Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Sputnik: Det är så spännande att se vem av oss som får först!
    Håller tummarna att du får hinnsvepning idag

• Kelsson1

Lindis: Gör inget, blev bara orolig när jag inte hört av dig!
    Stort grattis till ny vecka! Håller tummarna för dig på onsdag (även om det inte behövs )

Sputnik: Det där med hinnsvepning är också debaterat om det ger något. Finns tjejer där förlossningen satt igång senast dagen efter en hinnsvepning och andra som säger att det inte ger något, att det bara gör ont. Hoppas att din förlossning sätter igång utan hinnsvepning

Lillstintis: Ska försöka knipa ihop så jag inte tränger mig före dig i kön . Håller tummarna att bebis vill komma av sig själv!

Ego: Nu känner jag mig väldigt duktig, har tagit fram mina o bebisens kläder som ska packas in i BB-väskan, papprena om blodgrupp ligger också där. Så när maken kommer hem är det bara att slänga in det i väskan så är det viktigaste packat...
    Har också orkat tvätta vardagsrumsfönstret på insidan, skulle tvätta mellan också men fönstret är superstort och öppnas rakt framåt så vågade mig inte på den ensam.
    Så har jag ÄNTLIGEN strukit julgardinerna men kände att det var inte riktigt min grej att hänga upp de nu. Vågar mig inte på en stege med gardinstänger just nu, så det får maken fixa när han kommer hem .
    Så ni ser jag har varit duktig idag och fixat jobb till maken också tills han kommer hem ...

• Kelsson1

Eileen: Skönt att allt såg bra ut.
    Hoppas Matildasamtalen är givande! Blir spännande att se när din lille väljer att titta fram...

• Kelsson1

Eileen: Eller hur! Just nu är jag ju rätt glad över att få lite julkänsla men när bebis väl kommer lär man inte ens märka julpyntet

Jis: Du är inte ensam om att inte fatta , undrar om det går in i skallen när bebis är ett år

• Kelsson1

Llillstintis: Du är före mig. Väskan inte packad, inte julpyntat något och städning får vi ta bättre när vovven är hos syrran. Visst har vi städat men vovven drar in så mycket skräp just nu att det inte märks

• Kelsson1

Eileen: Du får skylla på gravidhormoner, har inte heller varit klartänkt under graviditeten...

• Kelsson1

Viksan: Härligt att BM lyckades hjälpa till stackars liten. Bra att han gått upp i vikt också, allt går åt rätt håll!

Jordgubbe: Det spelar ingen roll att du ligger efter oss. Skriv om det som är viktigt för dig i din graviditet. Det är styrkan med den här tråden att alla olika stadier av graviditet är välkomna! Det är inte så länge sen vi var i v15 så vi kommer ihåg hur det var o vilka frågor som dök upp då. Så om du bara vill dela med dig är du välkommen att göra det!
    Viktigaste är att vi får veta att allt är bra med dig och bebis!!!!
    Stor KRAM!

• Kelsson1

Speck: Yes, beräknad till 8/12. Vi får väl se när hon behagar titta fram . Tidigt bara för att jag kan tänka mig att vänta eller sent bara för att maken vill att hon ska komma NU!

• Kelsson1

Lindis: Tänkte du på RUL?
    Kan väl ta kring 30min då de kontrollerar hjärtat, kamrarna, mäter och kontrollerar så att allt ser normalt ut på bebis. Jag tror att jag gick på toa precis innan UL men du kan ju fråga de när du kommer dit om du behöver hålla dig eller om du kan gå på toa.

• Kelsson1

Jordgubbe: Ultraljudet man går på efter KUB, RUL står för RutinUltraLjud.

Tredjemaj: Nu är gardinerna uppe . Jag strök de och pekade bara med hela handen när maken kom hem från jobbet . Så imorgon blir det bara lite roligt småpynt, ta fram elljusstake osv...

Lindis: Är sååå imponerad över de som klarar av att inte ta reda på kön

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011