Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Speck: Det var BM på återbesöket som sa att jag ska ge henne ersättning och då istället pumpa ur mjölk under dagen. Så jag ska mata henne ur ett bröst sen ge henne ersättning och sedan pumpa ur andra bröstet. Så hoppas att det fungerar och att hon bajsar snart.

Ego: Älskar min bebis över allt! Hon är bara helt underbar, som igår på morgonen vaknade jag av att någon liten pillade mig i ryggen och sökte efter tutte med munnen . Finns inget mysigare sätt att vakna på kan jag lova!
    Det är alldeles sjukt hur mycket jag älskar henne, hormonerna hjälper säkert till också men vill bara gråta när jag tittar på det lilla ansiktet när hon ligger i famnen o sover...

• Kelsson1

Strössel: Tack! Skrattande
    Saken är den att hon har inte bajsat sen måndag eller tisdag... Enligt BM så bör hon komma igång o bajsa nu under helgen annars får man undersöka vad som är fel... Så lite orolig blir man tills det kommer.

• Kelsson1

Jis: Jenni har fortfarande inte bajsat... nu är det en vecka sedan sist (då var det också mekonium). Imorgon kommer BVC på hembesök och hoppas innerligt att hon ökat i vikt och att bajset kommer igång snart.
    Jenni tycker också att det är roligt att kissa så fort man tar bort  blöjan

Najje: Är såååå glad för din skull när du ska få två på en gång!
    Hade syrran på besök här i helgen, var verkligen roligt. Det vi är oense om är hur mycket vi har Jenni i famnen. Hon är i famnen på någon av oss konstant ! Hon har legat i sin vagga i kanske 5minuter, sen sover hon på en madrass som ligger i vår säng men ändå är hon ju i närheten av oss hela tiden. Syrran är orolig att hon då kommer att bli för fast vid oss medan jag tycker att om hon kommer att vara den enda bebis vi får så tänker vi njuta av henne fullt ut och om det då innebär problem med att hon blir "för" fäst vid oss så då får vi ta det sen...
    Jag tänker inte börja lägga henne i vaggan eller sängen bara för att lära henne att vara ensam när jag trivs med att ha henne i famnen. Tror inte att syrran någonsin kommer att förstå mig där...

Viksan: Otroligt att det ska vara ena saken efter den andra, aldrig ska det vara enkelt. Hoppas att mjölkstockningen gett med sig!
    Kommer sötsuget från amningen? Har varit extremt sugen på sötsaker o undrat varifrån det kommer.

NN81: Stort Grattis till under 100 dagar, det är stort! Resten kommer gå fort ska du se
    Grattis även till beställning av vagn, åtminstone för oss var det en stor lättnad när den var beställd.

kasa: Hoppas då på samma som din första, blir bara så orolig...

Jordgubbe: Härligt att höra från dig. Gaser får du bara vänja dig vid

Eileen: Känner igen det där fast för mig var det samtal. Satte till slut telefonen på ljudlös o hänvisade alla till maken, de jag sedan ville prata med ringde jag tillbaka till när jag orkade

Lulis: Hade sådana samvetskval när jag inte kände de extrema kärlekskänslorna från början, de kom efter ett par dagar. Vilken tur att man blivit informerad om det i förväg annars hade jag freaka totalt. Nu vill jag som sagt inte släppa henne ifrån mig

Speck: Har ammat o pumpat här o känns som det blivit mer mjölk nu istället för mindre .
    Visst sprack du rejält vid förlossningen? Hur länge tog det innan det läkte? Har så ont när jag står upp eller går (för att inte tala om att gå på toa) känns som muttan ska falla sönder o ramla ner på golvet... Går på diklofenak o alvedon för att överleva!

Dealiy: Tror att orsaken till att du inte får svar på alla frågor är åtminstone från mig att jag inte har upplevt samma saker under min graviditet. Jag har inte haft foglossning och ont på grund av det, hade bara illamående så därför vågar jag inte svara något på om man har ont. Hoppas att du inte känner dig utanför! Kramis!
    Angående hostan skulle jag prata med läkaren om det är så långvarigt med hostan. Jag hade hosta i höstas men tog nog bara hostmedicin till kvällen så jag fick sova, tror inte att jag hostade så mycket på dagarna.

Karmosin: Helt underbart gullig din lilla kille!
    Jenni kissade ner mitt ena amningslinne idag

tredjemaj: Varifrån köpte du amningsBH och hur mycket kostade den? Jag har fortfarande inte köpt in någon, har bara amningslinne...

Jis & Karmosin: Jag skulle nöja mig med att maken visade mer förståelse för mina raseriutbrott som förlossningspresent

cattm: Tack Snart har ni lilla guldklimpen hos er

anderska: Håller tummarna hårt för dig imorgon!

Angående bil så köpte vi en Toyota Corolla Verso som vi är Super nöjda med. Det enda är väl att blir svårt att få plats med folk, vovve (på ca 50kg) och vagn på samma gång men för att det skulle vara smärtfritt skulle det väl behövas en buss

• Kelsson1

Sputnik: Stort Stort Grattis till Prinsessan!

Lulis: Jobbigt att vara ensam o sjuk, man känner sig lätt liten o ensam! Krya på dig!

Strössel: Vår vovve är såååå lugn så det är inga problem med henne. Maken är hemma än så länge (han återgår till jobbet först i januari) så han tar rastningen av hunden. Kan inte din man gå ut med hundarna innan han går till jobbet? Då borde de klara sig ett antal timmar tills du är redo att rasta de med Liam...
    Vår vovve har bara varit fram o nosat lite på tösen, annars ligger hon gärna på golvet nära soffan där jag ligger o ammar. Tycker att din man får ta största ansvaret för hundarna om han vill ha kvar de. Hoppas att ni löser det snart! Kram!
    Knipövningar har jag gjort kanske 3ggr sammanlagt, glömmer alltid bort de... Vet att jag borde bli bättre på det för att inte få problem med urinläckage... Vi hoppas att minnet blir bättre i framtiden...
    Vad fruktansvärt, stackars människor!

cattm: Tack . Rätt roligt att de har namn på allt när det gäller föräldraskap , visste inte att det kallas för något speciellt bara att vi vill gosa med Jenni så mycket som möjligt

Eileen: Skönt att höra att man inte är ensam om att vela vara nära sin bebis hela tiden . Vet att syrran vill bara väl men blir lite less på hennes råd, nu senast är det att hon vill att vi ska sluta med ersättning... Tänker inte sluta med det, bröstmjölken verkar inte sina trots att vi ger ersättning och vill inte att bebis ska vara hungrig. Önskar bara att hon slutar med råden utan att jag behöver bli arg. Hon skulle kunna vänta med råden tills de efterfrågas...

kasa: Helt underbart söt!

Enya: Stort Grattis till v20! Du ska se att resten av tiden bara rinner iväg utan att du hinner märka av det

Jis: Vilken söting!

anderska: Stort Grattis!

Speck: Skönt ändå att veta ungefärlig tidsram. Började bli orolig när jag fått så felaktig bild på hur lång tid det "ska" ta innan det är läkt. Räknar jag med två månader så behöver jag inte oroa mig och skulle jag läka fortare så är det bara positiv överraskning .
    Då tar jag också och litar på att Jenni blir tryggare och mer självständig av allt gosande och struntar i vad andra säger!

Ego: Hembesöket avklarat och Jenni hade gått om sin födelsevikt o väger nu 3440g! Annat positivt är att hon inatt bajsade! Nu är vi lugna ett tag igen och gosar vidare

• Kelsson1

Najje: Tack värmer!
    Det konstiga är att syrran är en av de som sagt just detsamma om att inte lyssna på goda råd utan köra efter eget huvud men det är hon som är mest påstridig med råden... Hoppas hon slutar med det innan det brister för mig...

• Kelsson1

Speck: Hur vet jag om det är stygnen jag får besvär av? Det som är jobbigast är att det svider vid toabesök och att när jag står eller går så känns det som om tyngdkraften drar ner muttan så det känns som om den ska ramla av och jag vill bara sätta mig ner fort så gör det inte lika ont längre...

• Kelsson1

Speck: Det är som huden utanpå (blygdläpparna osv) som känns som ska ramla av, inte invändigt... Men ska definitivt prova xylocainsalva! Jo kissar också i duschen när det är möjligt för att slippa att det svider så fruktansvärt.
    Nu blev det ett par riktiga klagoinlägg Men känner mig fortfarande mer positiv nu när jag vet att det inte är något fel på mig när det inte läkt ihop än utan att det kan ta tid. Det är ovissheten som är värst för mig så tackar ödmjukast för snabba svar!

• Kelsson1

Karmosin: Tyckte jag också, får bara ignorera syrrans råd.

Speck: Var det bara när du gick som det gjode ont? För jag har ont även när jag står upp, undrar om det då kan vara stygnen?

• Kelsson1

Jis: För mig gör det som bara ont i huden, tror att det är i ställena där jag sprack men är inte helt säker inte vid slidan eller livmodern utan mer som utanpå.

• Kelsson1

Speck: Jo får ge det tid att läka, hade bara fått för mig att det skulle gå fortare än det gjort. Nu när jag vet bättre är det lättare att lugna ner sig, vet ju nu att det inte är fel på mig utan att det är normalt att det tar längre tid att läka.

Viksan: Tack.
    Vi får alla göra det som passar oss själva bäst o lita på att det blir bra.

Jis: Håller tummarna för viktökning!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011