsamma till Jis och ja Kamera har vi tänkt ta med oss
Lindis: Tur för mig att min make är lika nyfiken som jag , jag hade inte stått ut med att vänta...
Speck: Tänkte säga detsamma till Jis och ja Kamera har vi tänkt ta med oss
Jis: Lypsyl kan kanske också vara bra att ha?
Silverklar: Härligt att höra från dig! Håller tummarna hårt att bebis vill stanna till efter nyår innan h*n tittar fram.
Det där med att känna sig kissnödig, gör jag också i samband med förvärkar
Tredjemaj: Vet inte om du missat något men en del saker stod dubbelt
Enya: Vad spännande med RUL så snart!
Kommer ihåg hur glad jag var i flera dagar när man sett hjärtat pumpa runt och vara friskt
Viksan: Det är det de lever på de första åren, söthet , annars skulle man väl sälja de till högst bjudande
Jis: Hur har det gått?
Ego: Var till BM nu på morgonen. Allt såg bra ut, jag hade inte gått upp något från förra veckan o blev själv lite orolig men BM tyckte att det var jätte bra så får lita på henne...
Sedan ville hon ta blodprover på levervärden då det börjat klia i mina händer o fötter. Inatt vaknade jag kring 3 av att jag höll på att riva sönder händerna på mig själv. Ytterst obehagligt.
Nu trodde hon inte att det skulle vara något men vill ta proverna för att vara säker.
Dealiy: Du har rätt, åtminstone BB-hotellet vid Danderyd ska ha handduk och nagelfil.
Silverklar: Känns nästan som att det är nog med gravidbesvär nu . Men men snart är alla förhoppningsvis över .
Jis: Spännande! Håll oss uppdaterade!
Kasa: Det jobbiga är att det kommer under natten så jag vaknar av det och har svårt att somna om sen. När det kommer under eftermiddagen eller dagen så överlever jag.
Viksan: BM rekomenderade att fila eller riva av nageln men undvika sax till en början. Hoppas att det fungerar med fil både för er och senare för oss.
Jis: Hoppas att det inte drar ut för mycket på tiden...
Dealiy: Här får maken stanna lika länge som mamma o bebis. Alla rum är familjerum och förstagångsföderskan stannar 2dygn om allt gått bra.
Eileen: Bra idé med två väskor
Kasa: Vad är Hepatos?
Jag skulle ta något mer blodprov fastande imorgon på morgonen. BM sa att det tar ett par dagar att få resultat så antar att det blir under veckan.
Ingen fara om de blir tvungna att plocka ut bebis, hon är ju klar nu bara för blyg för att titta fram
kasa: Jag är inte svullen, kliar bara. Självklart meddelar jag när jag fått besked
Silverklar: Bra tips till senare
anderska: Du ska nog inte hålla på att lyfta tungt just nu och promenader går bra så länge du inte får jobbiga sammandragningar. Får du det bör du sakta ner på farten och kanske korta ner promenaden .
Jis: Hoppas ni får tiden att gå....
Cattm: Låter vettigt allt det där från Aurora, väldigt bra att du gick dit och får hjälp!
Har inte själv varit på Profylax, kände att det fanns inte tid eller ork för det men tror visst att det är bra att gå. Har hört från andra trådar där de gått på Profylax att de tyckt om det.