Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Viksan: Men BB-väskan borde jag orka packa åtminstone...

• Kelsson1

Speck: Tack för tipset

Eileen: Väldigt fint!

Viksan: Jo BB-väska kan vara bra att ha packad
    Färdknäpp fungerar väl bättre om man redan har börjat öppna sig men är man totalt oklar för förlossning får man nog gnida rätt mycket innan det ger något

• Kelsson1

Eileen: Tror som sagt att det gäller om man inte är det minsta redo för förlossning. Däremot om man redan har kommit igång lite så krävs det nog inte mer än en gång för att få "the show on the road" så att säga

• Kelsson1

anderska:
    Trodde också att det var bebis rumpa som tryckte på tills jag var o tog CTG och fick reda på att det var förvärkar...

Jis. Skadar ju inte att fråga...

• Kelsson1

Jis: Förstår dig samtidigt som jag med spänning väntar på att förlossning ska sätta igång. Nu kan jag som se framemot det med spänning. Just nu går jag o analyserar här, kommer möjligtvis förvärkarna lite oftare än tidigare, gör det lite mer ont än tidigare, känns det lite annorlunda i kroppen osv. Skulle vara roligt att veta om det är på G eller inte men känns inte som jag absolut måste få veta, är lite roligt att gå o gissa också...

• Kelsson1

Eileen: Då är det där som med allt annat inom vården, olika besked beroende på vem man pratar med! För andra säger att det krävs mindre om man är mogen...

Ego: Ännu en sådan natt, vaknade för säkert en timme sedan utan anledning och kan inte somna om. Väntar på att maken ska kliva upp så vi kan äta frukost tillsammans innan han åker till jobbet. Den här dagen lär väl sluta i soffan som alla andra liknande dagar (när jag sovit dåligt)... Jag som har så mycket jag vill göra, varför kan jag inte få sova så jag orkar med det?

• Kelsson1

kasa: Tack för länken, rolig läsning Vet inte om jag kommer att göra det så avancerat men själva idén om färdknäpp låter mysig .
    Jag har ju inte varit redo för bebis än, men börjar bli det så kanske dags att förföra maken....

Ego: Har äntligen börjat titta på vad som ska med till BB. En del av bebisens kläder ligger på sängen o väntar på att packas. Väskan ligger under sängen o jag är inte så böjlig mer så maken får fiska upp den när han kommer hem. Lär väl få fram en del kläder till mig själv och honom också under dagen...
    Sen har jag sovit i soffan i 3 timmar! Det var underbart! Nu ska jag försöka äta något, är hungrig som en varg

• Kelsson1

Var är ni alla Gravidos?
    Lindis, Najje, Dealiy, Carlan, Sputnik, Lillstintis, Enya, NN81, Cattm,  Spets och Silverklar Mår ni bra? Förlåt om jag har glömt någon, skyller på gravidhjärnan i såfall
    Våra mammor med bebisar vill jag inte stressa på Förstår att ni har mycket att stå i med bebisarna...

• Kelsson1

Jis: Inte snällt av dig att tränga dig före i kön så där Skrattande.
    Hoppas att allt går bra för dig, när det än blir!

• Kelsson1

Kasa: Det var verkligen det .
    Jag ska också till BM imorgon, blir spännande att höra vad hon säger . Sen om bebis inte dykt upp så ska vi in till Danderyd på onsdag för TUL och prata med läkaren om igångsättning

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011